Slö data/dålig fps vid stream?

Permalänk
Medlem

Slö data/dålig fps vid stream?

Som titeln säger.. Har datan som står i min signatur.. Ligger på en 30mb/s lina och får faktiskt ner 30mb/s också, ligger på 5-7 mb/s upp däremot..

Vad kan jag göra för att förbättra min streamförmåga/kapabilitet? Spelar enormt mycket CS:GO och jag dalar ner till 50-70 fps så fort jag sätter igång och streamar. Vet ej varför eftersom stream inte direkt är krävande på grafikkortet.?

Om någon skulle kunna tipsa om lite hårdvara eller annat tips så skulle det uppskattas enormt!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Snälla! Dator inte data! Vad stream du för upplösning och bitrate?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Vad använder du för att streama? Kan rekommendera att använda Dxtory och OBS tillsammans för bättre FPS vid streaming. Själv tappar jag knappt några frames alls när jag streamar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Snälla! Dator inte data! Vad stream du för upplösning och bitrate?

Skrivet av LPG:

Vad använder du för att streama? Kan rekommendera att använda Dxtory och OBS tillsammans för bättre FPS vid streaming. Själv tappar jag knappt några frames alls när jag streamar.

Förlåt! Dator! Jag streamar 1080 och 3500 bitrate/buffer size, har även testat med nedskalning på upplösning, hjälper ändå inte.. Dxtory? Har du erfarenhet av att det hjälper?

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Jo, jag har exakt samma problem och misstänker att det inte alls handlar om grafikkortet utan snarare om ramminnet. Jag är dock inte helt 100 på detta men det eller processorn verkar vara det mest logiska.

Om du kommer på något så skriv gärna! jag vill också har hjälp med detta.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz 2.79GHz
ATI Radeon HD 5700 Series
4.00 GB Ram