Antec Nineteen Hundred

Permalänk
Medlem

uhm, jag funderar på hur det är tänkt att man ska kunna köra med 2 nätagg? jag menar det är ju bara det ena som startar? jag vet att man kan bygla den gröna kablen i ATX kontakten med jord så startar de osv men då går det ju hela tiden även när burken är av och det vill man ju knappast. Kan någon förklara det här för mig? Jag brukar påstå att jag är ganska insatt o har koll på det här med datorer (iaf hemma/gaming maskiner) men hela 2 nätagg konceptet har jag aldrig förstått hur de ska funka...

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker det är ett hån mot datorentusiaster (som är kundkretsen) att släppa sånt skit. Borde rulla huvuden hos Antec nu.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Att man lägger raddarna på högkant och kör tvärdrag. Det krävs då såklart att man moddar lite.

Så här tex på ett ungefär:

http://cdn.overclock.net/4/41/41d5c119_Picture002.jpeg

Edit:

Eller istället för två raddar på detta vis kan man köra en tjock jävel.

http://www.alphacool.com/product_info.php/info/p1031_Alphacoo...
http://www.alphacool.com/images/product_images/popup_images/6...

Nedre hårddiskburarna är fastmonterade. Hur ska du få in raddar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Nedre hårddiskburarna är fastmonterade. Hur ska du få in raddar då?

Borra ut popnitarna.

Permalänk
Medlem

Uppskattas enormt att ni är så ärliga!

Permalänk
Medlem

Detta chassi skulle kunna ha släppts för 4-5 år sedan, då hade det varit modernt. Min lista är lång på saker som är fel och borde göras om. Hårddiskburarna, de borde samtliga kunna tas bort och vara fästa med skruvar, inte pops. Fläktkontrollern, obviously sitta på fronten. Om Antec vet att chassit är 70cm högt, och att 98% av alla nätagg inte når från bottnen till 8pin-kontakten på moderkortet, inkludera en förlängning för i helvete. Idag så känns det inte som att någon skulle köpa ett så här enormt chassi och endast köra luftkylning, vart fan finns support för 480 i bottnen, 360 i fronten och 360/480 i toppen?

Usch, detta chassi har sådan potential, men Antec gjorde feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeta tabbar. Ett onödigt stort skitchassi. Jag skulle alla dagar i veckan ta ett 900d framför detta. Det har lika mycket plats för 100-tals hårddiskar men kan även göras om till en vattenkylares våta dröm.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thompson:

Ajuste Battlefield 4 på en AMD A10 apu. Känns inte som att det kommer vara en roligt upplevelse.

Sökte lite och hittade några reklamvideor från AMD, någon video där de använde en A10-7850K och dyra snabba minnen för att få så bra prestanda som möjligt han körde 1920x1080 medium och fick ca 30fps på singleplayer delen i en tom korridor.

Hittade även detta testet vilken inte ger ett roligt resultat, även här singleplayer.
http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2014/01/30/amd-a10-7850...

Så nej det går inte köra Battlefield 4 flytande ens i singleplayer med ett integrerat grafikkort.

Men sen ska man komma ihåg att Battlefield 4 är en av de senaste, modernaste och mest krävande spelet!

Dom flesta spelen funkar ju ändå alldeles utmärkt att spela på integrerad grafik.

Visst, hardcore gamers behöver fortfarande ett dedikerat grafikkort, men för casual gamers så duger oftast integrerad grafik alldeles utmärkt.

Uppkommande Broadwell kommer ha väsentligt förbättrad grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Så otroligt o proffsigt chassi! När Jonas kommer till delen med nätagget och nedre utrymmet ville jag bara sjunka genom stolen. Vad är det för inkompetenta ingenjörer som jobbar åt Antec? Seriöst det här chassit har så sjukt många fel.

*Frontpanelen fastskruvad.
*Nätaggsplatsen.
*Popnitade burar i botten och i övre kammaren. Helt fast monterade Seriöst är dom dum i huvet`?
*Dåligt anpassad för vattenkylkning = Inga radiator platser att tala om.
*Budget lösning för E-ATX moderkort.
*Snålt med kabelgenomföringar när man har E-ATX mobo monterat då dom som finns blir övertäckta.
*Dåliga fläktar
*Snål fläktstyrning. 3st platser endast?

*12 stycken 3'5 tums enheter. Hört talas om SSD? Molnlagring eller bara en 2-4TB disk? Vem behöver 12st!
*2000KR!!! Fan helt otroligt...

Rent sagt pinsamt försök av Antec att slå sig på entusiast marknaden.
Blir banne mig förbannad! Tar flyget dit nu helt utan någon ingenjör utbildning sparkar in dörren och styr upp stället!
Seriöst en nybliven dator intresserad LOL spelande tonåring hade gjort ett bättre försök med att designa chassin.

Ursäkta språket...

Tack för en som vanligt utmärkt recension! Bra att du sågar denna rejält, ärlighet och konsument vägledning går först!
Finns ju vissa recensenter som lyfter varenda produkt till skyarna bara för att göra tillverkarna glada.

Jag har 12 stycken 3,5-tums hårddiskar i min filserver (16 TB lagringsutrymme plus redundans). Jag önskar det fanns fler hårddiskplatser i chassit (fick stoppa in en 4in3 i 5,25 tums platserna för att få plats med dem). Man kan väl inte spara 12 TB i molnet när man fyllt sin 4TB-disk... Därav mitt oförstående till att man inte utnyttjar hela undervåningen i chassit till hårddiskplatser.

Finns massor av småchassin för ditt behov men inte många med 12 hårddiskplatser eller mera.
Men här har vi ett i min smak: http://www.sweclockers.com/artikel/17230-snabbtitt-lian-li-pc...

Nöjer man sig med 12 stycken 3,5-tums platser så är Lian Li A76 mer prisvärt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1436228

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag har 12 stycken 3,5-tums hårddiskar i min filserver (16 TB lagringsutrymme plus redundans). Jag önskar det fanns fler hårddiskplatser i chassit (fick stoppa in en 4in3 i 5,25 tums platserna för att få plats med dem). Man kan väl inte spara 12 TB i molnet när man fyllt sin 4TB-disk... Därav mitt oförstående till att man inte utnyttjar hela undervåningen i chassit till hårddiskplatser.[/url]

Hör ju ändå mer till undantagen att man behöver ha 12st 3,5tums platser.. Dom flesta har ett par HD per chassi. Så visst finns det en poäng med att dra ner på dessa platser. Hade platserna i den nedre delen varit lösa så att man kunde modolera runt eller att den övre HD buren som går i framkant av chassit går att modolera hade poängen varit mer tydlig med 12 platser...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Efter man ser alla recensioner på större chassi så är jag då så glad att jag valde fractal design r2 xl helt klart bästa chassit jag haft.

Permalänk
Medlem

Detta chassit kostar lika mycket som Phanteks Enthoo Primo, helt ofattbart hur Antec kunnat släppa sånt här skräp.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Borde kanske ha understrukit där jag skrev att tala om.
Exakt i ett sådant enormt chassit ska minst 2st 360 rads rymmas.

Jo, förstod vad du menade.
Men om man inte vill gå totalt overkill med radiatorer utan ha massa hårddiskar istället och inte kunna rengöra dammfiltret så är det ju faktiskt ett ganska bra chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag har 12 stycken 3,5-tums hårddiskar i min filserver (16 TB lagringsutrymme plus redundans). Jag önskar det fanns fler hårddiskplatser i chassit (fick stoppa in en 4in3 i 5,25 tums platserna för att få plats med dem). Man kan väl inte spara 12 TB i molnet när man fyllt sin 4TB-disk... Därav mitt oförstående till att man inte utnyttjar hela undervåningen i chassit till hårddiskplatser.

Finns massor av småchassin för ditt behov men inte många med 12 hårddiskplatser eller mera.
Men här har vi ett i min smak: http://www.sweclockers.com/artikel/17230-snabbtitt-lian-li-pc...

Nöjer man sig med 12 stycken 3,5-tums platser så är Lian Li A76 mer prisvärt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1436228

Får man fråga vad du samlar på? Säljer du utrymme till Youtube?
Det är troligen 1 på 10 000 användare som behöver så mycket lagringsutrymme som du. Dom flesta har 1-2 SSDer med en 1-3 Lagrings hårddiskar.

12 HDDer för 16 TB, Du hade kunnat köpa 4st 4TB diskar eller 8st 2TB. Då finns det en uppsjö chassin som fungerar.
En sak jag undrar över, varför köper du inte ett server chassi istället för "gaming" chassin när du letar efter 3.5tums platser?
Hade inte ett SGI CloudRack fungerat bättre för din filserver.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Ser ganska bra ut, om man skulle grov modda sönder den så skulle den kunna se grym ut med bra möjligheter, fast 1800kr skulle jag nog inte betala för den.

Permalänk
Medlem

Jag hade ju "turen" att vinna det här chassit i SweCs julkalender, och med den erfarenheten rikare: Allt Jonas säger är sant. Chassit är en jävla katastrof. Designmissar som känns igen från 1200:at jag skaffade -08.

Mängden plast är skrämmande med tanke på priset.

Vill ni veta mer om chassit, fråga på.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnkelBlue:

Hörde du inte den härliga sågningen av detta chassi av Jonas, kan säga att jag avstår om en så insatt person sågar den vid fotknölarna.

Så bara för att någon har en åsikt så är den universal för hela mänskligheten?

Undrar om Sweclockers kan få tag i ett NZXT H440W Silent ultra när det släpps och göra en recension på det. Tycker att det ser oerhört intressant ut, till en bra prisklass och dessutom är sjukt snyggt och stilrent.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Fulaste jag sett på länge !!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

En sak jag undrar över, varför köper du inte ett server chassi istället för "gaming" chassin när du letar efter 3.5tums platser?
Hade inte ett SGI CloudRack fungerat bättre för din filserver.

Var köper man det och vad kostar det?
Det känns inte som ett prisvärt alternativ enligt min erfarenhet iaf.

Hade man kunnat rengöra dammfiltret till frontfläktarna på ett vettigt sätt på 1900 hade det varit ett rätt bra filserver chassi imo. Fortfarande lite dyrt dock.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Twidash:

uhm, jag funderar på hur det är tänkt att man ska kunna köra med 2 nätagg? jag menar det är ju bara det ena som startar? jag vet att man kan bygla den gröna kablen i ATX kontakten med jord så startar de osv men då går det ju hela tiden även när burken är av och det vill man ju knappast. Kan någon förklara det här för mig? Jag brukar påstå att jag är ganska insatt o har koll på det här med datorer (iaf hemma/gaming maskiner) men hela 2 nätagg konceptet har jag aldrig förstått hur de ska funka...

Om man inte känner för att starta det andra nätaggregatet manuellt så tror jag det vanligaste är att använda ett 12 V-relä som kopplas till den primära nätdelen. När systemet startar sluts kretsen i reläet som då givetvis är kopplat till rätt ledare i den sekundära nätdelens 24-pinskontakt.

Det finns även vissa tillverkare som implementerar egna lösningar för detta, däribland Antec som har en "länk"-funktion mellan vissa av sina värstingmodeller.

Skrivet av Tumnus:

Så bara för att någon har en åsikt så är den universal för hela mänskligheten?

Undrar om Sweclockers kan få tag i ett NZXT H440W Silent ultra när det släpps och göra en recension på det. Tycker att det ser oerhört intressant ut, till en bra prisklass och dessutom är sjukt snyggt och stilrent.

NZXT H440 står på kontoret, ska kika på det ASAP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

NZXT H440 står på kontoret, ska kika på det ASAP.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonasT:

Om man inte känner för att starta det andra nätaggregatet manuellt så tror jag det vanligaste är att använda ett 12 V-relä som kopplas till den primära nätdelen. När systemet startar sluts kretsen i reläet som då givetvis är kopplat till rätt ledare i den sekundära nätdelens 24-pinskontakt.

Det finns även vissa tillverkare som implementerar egna lösningar för detta, däribland Antec som har en "länk"-funktion mellan vissa av sina värstingmodeller.

NZXT H440 står på kontoret, ska kika på det ASAP.

Härligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hade man haft möjlighet att sätta in en 480 och en 360 radiator och ändå ha plats för pump i nederdelen så hade det kunnat varit ett bra chassi för vattenkylning. Men nu går inte det, åtminstone inte utan moddning.
Kan tycka att det kan vara snyggt med en bayres, en vatten reservoir i 5.25" platserna. Men de brukar vanligtvis ta upp 2st 5.25" platser. Så ska man ha det så får man välja mellan om man vill ha optisk enhet, minneskortläsare eller fläktkontroller, eftersom det bara blir en plats kvar. Hade det varit 4st hade man åtminstone fått plats med både bayres och 2 saker till.
Min andra dator sitter i ett Cooler Master 690 II Advanced. Där har man ändå 4st 5.25" platser och möjlighet att sätta en 240 radiator i taket utan att det blir i närheten av lika stort som detta chassi.

Är väl tänkbart att man skulle kunna ha det till någon server, eftersom man får plats med mycket diskar. Kanske något mer krävande än enbart filserver eftersom det borde finnas utrymme att trycka i ett moderkort för dubbla Xeon eller Opteron i chassit?
Fast då vill man gärna komma åt att rengöra fläktfilter smidigare.

Hade jag fått ett sånt här chassi så hade det troligtvis blivit som i recensionen, med det undre utrymmet outnyttjat.

Jag vet inte riktigt vem det här är riktat till ?
Kanske kan man sätta in ett Mini-ITX moderkort, ha det till HTPC och använda det ironiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

uhm, jag funderar på hur det är tänkt att man ska kunna köra med 2 nätagg? jag menar det är ju bara det ena som startar? jag vet att man kan bygla den gröna kablen i ATX kontakten med jord så startar de osv men då går det ju hela tiden även när burken är av och det vill man ju knappast. Kan någon förklara det här för mig? Jag brukar påstå att jag är ganska insatt o har koll på det här med datorer (iaf hemma/gaming maskiner) men hela 2 nätagg konceptet har jag aldrig förstått hur de ska funka...

Skrivet av Jonas T:

Om man inte känner för att starta det andra nätaggregatet manuellt så tror jag det vanligaste är att använda ett 12 V-relä som kopplas till den primära nätdelen. När systemet startar sluts kretsen i reläet som då givetvis är kopplat till rätt ledare i den sekundära nätdelens 24-pinskontakt.

Det finns även vissa tillverkare som implementerar egna lösningar för detta, däribland Antec som har en "länk"-funktion mellan vissa av sina värstingmodeller.

)

Finns också adaptrar för folk som är lite latare, https://www.inet.se/produkt/6301344/phobya-24pin-2-way-psu-st...

Permalänk
Medlem

Ett så stort chassi och så lite plats för radiator. Illa

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

NZXT H440 står på kontoret, ska kika på det ASAP.

Äntligen! Ser verkligen fram emot detta

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Riktigt dålig kvalitet dessutom
http://www.youtube.com/watch?v=xGR1doubGqk&list=UU_SN80_V2Gym...

Förstår inte hur dom kan lägga priset på detta chassi på samma nivå som Phantek Enthoo Primo

Permalänk
Medlem

Hade ju varit en sak om bottenboxen var för radiatorer istället, vem behöver 12st HHDs i en speldator/workstation ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Allt jag ville få fram efter att ha sett videon har redan sagts, jag kan bara instämma med alla talare innan mig, för mycket för sent helt enkelt.
Tack för en klockren recension!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Min fråga är hur antec besvarar kritiken på denna produkt. Menar, dom kan ju inte vara nöjda med recesionerna som dom fått

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070