Flashad XBOX 360, UPPDATERINGS HJÄLP (ERROR E66) Tänkte köpa nya spelet GTA V. Finns det nån ungdom som vet hur man gör ?

Permalänk
Medlem

Flashad XBOX 360, UPPDATERINGS HJÄLP (ERROR E66) Tänkte köpa nya spelet GTA V. Finns det nån ungdom som vet hur man gör ?

Hjälp att reda ut vad som går och inte går. plz...
Har en xb360 med 2.0.12625.0, undrar nu om det finns ngn update till den, som man kan installera via usb själv. Denna har varit i sen start för ett antal år sen.
Helst skulle jag vilja få den i original utförande, går det att göra utan ingrepp i maskinen ?
Alltså att köra in det nyaste original dashen via usb ?
När man inte har originalet i så missar man väl alla Microsofts uppdateringar ?
Som det är nu så går det ju inte spela de nyare spelen som GTA V, WATCHDOGS mfl...
-----------------------------------
jag har testat att lägga in andra dash versioner men får hela tiden ERROR E66 ?
Vad betyder det .... är jag helt rökt nu ?

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått dig rätt så har du en flashad 360 och spelar piratkopierade spel? För ifall den inte är flashad ska det ju bara vara att slänga in valfritt nytt spel och uppdatera via skivan...

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hej, tack för ditt svar.
Ja den är flashad, men jag har inga och spelar inga piratkopierade spel alls, därför så skulle jag vilja ha den till original helst.
De få spel jag är intresserad av kan jag köpa istället, och så har jag inte ens intresset av att börja piratkopiera.
Jag har fått konsolen och då var den redan flashad.
Så hur gör jag för att kunna spela de nya spelen ?
Går det att återställa den helt till original ?
Kan man göra det själv via ett usb minne ?
Men om man inte återställer till original, finns det en uppdatering till den så att det fungerar att spela nya spel ?
Finns det isf. att ladda hem och går det att installera via usb, eller måste man lämna in den till ngn butik som
håller på med sånt här ?
Jag kan inte så mycket om detta som ni ungdomar, så jag skulle vara tacksam för hjälp här

Permalänk
Medlem

Gör detta först; http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-360/errors/error-code-e66
Testa sen att installera senaste uppdateringen från Microsoft's hemsida.

Observera dock att den kan ha blivit flaggad vilket innebär att den kan vara blockad från Xbox live (för att den varit flashad).

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------