Permalänk
Medlem

Dom har nu lanserat "Leaderboards" där man ser de spelare som har högst MMR i Solo.

http://www.dota2.com/leaderboards#europe

Svensk ligger etta i europe på 6823 i MMR. "Wagamama", han ligger faktiskt etta i världen, ingen annan har lika mycket i MMR som han. Så vem är nu denne "Wagamama"?

Edit: "Where's the global leaderboard?
The MMR of each division is on a different scale, and comparing MMRs across divisions is not currently meaningful." Så han kanske inte är bäst i världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Dom har nu lanserat "Leaderboards" där man ser de spelare som har högst MMR i Solo.

http://www.dota2.com/leaderboards#europe

Svensk ligger etta i europe på 6823 i MMR. "Wagamama", han ligger faktiskt etta i världen, ingen annan har lika mycket i MMR som han. Så vem är nu denne "Wagamama"?

Edit: "Where's the global leaderboard?
The MMR of each division is on a different scale, and comparing MMRs across divisions is not currently meaningful." Så han kanske inte är bäst i världen

Kul att wagamama ligger högst upp, om bara hans team hade varit lite bättre hade dem säkert gått ganska långt på nästa TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Så vem är nu denne "Wagamama"?

Vet du inte vem Waga är? Han spelade i Infused, Pulse Esports (Skånes elit innan de sponsrades av Pulse) och senare i Qpad. Efter Qpad floppen var han ett tag Tobi's co-caster. Vad gäller hans MMR så är det som du skriver att han inte har bästa MMRen i världen. Alla spelare finns inte med men här http://dota2toplist.com/solo kan du se att det finns en spelare som ligger ca 550~ rating över Waga. Valve hade en del kriterier utöver MMR för att få komma med i listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Vet du inte vem Waga är? Han spelade i Infused, Pulse Esports (Skånes elit innan de sponsrades av Pulse) och senare i Qpad. Efter Qpad floppen var han ett tag Tobi's co-caster. Vad gäller hans MMR så är det som du skriver att han inte har bästa MMRen i världen. Alla spelare finns inte med men här http://dota2toplist.com/solo kan du se att det finns en spelare som ligger ca 550~ rating över Waga. Valve hade en del kriterier utöver MMR för att få komma med i listan.

Gillar inte att kolla på, vill spela själv
Men efter lite googlande vet jag nu vem han är

Permalänk
Medlem

Hur kan man förlora MMR poäng om ens lagspelare DCar eller är inaktiv? Ingen jävel har koll på kartan heller! Hur tar man sig ur den här jävla dåliga spiralen med dåliga spelare?

Permalänk
Skrivet av nmc:

Hur kan man förlora MMR poäng om ens lagspelare DCar eller är inaktiv? Ingen jävel har koll på kartan heller! Hur tar man sig ur den här jävla dåliga spiralen med dåliga spelare?

Även jag sitter fast i träsket kring 3.5-4k mmr och får dras med idioter många games. Men ska man tro det man har läst så är klimatet inte så mycket bättre i 5k+ nivån. Så man får nog helt enkelt acceptera att det finns idioter och sen försöka leva med det och inte bli allt för förbannad när man träffar på dom.

Permalänk
Medlem

Ingen riktig update på väldigt länge nu vilket beror på att Valve har sin årliga semester just nu. Semestern varar 2 veckor där ena halvan av företaget åker 1 vecka och sedan åker andra halvan nästa vecka. Jag har haft svårt att hitta information om när de åkte men om mina källor har rätt så är Valve 100% igen nästa vecka (om arbetarna inte behöver en vilovecka innan de kan återuppta arbetet igen).

Vad detta innebär för oss är att nästa patch vilket ryktas vara 6.81 tillsammans med nya heroes kommer under nästa vecka eller veckan därpå. Med tanke på att mina gissningar brukar vara fel (tackar Valve Time™ för det) så hade jag inte haft allt för höga förhoppningar.

Permalänk
Medlem

I år är det dags att dota 2 får en egen hamburgare, inte vill vi se en till counterstrike burgare vinna i år igen.

In och rösta på "Giff Me Mana" En röst per dag

http://myburger.mcdonalds.se/burger/66b932208c211b15cb7b44a97...

Permalänk
Medlem

Idag avinstallerade jag DOTA2, Måste va det roligaste och samtidigt mest irriterande jävla spelet genom tiderna. Ibland spelar man bra, och ibland går allt åt helvete allt känns helt random, som att kasta tärning tycker jag. Har lagt ner typ 220 timmar nu, å tänkte hela tiden, snart blir ja bättre så kommer de bli roligare..men nej. Ja orkar inte lägga ner 200 timmar till bara för att komma in i detta. Fattar inte hur Valve tänkte när de gjorde spelet så sjukt otillgängligt för nybörjare. Fuck it.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Och så kom dagen då DotA2 fick en blog update angående 6.81 och annat. Nu verkar det vara så att någon råkade vara lite snabb med fingrarna och postade uppdateringen lite tidigare än vad som var tänkte, antagligen kommer den ut igen nästa vecka men här är en screenshot av den ifall ni vill läsa vad som stod i bloggen http://imgur.com/kRzISTZ

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Idag avinstallerade jag DOTA2, Måste va det roligaste och samtidigt mest irriterande jävla spelet genom tiderna. Ibland spelar man bra, och ibland går allt åt helvete allt känns helt random, som att kasta tärning tycker jag. Har lagt ner typ 220 timmar nu, å tänkte hela tiden, snart blir ja bättre så kommer de bli roligare..men nej. Ja orkar inte lägga ner 200 timmar till bara för att komma in i detta. Fattar inte hur Valve tänkte när de gjorde spelet så sjukt otillgängligt för nybörjare. Fuck it.

Varför göra ett bra spel enklare och samtidigt förstöra hela charmen i det?

Vill man ha den nerdummade versionen av DotA så spelar man LoL. På 200 timmar hinner man dock inte bli särskilt bra, det tar tid, tid och mer tid.

Det finns för övrigt en tutorial som nybörjare kan spela, och du kan spela mot bottar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Idag avinstallerade jag DOTA2, Måste va det roligaste och samtidigt mest irriterande jävla spelet genom tiderna. Ibland spelar man bra, och ibland går allt åt helvete allt känns helt random, som att kasta tärning tycker jag. Har lagt ner typ 220 timmar nu, å tänkte hela tiden, snart blir ja bättre så kommer de bli roligare..men nej. Ja orkar inte lägga ner 200 timmar till bara för att komma in i detta. Fattar inte hur Valve tänkte när de gjorde spelet så sjukt otillgängligt för nybörjare. Fuck it.

Det är nog Dota 2 stora problem och förmodligen också dess tjusning.
Bygger på ett spel som funnits sedan 2004 och vissa spelar det fortfarande.
En ny spelare måste lägga en enorm tid för att nå upp till förväntad skicklighet och tyvärr är communityn inte speciellt förlåtande.

LOL som nämns har ett instegssystem och blir därför lite nybörjarvänligare.

Men så är det också med online gaming, vissa spel passar inte pga spelets utformning, communityns sammansättning eller välvilja till nya spelare men du ska inte ge upp för det, bara att prova ett nytt spel att roa dig med, för det är trots allt det som det handlar om.... att ha lite kul

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför göra ett bra spel enklare och samtidigt förstöra hela charmen i det?

Vill man ha den nerdummade versionen av DotA så spelar man LoL. På 200 timmar hinner man dock inte bli särskilt bra, det tar tid, tid och mer tid.

Det finns för övrigt en tutorial som nybörjare kan spela, och du kan spela mot bottar.

Min irritation höll inte så länge hehe. Nu har jag börjat igen. Ska försöka spela med polare istället för att köra solo. Ska se om vi kanske kan ragga upp tre gubbar till (kanske här på swec) så man blir ett helt lag, känns som det blivit både trevligare och roligare då. Vi är båda i 30års åldern och hinner kanske inte alltid spela så mkt, men det brukar väl bli 2-5 timmar i veckan för mig, om jag jobbar, om jag är ledig så kör man ju bara på

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Blev nästan insta-köp denna gången. Tycker nog Compendium är ganska trevligt

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Köpte också kompendiet och har levlat det till level 8. Det är mycket bättre på alla sätt än förra årets. Man får ganska mycket för pengarna med tanke på att många biljetter kostar lika mycket och ger dig endast rättigheter att se på matcherna inne i dota.

Permalänk
Medlem

riktigt bra compendium detta gången! Fick en papegoja courier nästan direkt

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem

Fattar dock inte hur ni kan lvla det så snabbt. Drar ni 20games/dagen eller vad?!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

När kan man testa nya game mode? Är ju "unlocked" nu men finns inte i listan.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

När kan man testa nya game mode? Är ju "unlocked" nu men finns inte i listan.

Bara för att vi nått målet betyder inte det att Valve hunnit lägga in det i spelet än. Du får ta och vänta tills dess att Valve hinner lägga in det tillsammans med det andra som blivit unlocked men ännu inte lagts till

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag och ett par kompisar söker spelare till vårt lag som spelar matcher två gånger i veckan (söndag kl 16 och torsdagar kl 20). Serien vi är med i är JoinDota League. Vi spelar i huvudsak för att ha kul men vill såklart vinna våra matcher så gott det går. Vi söker 1-2 spelare som är duktiga och har spelat ett tag, är mogna och framförallt har bra humor och är lättsam att ha att göra med.

Kontakta mig om ni är intresserade av att vara med. Vi spelar helst några pubs med er för att lära känna er innan vi säger bu eller bä. Viktigt är såklart att ni kan spela matchtiderna jag sa.

http://steamcommunity.com/profiles/76561198058007511

Permalänk
Medlem

Köpte ti4 compendiumet igår och gillar det skärpt! Men hur fungerar fantasy league? Har fått "Fantasy league ticket season 1" men hur skapar man eller går man med i ett lag? Eller måste jag vänta till qualifers börjar?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Köpte ti4 compendiumet igår och gillar det skärpt! Men hur fungerar fantasy league? Har fått "Fantasy league ticket season 1" men hur skapar man eller går man med i ett lag? Eller måste jag vänta till qualifers börjar?

Om du sitter i huvumenyn så ska du se en flilk som heter community (Eller liknande om du kör på svenne-dota).
Där finns kolumnen "Fantasy" vilket du kan skapa ligor för dina vänner/dylikt.

Fantasy league är såklart en liga du kan skapa för dig och dina vänner när ni kanske lanar eller ja, fan vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quelor:

Om du sitter i huvumenyn så ska du se en flilk som heter community (Eller liknande om du kör på svenne-dota).
Där finns kolumnen "Fantasy" vilket du kan skapa ligor för dina vänner/dylikt.

Fantasy league är såklart en liga du kan skapa för dig och dina vänner när ni kanske lanar eller ja, fan vet jag

Jag har varit där inne och kollade men flikarna "join" och "create" är gråmarkerade, men vad jag kunde hitta så har ligan inte öppnat för ti4 än. Så man får helt enkelt vänta

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralph13:

Hej!

Jag och ett par kompisar söker spelare till vårt lag som spelar matcher två gånger i veckan (söndag kl 16 och torsdagar kl 20). Serien vi är med i är JoinDota League. Vi spelar i huvudsak för att ha kul men vill såklart vinna våra matcher så gott det går. Vi söker 1-2 spelare som är duktiga och har spelat ett tag, är mogna och framförallt har bra humor och är lättsam att ha att göra med.

Kontakta mig om ni är intresserade av att vara med. Vi spelar helst några pubs med er för att lära känna er innan vi säger bu eller bä. Viktigt är såklart att ni kan spela matchtiderna jag sa.

http://steamcommunity.com/profiles/76561198058007511

Vilken MMR ligger ni på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Jag har varit där inne och kollade men flikarna "join" och "create" är gråmarkerade, men vad jag kunde hitta så har ligan inte öppnat för ti4 än. Så man får helt enkelt vänta

Öppnar 18:e IIRC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Jag har varit där inne och kollade men flikarna "join" och "create" är gråmarkerade, men vad jag kunde hitta så har ligan inte öppnat för ti4 än. Så man får helt enkelt vänta

Skrivet av Kyroz:

Öppnar 18:e IIRC.

Verkar som om att man kan göra det nu i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Verkar som om att man kan göra det nu i alla fall.

Yes, det är igång nu!

http://www.dota2.com/fantasy/seasonone/

Någon som har en liga man kan gå med i? eller så skapar vi en?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk

Skulle vara roligt om man kunde hoppa med i någon fantasy liga. Kan vi inte styra upp något ? typ Sweclockers Dota2 Fantasy (1,2,3 osv om vi skulle bli många) ?