Permalänk
Medlem

Mobilt bredband för spel

Hej!

Har fått äran att passa ett hus tre veckor, lite utanför staden jag bor i och tänkte ha med mig datorn för att ha något att göra emellanåt. Det är bra täckning där jag ska bo.

Min fråga är hur bör jag gå tillväga med internet? Jag har tänkt att spela CS och snacka skype med kompisar någon dag i veckan. Vet inte hur många GB som går åt för just spela och skype lite. Hur hade ni gjort?

Tack på förhand

Permalänk

Spela tar inte mycket , Skype lite mera, prova hemma ett par timmar och kolla hur mycket som går åt så vet du svaret exakt hur mycket du kommer behöva.

slå av automatiska uppdateringar när du åker iväg

Permalänk
Medlem

Du vil sannsynligvis få en rett høy PING dersom du skal spille online spill over mobilt nettverk.

Permalänk

Tjena,
Jag satt på 40GB i månaden hos mina päron, räckte rätt precis för spela Dota, wow och dom vanligaste spelen ca 6 timmar om dagen + skype.
Men då undvek jag all typ av nedladning, spotify och youtube osv. men var något år sedan.

Skype drar runt 50MB i timmen har jag för mig.
CS GO drar väl runt 10-80MB i timmen har jag för mig. (hört mkt olika)
Dota2 drar 150MB i timmen har jag för mig.

Dock är pingen på trådlöst mycket högre.
Tex sitter jag på comhems "kabel tv lina"i lägenheten och spelar dota har jag runt 60ms ingame på DotA2, 15ms på Bredbandskollen.
Medans trådlöst 4g med 4/5 pluppar motagning ger mig 110ms ingame på DotA2, och 35ms på Bredbandskollen.

(spelar inte cs go så kan tyvärr inte säga hur ms/pingen är där.)

Kan vara ute och cykla här men tror att det är ganska rätt på datamängden. men om någon har mer exakta och fakta grundade siffror är jag nyfiken på höra dom då jag bor hemma 1 månad nu på sommaren och vill veta hur mkt saker drar

Hoppas det hjälper dig något

Ps: jag anväder Tele2's nät och router.

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.