spel-leken, ge + och - - - poäng (OBS, ny tråd startad)

Permalänk
Avstängd

spel-leken, ge + och - - - poäng (OBS, ny tråd startad)

STÄNGD uppdaterad version finns http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1281333-s...

Detta går till så här att man kan välja att lägga till nya titlar när det passar, man kan klumpa ihop flera spel när det passar, varje spel börjar på 15 poäng och den som postar skall dela ut 3 stycken minuspoäng totalt och ett plus poäng. jag börjar med

far cry 2 15
crysis 15
CoD 15
half life 2 spelen 15

och jag ger då

far cry 2 16 (+1)
crysis 15
CoD 13 (-2)
half life 2 spelen 14 (-1)

man bör motivera fōrsta gången man ger ett spel + eller - och min motivation är att jag gillade far cry 2, att valve inte släppt half life 3 än, CoD är ett barnspel. Det går bra att ha en riktigt dålig motivering i stil med att andra kommer ge spelet poäng. Jag kom skälv på denna idén och det återstår att se hur detta kommer funka. Använd sunt förnuft när det gäller detta, dvs posta inte massa gånger bara för att ge poäng och lägg inte till massa spel om konsensus är att det redan finns tillräckligt många.

man bör inte
-ge poäng igen innan minst två andra konton har gjort det efter att man skälv gav poäng senast
-ge poäng/lägga till spel mer än 5 gånger per vecka(ungefär)
-lägga till mer än ett spel åt gången
-ninja posta dvs inte ta med hela spellistan
-ändra sina +/- efter att man har postat

När ett spel för under 0 är det ute, ett spel kan aldrig vinna, bara förlora.

kyrkogården (siffran innan anger antelet +1 spelet fått)
0 CoD

Permalänk
Medlem

far cry 2 13 (-3)
crysis 15
CoD 14(+1)
half life 2 spelen 14

Motivering... Far cry 2 sög enligt mig, vet inte varför gillade bara inte spelet. Crysis levde upp till grafiken men inte mer. Halflife har jag aldrig riktigt spelat och CoD 1,4,5 samt MW2 var faktiskt ganska bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

Detta går till så här att man kan välja att lägga till nya titlar när det passar, man kan klumpa ihop flera spel när det passar, varje spel börjar på 15 poäng och den som postar skall dela ut 3 stycken minuspoäng totalt och ett plus poäng. jag börjar med

far cry 2 15
crysis 15
CoD 15
half life 2 spelen 15

och jag ger då

far cry 2 16 (+1)
crysis 15
CoD 13 (-2)
half life 2 spelen 14 (-1)

man måste motivera beslutet och min motivation är att jag gillade far cry 2, att valve inte släppt half life 3 än, CoD är ett barnspel. Det går bra att ha en riktigt dålig motivering i stil med att andra kommer ge spelet poäng. Jag kom skälv på denna idén och det återstår att se hur detta kommer funka. Använd sunt förnuft när det gäller detta, dvs posta inte massa gånger bara för att ge poäng och lägg inte till massa spel om konsensus är att det redan finns tillräckligt många.

När ett spel för under 0 är det ute, ett spel kan aldrig vinna, bara förlora.

Att HL3 inte har kommit ännu gör väl inte HL2 till ett sämre spel? Du är knasig.....

Far Cry 2 - 10 (-3)
Crysis - 15
CoD - 14
Half-Life 2 - 15 (+1)

Gillade aldrig Far Cry 2, Crysis är snyggt och kul men HL2 är bättre. CoD är ganska kul.

Kastar in mitt favorit RTS:

Total Annihilation - 15

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Att HL3 inte har kommit ännu gör väl inte HL2 till ett sämre spel? Du är knasig.....

Far Cry 2 - 10 (-3)
Crysis - 15
CoD - 14
Half-Life 2 - 15 (+1)

Gillade aldrig Far Cry 2, Crysis är snyggt och kul men HL2 är bättre. CoD är ganska kul.

Kastar in mitt favorit RTS:

Total Annihilation - 15

Nej du har rätt, men man kan inte ändra sig efter att nästa person har postat

Far Cry 2 - 11 (+1)
Crysis - 15
CoD - 11 (-3)
Half-Life 2 - 15
Total Annihilation - 15
jag gillade att vara sniper i far cry 2 och ger plus för att spelet är hatat av många andra. Jag gillar inte spel i stil med CoD då jag föredrar att kunna röra mig fritt och inte vara låst till banan överdrivet mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

Nej du har rätt, men man kan inte ändra sig efter att nästa person har postat

Far Cry 2 - 11 (+1)
Crysis - 15
CoD - 11 (-3)
Half-Life 2 - 15
Total Annihilation - 15
jag gillade att vara sniper i far cry 2 och ger plus för att spelet är hatat av många andra. Jag gillar inte spel i stil med CoD då jag föredrar att kunna röra mig fritt och inte vara låst till banan överdrivet mycket.

Kan man rösta flera gånger i rad? oO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Kan man rösta flera gånger i rad? oO

givetvis är dubbelpostning otillåtet, det bör också ha skett minst 2 röstningar sedan man röstade sist, ungefär en röst om dagen(i snitt) får anses ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

Far Cry 2 - 11 (+1)
Crysis - 15
CoD - 11 (-3)
Half-Life 2 - 15
Total Annihilation - 15

Far Cry 2 - 12 (+1)
Crysis - 15
CoD - 8 (-3)
Half-Life 2 - 15
Total Annihilation - 15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sizkest:

Far Cry 2 - 12 (+1)
Crysis - 15
CoD - 8 (-3)
Half-Life 2 - 15
Total Annihilation - 15

Att man får rösta flera gånger i rad förstör ju hela grejen.

CoD - 5 (-3)
Half-Life 2 - 16 +1

För att jag inte tycker om CoD och för att HL2 verkar ha en cool snubbe som utvecklat spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sizkest:

Far Cry 2 - 12 (+1)
Crysis - 15
CoD - 8 (-3)
Half-Life 2 - 15
Total Annihilation - 15

Skrivet av iSw3de:

Att man får rösta flera gånger i rad förstör ju hela grejen.

CoD - 5 (-3)
Half-Life 2 - 16 +1

För att jag inte tycker om CoD och för att HL2 verkar ha en cool snubbe som utvecklat spelet.

Far Cry 2 - 13 (+1)
Crysis - 15 (-1)
CoD - 3 (-2)
Half-Life 2 - 16
Total Annihilation - 15

Gillade Far Cry 2 trots att storyn var ganska medioker. Grafiken var bra och jag har haft ganska mycket kul med det spelet under åren.

Har aldrig tyckt att Crysis har varit så intressant och när jag väl spelade det så var det ganska "meh" enligt mig.

CoD var en bra serie en gång i tiden. Har varit mycket besviken varje år sedan 2008 då de bara har släppt samma spel med ett annat namn.

Har tyvärr inte spelat HL2 (let the hate begin ) så jag lämnar den utanför...

Lägger in tre spel. (Är det tillåtet? Kan ta bort dem om det går emot reglerna...)

Arma 3 - 15
Payday 2 - 15
Mirror's Edge - 15

Lade till iSw3de's poäng då han ninjade mig ;)
Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Skrivet av Sizkest:

Far Cry 2 - 12 (+1)
Crysis - 15
CoD - 8 (-3)
Half-Life 2 - 15
Total Annihilation - 15

Far Cry 2 - 10 (-2)
Crysis - 15
CoD - 7 (-1)
Half-Life 2 - 16 (+1)
Total Annihilation - 15
Heroes of Might and Magic 3 - 15

Jag tyckte att Far Cry 2 var ett klumpigt spel som förstörde spelupplevelsen för mig, inte heller multiplayern var något att hurra för.
CoD(4) har gett mig många goda timmar i multiplayer, men på grund av att spelen som kommit efter 4:an har varit (IMO) stort sett likartade dras betyget ner.
Half-Life 2 ger en mycket trevlig spelupplevelse med många pussel att ta sig igenom kombinerat med lite FPS, därav ett poäng.

I listan lägger jag till Heroes of Might and Magic 3, ett av mina favoritspel, som jag och polarna spenderat många timmar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Att man får rösta flera gånger i rad förstör ju hela grejen.

CoD - 5 (-3)
Half-Life 2 - 16 +1

För att jag inte tycker om CoD och för att HL2 verkar ha en cool snubbe som utvecklat spelet.

Skrivet av Jultomtetris:

Far Cry 2 - 10 (-2)
Crysis - 15
CoD - 7 (-1)
Half-Life 2 - 16 (+1)
Total Annihilation - 15
Heroes of Might and Magic 3 - 15

Jag tyckte att Far Cry 2 var ett klumpigt spel som förstörde spelupplevelsen för mig, inte heller multiplayern var något att hurra för.
CoD(4) har gett mig många goda timmar i multiplayer, men på grund av att spelen som kommit efter 4:an har varit (IMO) stort sett likartade dras betyget ner.
Half-Life 2 ger en mycket trevlig spelupplevelse med många pussel att ta sig igenom kombinerat med lite FPS, därav ett poäng.

I listan lägger jag till Heroes of Might and Magic 3, ett av mina favoritspel, som jag och polarna spenderat många timmar med.

Tror vi har stött på det första problemet med denna leken... ninja posting :s Någon måste nog summera lite här nu.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Avstängd

gör rn justering då en röst missades
Far Cry 2 - 10
Crysis - 15
CoD - 4
Half-Life 2 - 17
total annhilation - 15
heroes of magic 3 - 15
arma 3 - 15
lägger till en regel att man inte bör lägga till mer än ett spel per post

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 - 9 (-1)
Crysis - 14 (-1)
CoD - 3 (-1)
Half-Life 2 - 17
total annhilation - 16 (+1)
heroes of magic 3 - 15

mina minus är baserat på hur mycket jag spelat spelen och min upplevelse av dem.

Gaah så svårt att välja mellan TA och HoMM3... fick bli TA denna gången.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd

gör en till justering(tog med de tre spelen som blev tillagda innan reglen om max 1 spel åt gången infōrdes) och rōstar ytterligare en gång
Far Cry 2 - 10
Crysis1 - 15 (+1)
CoD - -1 (-3)
Half-Life 2 - 17
total annhilation - 16
heroes of magic 3 - 15
arma 3 - 15
payday2 - 15
mirrors edge 15
duke nukem forever 15 (ny)
nu kommer CoD hamna i kyrkogården och jag kommer räkna antalat +1 spelet har fått då detta kommer bestämma dess ranking i kyrkogården. Jag gillade crysis pga grafiken, fysiken, spelet är relativt öppet. Detta är för övrigt sista gången jag röstar denna veckan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iSw3de:

Att man får rösta flera gånger i rad förstör ju hela grejen.

Ändrade reglerna till att man inte bör sätta poäng mer än 5 gånger i veckan, efterssom spel kommer läggas till och hamna i kyrkogården efterhand så är det naturligt att man har rätt att ge poäng flera gånger, efterssom man bara kan rösta upp ett spel åt gången så är det naturligt att man ger poäng mer än en gång även om spelen i listan förblir de samma.

jag lyssnade på era synpunker och startade därför denna tråden http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1281333-s...

TRÅD STÄNGD