Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Jaha ja, och hur menar du att det kommer sig att motions/hiking/löpar/cykel-appar kan ligga på i bakgrunden och hämta in positionen kontinuerligt under en löparrunda?? Detsamma gäller förstås även andra navigeringsappar som exempelvis Here.

Nej, det finns förstås även andra alternativ som utvecklarna har tillgång till. Jag har till exempel noterat att vissa gratisappar kan ligga på med reklamen i bakgrunden trots att appen har stängts av. Botemedlet mot detta för närvarande är att starta appen ett par gånger och direkt avsluta den igen innan reklamen dykt upp, först då vekar appen stängas av helt.

Det finns en hel del konstigheter i OS:et idag som vissa "sämre" appar idag verkar fastna i, förhoppningsvis blir det bättre med WP 8.1.

Det förklarar jag genom:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowsphone/develop/...

Den typen av bakgrundsaktiviteter har också begränsningar, tex. får endast köra 4 timmar efter appen använts och positionering måste vara påslaget. Han hade även positionering avstängt vilket gör att appen inte skulle få köra på detta sätt. Det är inget bra sätt för en app att implementera bakgrundsuppgifter som att t.ex. uppdatera Livetile:en.

Det där med reklam i appar har jag ocskå hört om. Vad jag har läst ska det vara en bugg i OS:et, men väldigt irriterande är det iaf.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla med er som bytt skal.
Jag minns att någon hade köpt ett skal där man fick med ALLT som man behövde på ebay (?) och tänkte då om någon som köpt något sådant och som tyckte det var kvalitet kanske kunde länka till ett sånt då jag sökt och sökt men inte hittat, haha.

Vet som sagt att några har skrivit om det i denna tråd men då det är 385 sidor nu och jag minns inte vilken sida det var så tänkte jag fråga

Känner att jag måste byta skal då mitt fått genomlida ganska mycket nu, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Tänkte bara kolla med er som bytt skal.
Jag minns att någon hade köpt ett skal där man fick med ALLT som man behövde på ebay (?) och tänkte då om någon som köpt något sådant och som tyckte det var kvalitet kanske kunde länka till ett sånt då jag sökt och sökt men inte hittat, haha.

Vet som sagt att några har skrivit om det i denna tråd men då det är 385 sidor nu och jag minns inte vilken sida det var så tänkte jag fråga

Känner att jag måste byta skal då mitt fått genomlida ganska mycket nu, haha

http://www.ebay.com/itm/181173337010?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Fick hem denna förra veckan. Superb kvalite, alla verktyg fanns med och trådlös laddningschippet var även det inkluderat, trots att säljaren hävdade att det inte var med. Skalet är väldigt gediget och snygg, min telefon knorrar inte längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

http://www.ebay.com/itm/181173337010?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Fick hem denna förra veckan. Superb kvalite, alla verktyg fanns med och trådlös laddningschippet var även det inkluderat, trots att säljaren hävdade att det inte var med. Skalet är väldigt gediget och snygg, min telefon knorrar inte längre

Var ju helt perfekt!
Hittade en i svart färg (hade helst velat ha grön men det finns ju inte) samt att jag hittade att han sålde ytterglaset också så kan man byta ut det också och ha en helt ny telefon!
Inga repor eller skador. Va underbart, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Det där med reklam i appar har jag ocskå hört om. Vad jag har läst ska det vara en bugg i OS:et, men väldigt irriterande är det iaf.

Precis, och det kan mycket väl vara den buggen som väderappen triggade.
Det verkar även som om en hel del andra appar kan trigga den buggen trots att de inte har reklam i appen. Har väl med att göra att alla utvecklare inte är medvetna om den kan jag tänka.

Har du någon bra länk till en tråd där buggen diskuterats?

Permalänk
Medlem

Kanske lite sent att komma dragandes med en sån här sak efter ett drygt år, men är det fler än jag som stör sig på Sök-knappen? Jag tycker inte att den fyller någon vettig funktion alls faktiskt, däremot så är det sjukt ofta jag har råkat hoppa ur en applikation för att jag kommer sökknappen när jag sträcker tummen över skärmen. Galet irriterande.

Det mest användbara med sökfunktionen är att snabbt kolla upp låtar som spelas, men det skulle duga utmärkt med en genväg på startsidan istället för en dedikerad knapp som bara är i vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Kanske lite sent att komma dragandes med en sån här sak efter ett drygt år, men är det fler än jag som stör sig på Sök-knappen? Jag tycker inte att den fyller någon vettig funktion alls faktiskt, däremot så är det sjukt ofta jag har råkat hoppa ur en applikation för att jag kommer sökknappen när jag sträcker tummen över skärmen. Galet irriterande.

Det mest användbara med sökfunktionen är att snabbt kolla upp låtar som spelas, men det skulle duga utmärkt med en genväg på startsidan istället för en dedikerad knapp som bara är i vägen.

ur not alone, fellow nokia user! It sucks. För att prata sanning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Kanske lite sent att komma dragandes med en sån här sak efter ett drygt år, men är det fler än jag som stör sig på Sök-knappen? Jag tycker inte att den fyller någon vettig funktion alls faktiskt, däremot så är det sjukt ofta jag har råkat hoppa ur en applikation för att jag kommer sökknappen när jag sträcker tummen över skärmen. Galet irriterande.

Det mest användbara med sökfunktionen är att snabbt kolla upp låtar som spelas, men det skulle duga utmärkt med en genväg på startsidan istället för en dedikerad knapp som bara är i vägen.

Gick den att programmera om till att använda Google hade jag nog använt den. Men hittills har jag inte använt den en enda gång på varken WP7 eller WP8. Bing är helt enkelt för jävla dåligt

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Hedersmedlem

Menar ni Bingsöken via förstoringsglaset nertill? Det använder jag dagligen, fungerar u a.

Däremot har jag inte lyckats få apoteket att fungera med mobilt BankID än, säger att länken är fel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Gick den att programmera om till att använda Google hade jag nog använt den. Men hittills har jag inte använt den en enda gång på varken WP7 eller WP8. Bing är helt enkelt för jävla dåligt

Gå in i inställningar, ändra webbläsar och sökspråk till Ryska så får du upp Google.

Skrivet av MultiMan:

Däremot har jag inte lyckats få apoteket att fungera med mobilt BankID än, säger att länken är fel.

Har du testat att köra det på datorn? Så du vet att det inte är något strul med ID.

Jag hade också lite krångel men fick det att funka när jag öppnade IE direkt eller via google och sedan in på sidan, välj datorversion, sedan klicka på prickarna nere till höger och välj öppna i IE. Då funkade det.

Permalänk
Medlem

Batteri fixat med buggfix ! Något har blivit ännu bättre,vet inte vad men nu drar min lur 2,73% batteri i timmen!! Går som en klocka i övrigt!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Batteri fixat med buggfix ! Något har blivit ännu bättre,vet inte vad men nu drar min lur 2,73% batteri i timmen!! Går som en klocka i övrigt!!

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm. Skulle du kunna vara lite mer specifik? Med "buggfix"? Vilken "buggfix"?

Permalänk
Medlem

Kom en uppdatering igår till batteri, som fixade problemet med att den varnade för max antal bakgrunds aktiviteter

Skickades från m.sweclockers.com

glömde citera svaret ursäkta,hoppas du ser det ändå

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Kom en uppdatering igår till batteri, som fixade problemet med att den varnade för max antal bakgrunds aktiviteter

Skickades från m.sweclockers.com

glömde citera svaret ursäkta,hoppas du ser det ändå

Vilken batteriapp talar du om? Den skapad av Enless Soft Ltd. eller Arthur Semenov?

Jag skulle väl gissa på den första, då den var uppdaterad väldigt nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Vilken batteriapp talar du om? Den skapad av Enless Soft Ltd. eller Arthur Semenov?

Jag skulle väl gissa på den första, då den var uppdaterad väldigt nyligen.

ja endless. Har någon testat yivosoft varianten? Kan den vara okej tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Lite konstiga fel med inkorgen felkod 8000 i Outlook kontot. Har googlat och där hänvisas till nåt fel i någon registerpost,kan det förväntas en uppdatering som avhjälper sådant tro,eller är det bara jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

ja endless. Har någon testat yivosoft varianten? Kan den vara okej tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt omdömena är även den andra bra. Har dock endast använt den första, och tänkt fortsätta med det, på grund av all data man samlat ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Enligt omdömena är även den andra bra. Har dock endast använt den första, och tänkt fortsätta med det, på grund av all data man samlat ihop.

jo den är väldigt bra,något lurt just nu med uppdateringen av ladd%, men det löser sig nog snart det med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara jag som har problem med kalenderns funktion? Ofta öppnar den inte dagens datum utan dagen efter eller lite vad den känner för vilket ofta innebär att man lägger in påminnelse på fel datum, istället för dagens som man tror är uppe. Man måste alltid gå in i månadsöversikten och välja dag för att vara säker. Varför?

Dessutom fungerar inte live-tilen som den ska utan visar återigen dagen efter (eller närmaste påminnelse förutom dagens) även om man precis lagt in en påminnelse för samma dag. Då måste man gå in i kalendern och ut igen för att det ska bli rätt.

Rättstavningen fortsätter att byta ut "bra" till "Brå". Detta i sig kommer få mig att överge WP8/Nokia om det inte blir löst.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Är det bara jag som har problem med kalenderns funktion? Ofta öppnar den inte dagens datum utan dagen efter eller lite vad den känner för vilket ofta innebär att man lägger in påminnelse på fel datum, istället för dagens som man tror är uppe. Man måste alltid gå in i månadsöversikten och välja dag för att vara säker. Varför?

Dessutom fungerar inte live-tilen som den ska utan visar återigen dagen efter (eller närmaste påminnelse förutom dagens) även om man precis lagt in en påminnelse för samma dag. Då måste man gå in i kalendern och ut igen för att det ska bli rätt.

Rättstavningen fortsätter att byta ut "bra" till "Brå". Detta i sig kommer få mig att överge WP8/Nokia om det inte blir löst.

kalendern känner jag igen det du säger. Använder den inte så mycket så jag har inte tänkt så mycket på det. Bra har återigen!!?? Efter lång tids frånvaro återkommit med stor beslutsamhet.

Skickades från m.sweclockers.com

bra verkar bli Brå lättare i vissa applikationer än i andra. Tror chatten är lättare hänt än mail ,verkar lite som det hänger ihop med att ordförslagen blir mer eller ibland mindre intuitiva. Någon annan som känner igen det med?

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Är det bara jag som har problem med kalenderns funktion? Ofta öppnar den inte dagens datum utan dagen efter eller lite vad den känner för vilket ofta innebär att man lägger in påminnelse på fel datum, istället för dagens som man tror är uppe. Man måste alltid gå in i månadsöversikten och välja dag för att vara säker. Varför?

Dessutom fungerar inte live-tilen som den ska utan visar återigen dagen efter (eller närmaste påminnelse förutom dagens) även om man precis lagt in en påminnelse för samma dag. Då måste man gå in i kalendern och ut igen för att det ska bli rätt.

Rättstavningen fortsätter att byta ut "bra" till "Brå". Detta i sig kommer få mig att överge WP8/Nokia om det inte blir löst.

Om du talar om kalendern, öppnar den alltid nuvarande dagen. Däremot om du har ett ärende som visas på kalendern så hoppar den till det första ärendet som möjligtvis som du beskriver det, imorgon, osv. Det kan man även försäkra sig genom att titta högst upp ovanför "menyerna" där det står "i dag" om det är nuvarande dagen det gäller. Annars står datumet högst upp.

Nu missade jag andra punkten innan jag svarade på det första. Men är det den integrerade kalendern eller en tredjepartsapp du använder?

Gällande bra/brå-problemet finns det en temporär lösning. När du skriver bra, klicka på ordet och tryck på +bra i ordvyn ovanför tangentbordet. Gör även detta för Bra med stort B. Som sagt, temporär lösning men funkar. Förhoppningsvis löst med Windows Phone 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Rättstavningen fortsätter att byta ut "bra" till "Brå". Detta i sig kommer få mig att överge WP8/Nokia om det inte blir löst.

Inställningar - tangentbord - klicka på "Svenska", bocka sedan ur "Rätta felstavade ord"

Så blev jag av med att den ändrar ord till tex Brå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Inställningar - tangentbord - klicka på "Svenska", bocka sedan ur "Rätta felstavade ord"

Så blev jag av med att den ändrar ord till tex Brå.

Samma sätt jag gjorde.
Däremot är det väldigt jobbigt att man måste vara exakt nu (Svårt med lite större händer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Inställningar - tangentbord - klicka på "Svenska", bocka sedan ur "Rätta felstavade ord"

Så blev jag av med att den ändrar ord till tex Brå.

Skrivet av Troberg:

Samma sätt jag gjorde.
Däremot är det väldigt jobbigt att man måste vara exakt nu (Svårt med lite större händer)

Testa annars denna tempörära lösning:

Citat:

Gällande bra/brå-problemet finns det en temporär lösning. När du skriver bra, klicka på ordet och tryck på +bra i ordvyn ovanför tangentbordet. Gör även detta för Bra med stort B. Som sagt, temporär lösning men funkar. Förhoppningsvis löst med Windows Phone 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Testa annars denna tempörära lösning:

Tyvärr har jag aldrig kunna få upp något + framför Bra eller bra, så jag har aldrig kunnat lägga till det i ordlistan.

Edit: Bockade nu i "Rätta felstavade ord" och nu helt plötsligt fick jag upp + framför Bra och bra
Hoppas nu på att det fungerar BRA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Testa annars denna tempörära lösning:

Gjort det flera gånger.
Skriver bra (ändras till Brå) klickar på ordet så +bra kommer upp.
¨Klickar på den bara för att skriva bra igen och allt upprepas.

Kan klicka +bra ca 100000gånger utan att det ändras

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad över den här Brå-grejen.
När jag skriver "bra" och har rättstavning påslagen har det aldrig ändrats till "brå" för mig och jag har aldrig behövt lägga till ordet manuellt. "Bra" dyker upp i ordlistan när jag skriver "Br"

Det jag funderar över är om ni som upplever detta problem har de senaste system-apparna installerade?
Ladda hem "SysApp Pusher" och kolla om det är något som behöver uppdateras.
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/sysapp-pusher/19d...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Jag är förvånad över den här Brå-grejen.
När jag skriver "bra" och har rättstavning påslagen har det aldrig ändrats till "brå" för mig och jag har aldrig behövt lägga till ordet manuellt. "Bra" dyker upp i ordlistan när jag skriver "Br"

Det jag funderar över är om ni som upplever detta problem har de senaste system-apparna installerade?
Ladda hem "SysApp Pusher" och kolla om det är något som behöver uppdateras.
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/sysapp-pusher/19d...

Brå skrev jag både på min gamla 8x och min 920 lyckades som tur är få den att skriva bra istället efter ett tag på båda.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har haft Brå-problemet på både WP7 och WP8. Jag trodde jag var av med det innan Black kom men då kom det tillbaka. Måste ha nollställt ordlistan eller nåt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag har haft Brå-problemet på både WP7 och WP8. Jag trodde jag var av med det innan Black kom men då kom det tillbaka. Måste ha nollställt ordlistan eller nåt.

Men hur är det ens möjligt? Finns det ingen kvalitetskontroll alls med WP? Det händer precis hela tiden och har gjort så sedan jag fick telefonen i somras, genom alla uppdateringar.

BRÅ är ju brottsförebyggande rådet, vad har det i en rättstavningslista att göra? Och hur många människor skriver dagligen fel på bra och menar BRÅ? Måste vara en miljondels promille.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro