battlefield på extrem grafik maxad

Permalänk
Medlem

battlefield på extrem grafik maxad

Vad för grafikkort behöver jag för att verkligen maxa battlefield 4 tänker då allt på ultra samt resulotion scale på 200 % kommer ex 2 st radeon r9 290x double dispaison att klara det ?

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen aning, men du kan ju kolla vad du får för FPS med ALLT maxat på ett kort eftersom du verkar äga ett, och sedan lägger du på 90% mer FPS så har du en grov uppskattning om vad du kommer att få för FPS.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Beror såklart på vilken upplösning, men tvivlar på att 2st 290x räcker om du både kör väldigt högupplöst / eyefinity och dessutom vill rendera och skala ner.

På de nya banorna med Second Assault så orkar ett 290x inte riktigt med att dra runt ultra i 2560x1600@60fps, så fick stega ner till high. Kanske när Mantle är fullt släppt och inte i beta så borde det fungerar. Så 200 på skala torde kunna vara 4x så många pixlar så för det så skulle jag alltså behöva ha 4x 290x. Tänk även på att med flera kort behöver du mer cpu för att orka föda dessa med data. Och t.o.m. Intels snabbaste X-serie kan få det tungt att fylla dubbla 290x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Ingen aning, men du kan ju kolla vad du får för FPS med ALLT maxat på ett kort eftersom du verkar äga ett, och sedan lägger du på 90% mer FPS så har du en grov uppskattning om vad du kommer att få för FPS.

36 - 37 Färg röd på siffrorna. laggade ap mycket. men ja 36 - 37 fps. lär ju krävas 3 way sli för o köra res scale på 200 % helvete xD

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damocles:

Beror såklart på vilken upplösning, men tvivlar på att 2st 290x räcker om du både kör väldigt högupplöst / eyefinity och dessutom vill rendera och skala ner.

På de nya banorna med Second Assault så orkar ett 290x inte riktigt med att dra runt ultra i 2560x1600@60fps, så fick stega ner till high. Kanske när Mantle är fullt släppt och inte i beta så borde det fungerar. Så 200 på skala torde kunna vara 4x så många pixlar så för det så skulle jag alltså behöva ha 4x 290x. Tänk även på att med flera kort behöver du mer cpu för att orka föda dessa med data. Och t.o.m. Intels snabbaste X-serie kan få det tungt att fylla dubbla 290x.

ah neh jag kör bara med 1920x1080. btw staratde om spelet o då var det bättre. ligger på 48 fps med 200 % scale. så ett till 290x skulle klara scale 200 % på 1920 x 1080 ^^, men jag ska köpa ett uppgraderings paket intel i7 4770k , 16Gm ram , moderkort. sen ett till graffe ... ja 11 tusen till (Y)

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

har prövat med mina GTX780 med allt maxxat och 200% ..... nej nej och nej , 20-60 fps
funkar å e skitsnyggt men ospelbart

Gissningsvis bör en tri sli med Titans kirra biffen

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hijacker:

Vad för grafikkort behöver jag för att verkligen maxa battlefield 4 tänker då allt på ultra samt resulotion scale på 200 % kommer ex 2 st radeon r9 290x double dispaison att klara det ?

Testade nyss i 1920x1080.
Ultra preset, res. scale på 200%.
Pendlar mellan 60 och 90 FPS ungefär, kommer väl garanterat variera mer beroende på bana också.

3770k @ 4.8 GHz, 16 GB RAM, 2x Titans.

Visa signatur

///M4