istället för Plex- visa offline content

Permalänk
Medlem

istället för Plex- visa offline content

Hej. jag letar efter något sätt att se mina filmer på paddan när datorn är avstängd. funkar ju utmärkt att se på plex, men jag kan inte sova när datorn står på,

hoppas ni förstår mig
ska jag ladda upp filmerna på en privat server? ge mig en enkel gratis lösning

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

dropbox? 3 gb utrymme. räcker till en film kanske

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara lägga över det på surfplattans minne / en minnessticka och se direkt därifrån? Varför krångla med molntjänster ^^

Permalänk
Medlem

vet inte hur jag gör de, har ipad mini
och datorn har windows.

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

vet inte hur jag gör de, har ipad mini
och datorn har windows.

Har den en USB port så formatera ett USB minne i exFAT och lägg över alla filmer + VLC portable och spela upp allt genom den. Körde så i Spanien i fjol när en polare hade med sin mac och jag har pc. Funkade fint.

Edit: Trött. Vi använde inte alls VLC då, körde mest iso filer och dom gick att mounta direkt i OS X. Men iallfall kör du exFAT så kan båda läsa men du kan inte skriva från mac.

Permalänk
Medlem

Airvideo kan konvertera och ladda ner filerna till ipad/iphone.

Permalänk
Medlem

Jag kan ladda ned mitt lokalt från plex till alla klienterna om jag så vill. In på film och välj ladda ned.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Jag kan ladda ned mitt lokalt från plex till alla klienterna om jag så vill. In på film och välj ladda ned.

Det funkar inte jättebra med en padda tror jag, men man kan däremot välja att synca material så det är tillgängligt offline!

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Skaffa en NAS server? Plex funkar jätte bra med diverse NAS lösningar, så då kan du gömma undan den i en garderob eller något kunna strömma film till alla enheter (inklusive till chromecast), jag gör det och det funkar strålande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Har den en USB port så formatera ett USB minne

nej ipad har inget usbläsare. fast jag har en en sån där usb camera kit. men jag är osäker på om den kan läsa filer, har ioförsig inte testat

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk

Hej,

Du kan få in ditt mediamaterial, tex filmer från din windowsdator till din ipad genom att ha BT sync installerat på båda.

Jag har gjort det en del på min ipad för att kunna lägga in diverse media såsom eböcker och TV program.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Plex Sync eller Cloud Sync kan du prova.

Permalänk

Kan rekommendera AirVideo med, har testat och fungerar (dock lämnar deras gränssnitt en del att önska). Plex variant för offline-sync kostar pengar om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Går alldeles utmärkt att titta på dina Plex-filmer i paddan utan att Plex är igång.
Använd offline-funktionen och synka ner filmerna till paddan. När Plex-servern blir åtkomlig igen sen synkar paddan upp information kring vilka du har tittat på och inte.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera AirVideo med, har testat och fungera har aldrig haft något bättre till med dina vänner kommer åt dina filmer utan att du måste betala för nått extra

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

VLC är också ett bra alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

Det funkar inte jättebra med en padda tror jag, men man kan däremot välja att synca material så det är tillgängligt offline!

Jo det fungerar alldeles utmärkt. Jag gör så själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Jo det fungerar alldeles utmärkt. Jag gör så själv.

Ja, att synca funkar, men inte att "Ladda ner", som det går med webbklienten. (fan på mig att märka ord )

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

Ja, att synca funkar, men inte att "Ladda ner", som det går med webbklienten. (fan på mig att märka ord )

Då det är en iPad TS har så är det bara att synka ner med Plex-klienten, man kommer inte åt filsystemet ändå och någon allmän download-mapp existerar inte.
Att synka ner till en enhet kan kräva Plexpass som man betalar för. Jag köpte ett livstids Plexpass tidigare så har inte kollat om syn kräver Plexpass, men det är ju bara att prova.

Permalänk
Medlem

Min rekommendation är att du använder dig av applikationen Infuse 2. Då är det bara att starta appen på din iPad och föra över filmerna från din dator genom webbläsaren. Det positiva är att du slipper konvertera om filmerna med den här lösningen och att det är gratis som var ett av dina krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 89nilmar:

VLC är också ett bra alternativ

Hittar inte Vlc för ipad nu

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rakr:

slipper konvertera

Förlåt, glömde säga att att jag vill ha ett sätt som inte tar en timme för att få över filen

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Men synka med Plex!

Permalänk
Medlem

Bästa alternativet är PlexPass och synce med plexappen

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axeteg:

Bästa alternativet är PlexPass och synce med plexappen

Jo kört de förr, får över en film på 5.
Men bäst vorre gratis

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Jag använder Oplayer. Finns gratis (med reklam) och kan spela upp de flesta format utan formatering från både en nätverksenhet eller firekt från iPaden om du väljer att kopiera över.

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonlol:

Nä men, reklam går bort. speciellt om det ligger i underkant

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

För alla er i tråden
Plex Sync Kostar Pengar, och jag letar alternativ till det.
som inte tar 1 timme att få över, eller reklam och skräp runt om

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

_JAG_ hadde investerat i NAS så jag kan ha filer tillgängligt och datorn avstängd utan å behöva lagra nått alls på mina mobila enheter.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

För alla er i tråden
Plex Sync Kostar Pengar, och jag letar alternativ till det.
som inte tar 1 timme att få över, eller reklam och skräp runt om

Vet inte hur du tänker men jag resonerade kring Plex efter att ha testat det i ett år att jag var riktigt nöjd med programvaran, hur det fungerade osv så det var lätt värt att betala för det. Inte ångrat mig en sekund efter att ha köpt livstidspass för tre månader sedan.

Missförstå mig inte, jag gillar gratis saker men om det dyker upp programvara som är riktigt bra, eller filmer för den delen så betalar jag gärna.

Inte meningen att låta dryg i inledningen av mitt inlägg men tycker att man kan betala för kvalité, finns dock inte mycket av den varan...

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080