Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Menar du Nintendo Land? Den ingår inte i Mario-bundlingen iallafall.
Vill man nu ha Mario OS-spelet så är det nog ändå ett helt okej pris.

Ja så heter det ja! Hade fått för mig att det alltid ingick som download när man köpte premium versionen. Men jag kanske fått det om bakfoten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Nu har jag lite frågor om nån kan hjälpa mig med, jag är inne och köpa ny konsol när jag sålt mitt ps3an.

Tänkte köpa

Wii U Premium Pack Mario Luigi Bundle och börja med sen köpa lite fler spel när man spelat klart dom,
Men om jag vill lira två. räcker det och köpa en Wii remote?
Läste också att man kan spara spelen på hårddisk duger den här WD Elements Portable USB 3.0 500GB ?

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem

Köp en hårddisk med egen strömkälla dvs en som INTE drar energi från USB så är det 100% säker på att det kommer fungera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beinerfelt:

Ja så heter det ja! Hade fått för mig att det alltid ingick som download när man köpte premium versionen. Men jag kanske fått det om bakfoten.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har varit lite olika hur spelet levererats. Idag verkar det som att spelet mer eller mindre försvunnit och att man istället får andra bundlade titlar. Första maskinerna efter leverans fick spelet på skiva. Senare så ska de även ha skickat med spelet i form av downloads. Vill man ha spelet så borde det gå att hitta rätt billigt begagnat med antar jag.

Skrivet av ozo64:

Köp en hårddisk med egen strömkälla dvs en som INTE drar energi från USB så är det 100% säker på att det kommer fungera.

Jag måste faktiskt säga att Nintendos hårddisklösning har en riktigt fin finess. Behöver man av någon anledning byta ut den hårddisk man har så kopplar man bara in den nya via USB, för över allt i settings och så är det bara att koppla ur den gamla och man är klar. Efter allt elände min PS3 och dess hårddiskar gett mig så är Wii U riktigt trevlig på den punkten.

Permalänk

Har ni svar på min andra fråga ?

Vad krävs för man ska kunna lira två ?

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Avstängd

En wiiremote räcker för 2 player i mario u

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tossitoker12:

Har ni svar på min andra fråga ?

Vad krävs för man ska kunna lira två ?

Vad för kontroller som behövs beror på vad för spel det är. Wiimotes och nunchucks kan du använda i troligen samtliga spel som släppts till Wii U med flerspelarfunktion. De flesta spelen ska även klara av att använda Wii U Pro-kontrollern och en del spel ska även ha stöd för Wii Classic Controller och Classic Controller Pro. Wii-kontrollerna kräver dock en Wiimote att ansluta till, samma kontakt där nunchucken ansluts.

Det brukar även stå på baksidan av spelets förpackning vilka kontroller som stöds. Det ska även stå i Wii U's eShop vad för kontroller spelen klarar av på produktsidan om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Vad för kontroller som behövs beror på vad för spel det är. Wiimotes och nunchucks kan du använda i troligen samtliga spel som släppts till Wii U med flerspelarfunktion. De flesta spelen ska även klara av att använda Wii U Pro-kontrollern och en del spel ska även ha stöd för Wii Classic Controller och Classic Controller Pro. Wii-kontrollerna kräver dock en Wiimote att ansluta till, samma kontakt där nunchucken ansluts.

Det brukar även stå på baksidan av spelets förpackning vilka kontroller som stöds. Det ska även stå i Wii U's eShop vad för kontroller spelen klarar av på produktsidan om jag inte minns helt fel.

Tänkte på den här ?

För jag måste ha sensor grejen med va ?

http://cdon.se/spel/wii_u_additional_remote_set-21387678
kan börja med den sen kanske köpa mig en classic.

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Avstängd

Alla multiplayerspel stödjer alltid wiimote och eller med nunchuck.
Ofta krävp även en sensorbar i 70% av fallen.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

Tänkte på den här ?

För jag måste ha sensor grejen med va ?

http://cdon.se/spel/wii_u_additional_remote_set-21387678
kan börja med den sen kanske köpa mig en classic.

Köper du ett premium ska sensorbaren följa med. Själv har jag gamepad, 3wii möte 3nunshuck och en wiiu pro controller. Vissa spel stödjer inte Wii möte och nunshuck (ex COD) utan i det kör man med wiiu pro controller och gamepad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ska man köpa Wii U Pro Controller så är det fan inte från Sverige man gör det!
T.ex här är ett bra ställe http://www.amazon.co.uk/Nintendo-Wii-Pro-Controller-Black/dp/...

Fri frakt på allt över 25pund

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk

Sådär nu har man beställt.

Nintendo Wii U Remote Plus Additional Set:
Nintendo Wii U Mario & Luigi Premium Pack

Pris: 3489 kr

Blir och köpa mer spel när man spelat igenom dom där först. Hittade en extern hdd också så man slapp köpa det med. Nåt mer som man måste ha ?

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Avstängd

En trevlig sak man "kan" köpa är extend batteriet. Inget måste men fördubblar gamepadenswbatteritid till 7-8 timmar gjorde susen för mig som kan sitta väldigt länge, el om man har en wiikväll med polarna.

Sen är det gutt med en laddstation till sina wiimotes. Men somsagt inget måste, bara väldigt trevligt.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Skrivet av spikey13:

En trevlig sak man "kan" köpa är extend batteriet. Inget måste men fördubblar gamepadenswbatteritid till 7-8 timmar gjorde susen för mig som kan sitta väldigt länge, el om man har en wiikväll med polarna.

Sen är det gutt med en laddstation till sina wiimotes. Men somsagt inget måste, bara väldigt trevligt.

Du menar det här
Wii U GamePad High-Capacity Batteri ?

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Avstängd

Precis det batteriet. Standard håller 4-5h
Det nya håller 7-8h

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Inaktiv

Batteriet kan gott bli en senare uppgradering annars om du känner behov av den. Du kan spela med laddaren i samt om man tar någon paus så kan man ju även låta ladda den i dockan en stund.

Permalänk
Avstängd

Batteriet är mer ett litet plus i kanten.

Laddare och ställ till sina wiimotes är av högre vikt om man vet man kör flera samtidigt

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Tydligen kan man inte spela 2 på exempelvis New Super Mario Bros U med Gamepad+Wii-remote. Man måste köra 2st Wii-remote eller en Gamepad Pro Controller. Kör man 5 spelare så kan den femte använda gamepaden med skärmen.
Om någon kan dementera detta och idiotförklara mig på samma gång, så uppmuntrar jag det för jag vill gärna köra just Gamepad+Wiimote.

Hitta detta på Ebay: http://www.ebay.com/itm/Brand-New-in-Box-Wireless-Wii-U-Pro-C...
Känns som ett jäkligt bra pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Tydligen kan man inte spela 2 på exempelvis New Super Mario Bros U med Gamepad+Wii-remote. Man måste köra 2st Wii-remote eller en Gamepad Pro Controller. Kör man 5 spelare så kan den femte använda gamepaden med skärmen.
Om någon kan dementera detta och idiotförklara mig på samma gång, så uppmuntrar jag det för jag vill gärna köra just Gamepad+Wiimote.

Hitta detta på Ebay: http://www.ebay.com/itm/Brand-New-in-Box-Wireless-Wii-U-Pro-C...
Känns som ett jäkligt bra pris.

Tackar för tipset. Tror inte det är Nintendo original . Men är nog skitsamma lär funka lika ändå så köpte en. Kan återkomma när jag fått den.

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

Tackar för tipset. Tror inte det är Nintendo original . Men är nog skitsamma lär funka lika ändå så köpte en. Kan återkomma när jag fått den.

Nä man vet ju aldrig. Såg många annonser som har orginalförpackningen på bilden, men på själva kontrollen syns inte Wii U loggan ovanför Home-knappen exempelvis. Dock är det tillräckligt billigt för att testa tycker jag. Vad kostar dom i Sverige, typ 450kr va?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Konsolgrävare

Fy i helvete vad DKTF kan vara svårt ibland! Bara första bossen tog många försök innan man klara av det! Helt galet!

Men ingeting dåligt med det! Bara roligt!

Visst är det Mario Kart 8 som är nästa spel till Wii U?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Fy i helvete vad DKTF kan vara svårt ibland! Bara första bossen tog många försök innan man klara av det! Helt galet!

Men ingeting dåligt med det! Bara roligt!

Visst är det Mario Kart 8 som är nästa spel till Wii U?

Skickades från m.sweclockers.com

Svårighetsnivån låter lovande. Låter som det är betydligt svårare än Super Mario 3D World (som iallafall jag tycker blir rätt svårt ett par världar in).

Nästa stortitel bör det vara iallafall, i maj någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Svårighetsnivån låter lovande. Låter som det är betydligt svårare än Super Mario 3D World (som iallafall jag tycker blir rätt svårt ett par världar in).

Nästa stortitel bör det vara iallafall, i maj någon gång.

Skrivet av tyvar1:

Fy i helvete vad DKTF kan vara svårt ibland! Bara första bossen tog många försök innan man klara av det! Helt galet!

Men ingeting dåligt med det! Bara roligt!

Visst är det Mario Kart 8 som är nästa spel till Wii U?

Skickades från m.sweclockers.com

Är på värld 3 i DKTF nu. Sjukt mycket svårare än vad jag hade trott. De bossarna är riktiga bossar haha.

Kolla även in Unepic. Lätt min favorittitel på WiiU än så länge.

Permalänk
Avstängd

Ogzer kan du hjälpa mig med dkc? Värld 3 e sinnes svår.
Tipps tack

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Någon som lyckades haffa ett WiiU Basicpaket för 990 på SIBA?

Skrivet av teXmeX:

Ska man köpa Wii U Pro Controller så är det fan inte från Sverige man gör det!
T.ex här är ett bra ställe http://www.amazon.co.uk/Nintendo-Wii-Pro-Controller-Black/dp/...

Fri frakt på allt över 25pund

Förutom konsoller då Mario&Luigi paketet kostar ju 3200kr där.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

jag har 89 som rekord på flappybird och tycker ändå att DKC är svårare.

DKC är mao svårare än att få över 89 på flappybird så ni vet.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon som lyckades haffa ett WiiU Basicpaket för 990 på SIBA?

Förutom konsoller då Mario&Luigi paketet kostar ju 3200kr där.

Jag fick tag i en i fredags, mycket trevlig överraskning. Visste inte att man kunde se på Twitch genom en Wii U eftersom det inte fanns någon app, men det var ju bara att använda webbläsaren och köra på

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpaa:

Jag fick tag i en i fredags, mycket trevlig överraskning. Visste inte att man kunde se på Twitch genom en Wii U eftersom det inte fanns någon app, men det var ju bara att använda webbläsaren och köra på

Grattis! Tur du har

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpaa:

Jag fick tag i en i fredags, mycket trevlig överraskning. Visste inte att man kunde se på Twitch genom en Wii U eftersom det inte fanns någon app, men det var ju bara att använda webbläsaren och köra på

Webläsaren är faktiskt förvånansvärt bra.

Permalänk
Konsolgrävare

Uppdatering idag på OS!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |