Battlefield: Hardline avslöjas av internetdetektiv

Permalänk
Medlem

TL;DR

Vi får alltså ett Payday 2-inspirerat BF-spel. EA är officiellt utan idéer, men det kan ändå bli bra så länge de vågar lämna BF-konceptet tillräckligt för att det ska kännas annorlunda utan att för den delen helt överge genren.

Tror knappast vi kommer se UAVs, Laserguidade missiler etc som vissa antydde tidigare. Jag fattar vitsen med att hojta "COD COD COD" med allt man är orolig över, men det börjar bli tröttsamt och inte ens särskilt sammanhängande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Jag vill ha ett som utspelar sig WW1 eller under WW2, jag är trött på high tech prylar.

I så fall kolla in Heroes And Generals

WW2, och lite Battlefield 2 anda över det

kanske något du gillar

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De är inte DICE som gör spelet, utan dem som ligger bakom Dead Space..

Ärligt talat så gör det mig mer taggad efter den fuck up DICE gjorde med BF4

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Hoppas på att det blir bra, ett BF som jag njutit av att spela har inte skådats sedan BFBC2 och ett BF som jag avgudat har inte setts sedan BF2.

Skitsnacket om att det är EAs fel kan ni dock lägga ner, det handlar mer om hur folk vill ha spelen än hur EA vill ha det. I moderna spel ska man ha 5 kills per minut å få skyhöga score, det är så folk vill ha det och då görs spelen så. Sedan finns det en skara som exempelvis mig som vill ha de mer lugna och taktiska spelen, men det är förbi för de massiva FPS-spelens del.

Att EA är ett skitföretag kan man diskutera, men att påstå att DICE är guds änglar är en sanning med modifikation. EA har ägt DICE sedan utvecklingen av BF1942 och hade inte EA köp DICE så hade antingen de konkat eller inte varit det företaget dom är idag. Jag vill inte säga att jag är en EA-vän men kritiken är överdriven, EA är lika mycket företag som alla andra och folk lirar deras spel så folk gillar dem uppenbarligen! Hade jag haft miljoner spelare så hade jag varit nöjd i deras ställe!

Att en annan utvecklare än DICE ska göra BF ser jag endast som ett lyft, lite nya idéer är vad den utvecklingen behöver Jag ser detta som positivt i det stora hela! Kanske ett nytt "Battlefield 2 Special Forces"?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Ärligt talat så gör det mig mer taggad efter den fuck up DICE gjorde med BF4

bf4 fungerar skit bra. inga krascher i huvudtaget för mig nu. desutom kan du tacka EA för problemen, då dom pressar för mkt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har svårt och tänka mig att det blir ett taktiskt spel, det lär fortsätta från BF3 och BF4. Med andra ord; Explosioner och kulregn överallt.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Varför då, och få ett till BF4 på kuppen?

Nej,nej. Du missförstår.
Jag menar att om t.ex en rik Svensk person köpte upp Dice, så skulle denne kunna ge dom fria händer.
Just nu är ju allt bara beställningsjobb från EA, eftersom att just dessa äger Dice.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaraxor:

Nej Half Life 3. http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/108558-half_life_3&atc...

Skrivet av Marinlik:

Ärligt talat så gör det mig mer taggad efter den fuck up DICE gjorde med BF4

Vad är det som inte fungerar för dig?

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

Undrar om det är Frostbite3-motorn(CTE) eftersom det är en annan utvecklare nu?

En sak har jag lärt mig från BF4, ingen pre-orders, what-so-ever.
Nu kan man dessutom köpa battlepacks, som dom mjölkar...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ja. Lite variation skulle ju vara kul. Ska nog hålla tyglarna på kritiken till efter detta har fått någon sorts officiell stämpel på sig.

Permalänk
Medlem

Läs artikeln ordentligt gott folk! Detta spel utvecklas inte av Dice. EA som äger namnet battlefield har satt namnet på ett spel som en annan spelutvecklare gör! Så jämnför inte detta spel med Bf3 eller Bf4, Inte samma personer som utvecklar spelet!

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

CounterStrike HD, inget annat. CS nördarna lär få sitt iaf.

Nej nej och åter nej. CS är och kommer alltid att ha "Valve" stämpel på sig. Finns inget annat fps spel som ens är i närheten av cs i tävlingsinriktat perspektiv. Just sayin'

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kanske dom kan fixa så att BF4 ens går att starta först, eller?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ungefär så, skräpigt EA-utbud som vanligt. Dice liknar inte ett skit av sitt forna jag längre.
Och bara snygg grafik kommer man inte långt på.
Dom borde fixa efterföljare på Bad Company istället.

Bara kolla CnC spelen.
Gick rakt ner i graven...suck.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Bara kolla CnC spelen.
Gick rakt ner i graven...suck.

Precis, där har vi ett fint exempel.
Personligen lirade jag aldrig dom spelen.
Det gjorde däremot 3 av mina polare, och dom har inte dolt sina åsikter.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Nej nej och åter nej. CS är och kommer alltid att ha "Valve" stämpel på sig. Finns inget annat fps spel som ens är i närheten av cs i tävlingsinriktat perspektiv. Just sayin'

Har bestämt för mig att jag spelade CS-beta innan Valve köpte de rättigheterna
Har svårt att bestämma mig vad idéen liknar, men för mig är både Swat 3+ och CS väldigt lika, då de kom samtidigt om jag inte kommer ihåg helt fel.

Swat var roligt då det var med senarion som skulle lösas, man fick en uppgift man skulle lösa på ett effektivt och bra sätt. Tillsammans skulle man storma en byggnad, få ut gisslan osv. Det krävdes lite planering och taktik.

Medans CS mest gick ut på att ha ihjäl motståndarna snabbast, för att få mer pengar så man kunde ha bättre förutsättningar,antar att det fortfarande är så, (har inte spelat sedan 1.4 kom ut). Blev mer ett spring och skjutaspel. Vilket hade sin charm.

Hade nog sett fram emot ett, "BF 2143" eller 1943, men absolut om det kommer bli mer som SWAT eller Rainbow - serierna, så blir det absolut intressant, men döp spelet till något annat än Battlefield i så fall....

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Bojkottar tills de löst problemen i BF4.

Skrivet av Naxos:

Om de har fixat netcode, ja tack. Det behövs faktiskt något nytt sedan BF4 var exakt som BF3 fast sämre. Hade gärna sätt WW2 eller något annat historiskt.

Skrivet av Tommy_h:

Kommer suga dase med 10 tickrate, urk!

Skrivet av Marinlik:

Ärligt talat så gör det mig mer taggad efter den fuck up DICE gjorde med BF4

Har ni hört talas om CTE? och vilka förändringar DICE testar för att implementera i BF4?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

CounterStrike HD, inget annat. CS nördarna lär få sitt iaf.

Eller inte, om det känns som battlefield att spela kommer det vara för segt.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontebert:

Jag har aldrig haft problem med bf4 föränn för några dagar sedan när inställningarna och kontrollerna återställs varje gång jag startar fanskapet.. (Arg liten snubbe här)

Ingen fil som blivit skrivskyddad av misstag?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Om de har fixat netcode, ja tack. Det behövs faktiskt något nytt sedan BF4 var exakt som BF3 fast sämre. Hade gärna sätt WW2 eller något annat historiskt.

råder dig till att testa BF CTE, märker inte av någon som helst netcode i CTE som troligen går live om inte allt för lång tid.

sen om någon fortfarande hävdar att netcode i live versionen skulle vara lika dålig som vid release är denne bara ignorant och har troligtvis inte spelat spelet alls på flera månader.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Bojkottar tills de löst problemen i BF4.

Bojkottar tills de löst problemen i BF3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

är det bara jag som tycker att dom borde göra ett nytt Battlefield som utspelar sig under andra världskriget?

Absolut inte. Ibland saknar man de gamla spel där man försökte få in mer historiska element i FPS-spelen. Numer handlar allt om framtida teknik och avancerade vapen osv, vilket börjar bli en aning tråkigt. Ett WWII-spel utvecklat i en modern spelmotor med snygg grafik hade varit riktigt intressant!

Permalänk
Medlem

Efter en snabbtitt på bilderna och heist läget gick mina tankar iväg till en kombination av battlefield och payday. Vilket i min värld låter rätt fränt faktiskt.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Bojkottar tills de löst problemen i BF3!

Lägg av va? Det finns ju knappt någon bugg i bf3.

Permalänk
Medlem

BF:CS, hoppas det blir kul.

Permalänk
SpelClockers

Med andra ord så kommer det vara små kartor. CQB något som går helt emot vad bf har varit. Kan bli bra om tempot sänks om inte så börjar det kännas som att bf är dött

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

snälla gör första världskriget skyttegravar, artilleri kanoner, zeppelinare, flygplan, gräva tunnlar osv hade kunnat vara awsome

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte döma ut detta för snabbt kan mycket väl bli nästa stora spelhändelse.

Speciellt om dom fångar något som GTA4/Online bara har snuddat med cooperativ heist på multiplattform.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Är det bara jag som kommer ihåg att dom teasa det här för ett tag sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

I så fall kolla in Heroes And Generals

WW2, och lite Battlefield 2 anda över det

kanske något du gillar

Är det bra elller är det pay to win? Är det likt RO2 fast större kartor?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |