Permalänk
Medlem

Såg precis Splatoon demon där från E3 Live, ser sjukt kul ut!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Hedersmedlem

Det borde vara ganska självklart vilket spel jag är mest taggat på just nu!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Det borde vara ganska självklart vilket spel jag är mest taggat på just nu!

Hehe Jag tyckte Skywward Sword rockade och var sjukt taggad på att spela Windwaker, men jag fixar inte kontrollerna. Skulle behöva invertera Y-axeln för att kunna spela, så det var pengar i sjön för mig. Hoppas på att Zelda WiiU ska bli ännu bättre än Skyward Sword!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Jag blev helt chockad och tårögd när han knäppte med fingrarna och Zelda dök upp bakom honom. Jösses om det verkligen kommer se ut så. ÄNTLIGEN blir det open world igen.

Känns som halva internet suktar efter mer info om spelet just nu.

Skrivet av Bejje:

Finns inget jag längtar mer efter än Zelda. Hade det inte varit för Zelda hade jag inte ens köpt ett Wii U.
Men nu var det också så att jag stog under julruschen i julas och tänkte köpa ett PS4 till mig och sambon och tänkte att det är ju lugnt eftersom PS4 hade ju kommit ut i Sverige redan, men inte en enda jävla butik hade det i lager! Alla sa att det var slut eller så hade dom inte ens fått tag i några exemplar.
Fattar inte varför tillverkarna alltid gör så där!? Dom släpper en konsol som är väldigt efterlängtad som dom vet kommer sälja som iskall öl i solsken, men ändå gör dom för få ex, så att endast några få lyckliga hinner köpa och sedan får resten vänta flera månader innan nya ex finns att köpa.

Varför då inte vänta lite på lanseringen istället och skapa fler ex så att när den lanseras så finns det gott om ex till alla eller nästan alla?
Nåja, att det inte fanns några på lager och inte skulle komma in på flera månader var anledningen att jag köpte Wii U. Ångrar det inte direkt då det finns många bra spel och kommer komma flera till, men ska jag nu också lägga ut för ett PS4 plus spel så blir det lite saftigt med pengar...

Så där förlorade ju ony en hel del pengar på mig då jag annars troligen inte hade köpt ett Wii U förrän Zelda hade kommit ut och köpt alla andra spel till Sony istället... men men

Samtidigt, hade du köpt ett PS4 så hade du spelat vad egentligen? Det går ju inte direkt att påstå att de exklusiva titlarna som hitills lanserats känts som några måste-köp. Uncharted 4 får det att vibrera i mitt betalkort så förr eller senare blir det nog garanterat en PS4 även för mig.

Skrivet av tyvar1:

"Nintendo GameCube controller for Super Smash Bros.: Many Super Smash Bros. fans grew up playing Super Smash Bros. Melee for the Nintendo GameCube system, and some will always prefer that system's controller. The Nintendo GameCube controller also could be used in Super Smash Bros. Brawl for Wii. To honor that devoted loyalty to a classic way to play, Nintendo is introducing an adapter that lets up to four original Nintendo GameCube or WaveBird controllers work with Wii U. The adapter will be available at a suggested retail price of $19.99. Nintendo is also launching a retro Nintendo GameCube controller with Super Smash Bros. markings at a suggested retail price of $29.99. Additionally, Nintendo is offering a special bundle that includes Super Smash Bros. for Wii U, one special Nintendo GameCube controller and one adapter at a suggested retail price of $99.99. All of these items are scheduled to launch the same day as Super Smash Bros. for Wii U this holiday season."

Jo, fast det är fortfarande info som mer gäller Smash Bros än eventuella andra användningsområden. Jag har en Gamecube-kontroller kvar från min Wii och jag hade typ exploderat om det gick att köpa Gamecube VC-titlar efter E3-livesändningen var slut och adaptern var på väg ut i butik och Gamepad har åtminstone acceptabel kompatibilitet redan från dag ett.

Permalänk
Konsolgrävare

Star Fox är officiellt nu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Splatoon kollade jag på lite nyss. Det verkar urkul

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Känns som halva internet suktar efter mer info om spelet just nu.

Samtidigt, hade du köpt ett PS4 så hade du spelat vad egentligen? Det går ju inte direkt att påstå att de exklusiva titlarna som hitills lanserats känts som några måste-köp. Uncharted 4 får det att vibrera i mitt betalkort så förr eller senare blir det nog garanterat en PS4 även för mig.

Jo, fast det är fortfarande info som mer gäller Smash Bros än eventuella andra användningsområden. Jag har en Gamecube-kontroller kvar från min Wii och jag hade typ exploderat om det gick att köpa Gamecube VC-titlar efter E3-livesändningen var slut och adaptern var på väg ut i butik och Gamepad har åtminstone acceptabel kompatibilitet redan från dag ett.

Ja skulle det komma en GC kontroller konverter + att dom släpper GC titlar så skulle jag spendera pengar. Jag älskar många GC titlar, men har tyvärr inte kvar mitt GC som jag hade för sjukt många år sedan. Köpte ett när det var nytt och sålde det efter ett år eller så p.g.a. ekonomiska problem jag hade då.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Hehe Jag tyckte Skywward Sword rockade och var sjukt taggad på att spela Windwaker, men jag fixar inte kontrollerna. Skulle behöva invertera Y-axeln för att kunna spela, så det var pengar i sjön för mig. Hoppas på att Zelda WiiU ska bli ännu bättre än Skyward Sword!

Håller med dig om Skyward Sword. Kommer bli lite besviken om de går tillbaka till en vanlig handkontroll igen i det nya spelet. Inte för att det kommer att påverka ett köp eller så.

Jag antar att du pratar om den nya versionen av Wind Waker eftersom du spelade WW efter SS? På vilket sätt var kontrollen jobbig? Har inte spelet själv (än) så jag vet inte riktigt vad du syftar på.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Angående att koppla hörlurar till gamepaden så antar jag att det ska gå med vilka 3,5 plugg som helst? För mig passar det inte, ger inget ljud och pluggen sitter ej fast utan ligger mer löst i.

Har även köpt en lan adapter nu (nintendo orginal) eftersom jag hade problem med att spela online, det hjälpte ingenting.
Av allt jag har testat så funkar alla online funktioner men jag kan inte komma in på regional /global. Måste jag köpa en ny router? Det borde väl inte spela någon roll nu när den är sladd ansluten?
Jag har en Thomson TG789VN från telia.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Angående att koppla hörlurar till gamepaden så antar jag att det ska gå med vilka 3,5 plugg som helst? För mig passar det inte, ger inget ljud och pluggen sitter ej fast utan ligger mer löst i.

Har även köpt en lan adapter nu (nintendo orginal) eftersom jag hade problem med att spela online, det hjälpte ingenting.
Av allt jag har testat så funkar alla online funktioner men jag kan inte komma in på regional /global. Måste jag köpa en ny router? Det borde väl inte spela någon roll nu när den är sladd ansluten?
Jag har en Thomson TG789VN från telia.

Är nog bara en inställingsfråga i routern... kanske supporten hos telia kan hjälpa till även om jag är tveksam till det.
Annars kan du säkert fråga i något forum, kanske t.o.m. i det här forumet fast i uppkpplingsdelen. Någon borde veta.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Splatoon kollade jag på lite nyss. Det verkar urkul

Det ser faktiskt rätt lovande ut.

Skrivet av Bejje:

Ja skulle det komma en GC kontroller konverter + att dom släpper GC titlar så skulle jag spendera pengar. Jag älskar många GC titlar, men har tyvärr inte kvar mitt GC som jag hade för sjukt många år sedan. Köpte ett när det var nytt och sålde det efter ett år eller så p.g.a. ekonomiska problem jag hade då.

Jo, det släpptes faktiskt rätt mycket bra titlar till den. Det lite trista då var att många spel ofta hade ett väldigt högt pris (Metal Gear Solid: Twin Snakes) och/eller var lite svåra att få tag i (Luigis Mansion).

Sedan vill jag verkligen se Zelda: Four Swords Adventures igen. Nu behöver den nog lite arbete för att fungera optimalt då den använde fyra GBA'er med adapter för input och liten skärm men definitivt ett spel jag vill se igen. Online MP borde nog kunna fungera rätt bra då varje Wii U då får en egen skärm med Gamepad. Om skärmen ens behövs, kanske går lika bra som videon nedan gör där man kör SP med en enda spelare och Gamecube-kontroller:

Skrivet av Casgar:

Håller med dig om Skyward Sword. Kommer bli lite besviken om de går tillbaka till en vanlig handkontroll igen i det nya spelet. Inte för att det kommer att påverka ett köp eller så.

Jag antar att du pratar om den nya versionen av Wind Waker eftersom du spelade WW efter SS? På vilket sätt var kontrollen jobbig? Har inte spelet själv (än) så jag vet inte riktigt vad du syftar på.

Spelet borde nog kunna stödja båda kontrollmetoderna, se Pikmin 3 exempelvis. Spela med handkontrollen för de som vill det och Wii-mote för de som gillade hur det fungerade i SS.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YCZ...

För lite gameplay av den nya Xenoblade, ser helt otroligt fantastiskt ut.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hade förväntat mig en mer realistisk look på Zelda för att tysta alla gnällspikar Men oj vad positivt överraskad jag blev! De lyckas f*n i mig alltid komma upp med en artstyle som inte liknar någonting annat

Så fort jag såg trailern kände jag att.. det är så här Zelda ska se ut.. och alltid borde ha sett ut! Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det känns som en "vuxen" variant av cell-shading som inte alls känns barnslig (betydligt bättre än Skyward Sword), men ändå inte onödigt mörk och tråkig med ruggigt fula texturer som jag tyckte Twilight princess hade..

Nog för att Wii U är mer kraftfull än Wii, men jag kan inte tänka mig att ett open world-spel i denna skala någonsin skulle kunna se bra ut med ett "realistiskt" utseende på den hårdvaran. Tänker mig t.ex. Skyrim på PS3 (som kan jämföras med Wii U) där vissa områden förvisso ser riktigt bra ut, men som fallerar ganska ordentligt när det gäller att få HELA den öppna världen att se bra ut. Lågupplösa texturer, brist på detaljerade omgivningar och andra skavanker blir helt enkelt för uppenbara i mitt tycke.

Jag tror definitivt att de kommer kunna få till grymt mäktiga tempel och andra områden med denna nya stil. Även områden med lite mörkare med mer seriös känsla. Lite The Last Guardian känsla men med en touch av Zelda!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Hade förväntat mig en mer realistisk look på Zelda för att tysta alla gnällspikar Men oj vad positivt överraskad jag blev! De lyckas f*n i mig alltid komma upp med en artstyle som inte liknar någonting annat

Så fort jag såg trailern kände jag att.. det är så här Zelda ska se ut.. och alltid borde ha sett ut! Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det känns som en "vuxen" variant av cell-shading som inte alls känns barnslig (betydligt bättre än Skyward Sword), men ändå inte onödigt mörk och tråkig med ruggigt fula texturer som jag tyckte Twilight princess hade..

Nog för att Wii U är mer kraftfull än Wii, men jag kan inte tänka mig att ett open world-spel i denna skala någonsin skulle kunna se bra ut med ett "realistiskt" utseende på den hårdvaran. Tänker mig t.ex. Skyrim på PS3 (som kan jämföras med Wii U) där vissa områden förvisso ser riktigt bra ut, men som fallerar ganska ordentligt när det gäller att få HELA den öppna världen att se bra ut. Lågupplösa texturer, brist på detaljerade omgivningar och andra skavanker blir helt enkelt för uppenbara i mitt tycke.

Jag tror definitivt att de kommer kunna få till grymt mäktiga tempel och andra områden med denna nya stil. Även områden med lite mörkare med mer seriös känsla. Lite The Last Guardian känsla men med en touch av Zelda!

Fast nu trasslar du ändå in dig lite... cell shading har inget alls med nya zelda att göra om man ska utgå från de bilder man har fått se. Cell shading är mer åt tecknat hållet om man ska förklara det så vilket inte den video vi fick se visade.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Fast nu trasslar du ändå in dig lite... cell shading har inget alls med nya zelda att göra om man ska utgå från de bilder man har fått se. Cell shading är mer åt tecknat hållet om man ska förklara det så vilket inte den video vi fick se visade.

Cell shading kanske inte är korrekt term, men som sagt en "vuxen variant av cell-shading". Jag vet inte hur jag ska förklara stilen på ett bättre sätt. Men det ser i mina ögon definitivt ut som en blandning mellan Wind Waker och Skyward Sword, med inslag av kanske en lite mer realistisk spelvärld. Link var ju uppenbart tecknad iallafall, resten något mindre. Tycker det ser ut som en oljemålning med inslag av cell-shadade karaktärer

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Inaktiv

Det lilla vi har fått sett ställer en del intressanta frågor faktiskt. Vart i Zelda-universumen passar spelet in. Är det verkligen Link vi ser (en del anser att det kan vara en kvinnlig Link eller rent av Zelda) och mönstrena på de där handledsgrejorna är väldigt likt vad Ganondorf bar i Ocarina of Time. Själv antar jag att det borde vara Hyrule vi ser i klippet, Death Mountain i bakgrunden trots allt.

Kan man klura ut något mer om världen utifrån de bilder som dykt upp? Jag tycker mig kunna skymta Zeldas palats långt bort i bakgrunden, ungefär mitt i bilden och ganska långt upp. Flera vita torn eller något. Lake Hylia till vänster av bilden, solen speglas i större delen av synligt vatten.

Närmare kan man ju iallafall se diverse byggnader, något slags träfort till höger samt getter och getherdare på närmare håll?

(Det blev byte av skärmbakgrund på ett par olika datorer/mobila enheter ikväll hehe).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det lilla vi har fått sett ställer en del intressanta frågor faktiskt. Vart i Zelda-universumen passar spelet in. Är det verkligen Link vi ser (en del anser att det kan vara en kvinnlig Link eller rent av Zelda) och mönstrena på de där handledsgrejorna är väldigt likt vad Ganondorf bar i Ocarina of Time. Själv antar jag att det borde vara Hyrule vi ser i klippet, Death Mountain i bakgrunden trots allt.

Kan man klura ut något mer om världen utifrån de bilder som dykt upp? Jag tycker mig kunna skymta Zeldas palats långt bort i bakgrunden, ungefär mitt i bilden och ganska långt upp. Flera vita torn eller något. Lake Hylia till vänster av bilden, solen speglas i större delen av synligt vatten.

Närmare kan man ju iallafall se diverse byggnader, något slags träfort till höger samt getter och getherdare på närmare håll?

Det är svårt att få en känsla för skalan på den där bilden, men man undrar ju om det är hela spelvärlden de visar där. Det skulle mycket väl kunna vara så, men jag hoppas på något ännu större Det känns lite kort mellan områdena för att husera olika "raser", om vi nu ens kommer att se Zoras, Gorons osv. Av bilden att döma känns det lite som att "by"-tänket är borta lite, utan vi ser hus placerade lite varstans på landsbygden. Det skulle vara kul om människor bodde lite varstans i världen och inte just i "kakariko village" eller "Castle town".

Något jag hoppas på iallafall, och som jag tror går hand i hand med det här open-world-tänket är att vi slipper "laddningstider" mellan olika områden. Twilight princess var å ena sidan ganska öppet, men tyckte det tog bort en hel del av känslan när man sprang genom Faron Woods eller Hyrule Castle och bilden liksom "fade-ade" ut för att ladda ett tag. Skyward Sword tycker jag var mycket bättre på så sätt att när man väl hoppat ned till ett område under molnen så var man åtminstone befriad (i det stora hela) från laddningstider.

Bland 3D-spelen tycker jag Wind Waker är klockrent ur den aspekten. Det är något väldigt speciellt med att kunna utforska hela världen och se en liten by växa fram i horisonten som sedan inte kräver extra laddningstid när man väl är framme Jag hoppas definitivt på samma känsla i detta spel, dock med lite mindre vatten

Edit: Getherdarna tycker jag gav spelet en viss asiatisk känsla. Kanske för att jag förknippar den typ av huvudbonad med en viss kultur.

Edit2: Undra om det kommer att finnas några safe-zones (?). Man har ju alltid tagit för givet i zelda spel att monster inte dyker upp så länge man är i en stad/by (Ordon village, Skyloft, Windfall Island osv.), utan där ska man ta det lungt, prata med byborna och kanske köpa en potion. Trailern verkar ju hinta om att man inte är säker någonstans.. Intressant!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Cell shading kanske inte är korrekt term, men som sagt en "vuxen variant av cell-shading". Jag vet inte hur jag ska förklara stilen på ett bättre sätt. Men det ser i mina ögon definitivt ut som en blandning mellan Wind Waker och Skyward Sword, med inslag av kanske en lite mer realistisk spelvärld. Link var ju uppenbart tecknad iallafall, resten något mindre. Tycker det ser ut som en oljemålning med inslag av cell-shadade karaktärer

http://e3.nintendo.com/_ui/images/games/wiiu/the-legend-of-ze...

I och för sig så just den där bilden kan jag nästa hålla med dig om. Den ser nästan ut som så.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Fasen, missade Nintendo! Kan man se hela deras event igen, nånstans? Menar då live-inspelat, och inte bara separata klipp för vissa spel.

Permalänk
Medlem

Du kan se den på så got som alla störe spelsiter, nintendo's hemsida, twitch nintendos youtube kanal o.s.v. hade du sökt i en sekund hade du hittat den.

Men här har du T.ex. den från Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=GisRY6h100U

Det enda som saknas just nu är alla spel demos de visade efter Du kan bland annat se de på Twitch för stunden http://www.twitch.tv/nintendo/b/537201099

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Soulnut:

Det är svårt att få en känsla för skalan på den där bilden, men man undrar ju om det är hela spelvärlden de visar där. Det skulle mycket väl kunna vara så, men jag hoppas på något ännu större Det känns lite kort mellan områdena för att husera olika "raser", om vi nu ens kommer att se Zoras, Gorons osv. Av bilden att döma känns det lite som att "by"-tänket är borta lite, utan vi ser hus placerade lite varstans på landsbygden. Det skulle vara kul om människor bodde lite varstans i världen och inte just i "kakariko village" eller "Castle town".

Något jag hoppas på iallafall, och som jag tror går hand i hand med det här open-world-tänket är att vi slipper "laddningstider" mellan olika områden. Twilight princess var å ena sidan ganska öppet, men tyckte det tog bort en hel del av känslan när man sprang genom Faron Woods eller Hyrule Castle och bilden liksom "fade-ade" ut för att ladda ett tag. Skyward Sword tycker jag var mycket bättre på så sätt att när man väl hoppat ned till ett område under molnen så var man åtminstone befriad (i det stora hela) från laddningstider.

Bland 3D-spelen tycker jag Wind Waker är klockrent ur den aspekten. Det är något väldigt speciellt med att kunna utforska hela världen och se en liten by växa fram i horisonten som sedan inte kräver extra laddningstid när man väl är framme Jag hoppas definitivt på samma känsla i detta spel, dock med lite mindre vatten

Edit: Getherdarna tycker jag gav spelet en viss asiatisk känsla. Kanske för att jag förknippar den typ av huvudbonad med en viss kultur.

Edit2: Undra om det kommer att finnas några safe-zones (?). Man har ju alltid tagit för givet i zelda spel att monster inte dyker upp så länge man är i en stad/by (Ordon village, Skyloft, Windfall Island osv.), utan där ska man ta det lungt, prata med byborna och kanske köpa en potion. Trailern verkar ju hinta om att man inte är säker någonstans.. Intressant!

Precis. Positionen där Link står behöver ju inte ens vara andra änden av världen, kan lika väl vara mitt i. Nu ser det samtidigt ut som en kulle eller berg men samtidigt finns det rätt många sådanna i bilden. Jag tror nog också att världen är större. Sedan hoppas jag också att man lyckas ta med havsbiten från Wind Waker på något hörn. Sedan vore lite öken och Gerudos också trevligt. Spelet kan bli utrymmesmässigt stort med tanke på Wii U's Bluray-liknande format. 25GB på ett lager klarar formatet av, frågan är om den klarar dual layer och då 50GB. Spelet skulle verkligen kunna bli stort då, om de verkligen vill.

Nu kan förvisso för stora spelvärldar vara trist om det saknas innehåll. Jag dammade av Mafia II i veckan och där påminns man fort om en ganska stor spelvärld utan något som helst att göra och varje gång man måste åka någonstans så är det i princip på andra sidan spelvärlden för att dryga ut spelet. Skyrim (eller Elder Scrolls rent allmänt) borde rimligtvis vad man hämtar inspiration ifrån men jag hoppas även på att man också satsar på det som är lite av Rockstars specialitet, alla små detaljer som gör en ovanligt levande spelvärld.

Personligen hoppas jag på att vi får se iallafall ett par olika byar men också, som bilden verkar antyda, bebyggelser här och var. Med tanke på att spelvärlden bör vara farlig så borde säkerheten folket får i byar fortfarande göra att ett par sådanna finns.

Att kunna besöka hela den spelvärld som visas tycker jag själv nästan är lite av ett krav. Tomb Raider (2013) gjorde detta rätt bra. Typ alla ställen man såg i spelet gick att besöka har jag för mig. Jag minns att jag tittade på någon byggnad i fjärran och undrade om man skulle komma dit. Någon timme senare var jag faktiskt där. Nu är iofs det spelet avdelat i massor av mindre kartor men det faktum att det var möjligt att ta sig så mer eller mindre överallt vägde ändå upp för mig. Och ja.. pilbåge!

Jo, nog påminner det om asiatiska huvudbonader. Möjligen de där hattarna mexikaner använder. Men det känns samtidigt lite långsökt hehe.

Nattetid borde det definitivt vara mer osäkert. Det ska verkligen bli trevligt att se mer av detta spel. För att lanseras redan nästa år så var materialet rätt kort. Jag gissar på att det är detta klipp som egentligen skulle visas vid förra E3 då man i dagsläget borde kunna ha mer att visa. Samtidigt, det var en reveal trailer och de kommer nog säkert visa mer inom kort när de slipper slåss om spelmediernas uppmärksamhet med andra företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Du kan se den på så got som alla störe spelsiter, nintendo's hemsida, twitch nintendos youtube kanal o.s.v. hade du sökt i en sekund hade du hittat den.

Men här har du T.ex. den från Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=GisRY6h100U

Det enda som saknas just nu är alla spel demos de visade efter Du kan bland annat se de på Twitch för stunden http://www.twitch.tv/nintendo/b/537201099

Jaså, den hittade och tittade jag på redan innan jag postade. Jag trodde att E3 eventet innehöll lite mer än bara 45 minuter förinspelat film..

Mäktigt nonetheless!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Håller med dig om Skyward Sword. Kommer bli lite besviken om de går tillbaka till en vanlig handkontroll igen i det nya spelet. Inte för att det kommer att påverka ett köp eller så.

Jag antar att du pratar om den nya versionen av Wind Waker eftersom du spelade WW efter SS? På vilket sätt var kontrollen jobbig? Har inte spelet själv (än) så jag vet inte riktigt vad du syftar på.

Japp jag menar Wind Waker HD. Jag har inte spelat den gamla versionen, så jag såg fram emot at spela HD versionen.

Det jag inte fixar med kontrollen är att jag är inbiten modellflygare sen massor med år tillbaka och de reflexerna sitter i ryggmärgen, så för mig är kamerans Y-axel är felvänd. Eftersom det inte finns någon inställning för at invertera Y-axeln så gör jag fel precis hela tiden och jag gav till slut upp. Lite synd, för det ser rätt skoj ut när min sambo spelar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Beställde Wii U idag med Mario Kart 8 bundle från Webhallen. Hoppas jag får det på fredag!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem

Detta blir kanske lite OT, men vill ha det sagt hur som helst.

Mina tankar gällande Zelda (och spel rent generellt egentligen) så läser jag en hel del om folk som vill ha en större värld med grafiska förbättringar jämfört mot föregångarna, men vad jag tycker många missar är att mer inte alltid är bättre.

Angående storleksmässigt så tycker jag att Twilight Princess är ett rätt så passande exempel. Världen var stor, men efter att ha ridit runt lite grann så kändes den ändå väldigt innehållslös. Områdena mellan alla tempel var mest som transportsträckor för mig vilket fick mig att tröttna på att rida omkring rätt så fort. Men fansen önskade sig ett större spel med mer verklighetstrogen grafik och Nintendo levererade.

Gällande det grafiska så kan man ta Crysis 3. Tekniskt mästerverk, men det känns nästan som att de överkompenserar med allt bling-bling, första banan speciellt. Dynamiska ljuskällor, överdrivna reflektioner och partikeleffekter överallt! Detta bidrog, i alla fall för mig, att förstöra inlevelsen lite grann. Deux Ex: HR tyckte jag var i andra änden, inte särskilt tekniskt avancerat men med en fantastisk atmosfär.

Det spel som jag tycker har lyckats bäst på båda punkter är Skyrim. Skitstor värld med saker att göra och upptäcka runt varje hörn och en atmosfär som överträffar i princip alla andra spel, (speciellt med diverse moddar) trots sin relativt föråldrade grafik.

Att göra en spelvärld större ökar inte automatiskt innehållet. Att förbättra det grafiska ger inte automatiskt ett snyggare spel.

Vill ni ha en större värld? Jag vill ha en innehållsrik värld!
Vill ni ha bättre grafik? Jag vill ha en fantastisk atmosfär!
Kvalité framför kvantitet!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag gillar grafiken på nya Zelda. Skulle gärna vilja ha det lite mörkare som Twilight Princess.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag vet inte om jag gillar grafiken på nya Zelda. Skulle gärna vilja ha det lite mörkare som Twilight Princess.

NU är det här iofs ett område. Finns alla möjligheter att ha mörka kusliga platser också i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

NU är det här iofs ett område. Finns alla möjligheter att ha mörka kusliga platser också i spelet.

Hoppas du har rätt. Ska bli intressant hur nya Zelda kommer spelas. Verkar som mycket kommer förändras.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Casgar:

Detta blir kanske lite OT, men vill ha det sagt hur som helst.

Mina tankar gällande Zelda (och spel rent generellt egentligen) så läser jag en hel del om folk som vill ha en större värld med grafiska förbättringar jämfört mot föregångarna, men vad jag tycker många missar är att mer inte alltid är bättre.

Angående storleksmässigt så tycker jag att Twilight Princess är ett rätt så passande exempel. Världen var stor, men efter att ha ridit runt lite grann så kändes den ändå väldigt innehållslös. Områdena mellan alla tempel var mest som transportsträckor för mig vilket fick mig att tröttna på att rida omkring rätt så fort. Men fansen önskade sig ett större spel med mer verklighetstrogen grafik och Nintendo levererade.

Gällande det grafiska så kan man ta Crysis 3. Tekniskt mästerverk, men det känns nästan som att de överkompenserar med allt bling-bling, första banan speciellt. Dynamiska ljuskällor, överdrivna reflektioner och partikeleffekter överallt! Detta bidrog, i alla fall för mig, att förstöra inlevelsen lite grann. Deux Ex: HR tyckte jag var i andra änden, inte särskilt tekniskt avancerat men med en fantastisk atmosfär.

Det spel som jag tycker har lyckats bäst på båda punkter är Skyrim. Skitstor värld med saker att göra och upptäcka runt varje hörn och en atmosfär som överträffar i princip alla andra spel, (speciellt med diverse moddar) trots sin relativt föråldrade grafik.

Att göra en spelvärld större ökar inte automatiskt innehållet. Att förbättra det grafiska ger inte automatiskt ett snyggare spel.

Vill ni ha en större värld? Jag vill ha en innehållsrik värld!
Vill ni ha bättre grafik? Jag vill ha en fantastisk atmosfär!
Kvalité framför kvantitet!

Hehe, jag var inne på detta på morgonen med.

Det borde definitivt gå att göra en både stor spelvärld som även är innehållsrik. Själv kan jag känna med Skyrim att kartan förvisso är hyffsat stor men att man ändå har sett det mesta hur många gånger som helst. Men samtidigt så hör det till de bättre open world-titlarna innehållsmässigt. Jag skulle också vilja lägga till GTA5 men spelvärlden är tyvärr rätt liten. Mycket att göra och alla smådetaljer gör mycket för att bygga atmosfär och sådant.

Med tanke på hur få (inga?) open world-titlar Nintendo hitills gjort så tycker jag det ska bli intressant att se hur deras vision är. Förhoppnignsvis kanske de kan blåsa nytt liv i speltypen, jag kan själv känna att många av dessa titlar mest bara känns likadana.

Frågan är också om detta spel blir single play eller om de bakar in multiplayer i någon form också.

Skrivet av Cooling23:

Jag vet inte om jag gillar grafiken på nya Zelda. Skulle gärna vilja ha det lite mörkare som Twilight Princess.

Klippet som visades var ju i fullt solljus så representerar dåligt hur det blir nattetid och i grottor. Jag hoppas på att natten är lika mörk och obehaglig som dagen är ljus och (vid en första blick) behaglig.

Permalänk

110a;14659482]Inget spel idag heller. Första och sista gången jag beställer från game.co.uk[/QUOTE]

Idag kom mitt mario kart 8 från game.co.uk. Så sen de skickade det den 27:e och idag, 11:e är det ~12 dagar då. Bra att veta i fortsättningen.

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!