Navidia Geforce 530 temperatur

Permalänk
Inaktiv

Navidia Geforce 530 temperatur

undrar hur högt det är säkert för mitt grafikkort att gå i temperatur. är ca 25-35 grader varmt ute och mitt grafikkort går varmare på grund av detta. kan hända att när jag spelar en del spel når det upp i 100 grader och fläkten går max. Någon som vet vart en eventuell max temperatur kan ligga vid? skulle vara bra att veta om jag måste fixa bättre kylning eller om det är lugnt. Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244181:

undrar hur högt det är säkert för mitt grafikkort att gå i temperatur. är ca 25-35 grader varmt ute och mitt grafikkort går varmare på grund av detta. kan hända att när jag spelar en del spel når det upp i 100 grader och fläkten går max. Någon som vet vart en eventuell max temperatur kan ligga vid? skulle vara bra att veta om jag måste fixa bättre kylning eller om det är lugnt. Tack på förhand

100 grader låter lite väl mycket... Om du letar upp ditt kort på Nvidias hemsida så står det max temperaturen där. (Orkar inte leta upp och länka då jag är på mobilen )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Maxtemperaturem på Nvidia-kort över lag brukar ligga runt 100c (97c) så ditt kort överhettas helt klart och klockas nog dessutom ner automatiskt villet resulterar i mycket sämre prestanda.

Du borde blåsa ur din dator med tryckluft om du nu inte har gjort det på 1000 år

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

har blåst ur datorn några gånger redan i år. men kanske har varit en riktig skit månad så får väll göra det igen och testa

Permalänk
Inaktiv

Datorn är urblåst och grafikkortet isärplockat och rengjort, ny kylpasta med. datorn ligger nu utan att jag gör något på 64 grader.
Om någon vet ett väl kylande mATX chassi som är billigt var snäll och posta en länk ni andra tack

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon244181:

Datorn är urblåst och grafikkortet isärplockat och rengjort, ny kylpasta med. datorn ligger nu utan att jag gör något på 64 grader.
Om någon vet ett väl kylande mATX chassi som är billigt var snäll och posta en länk ni andra tack

Trevligt att det blev så bra
Är du säker på att du vill byta chassi om ditt nuvarande ändå är helt? Skiljer sig inte mycket i kylningsförmåga mellan chassin och nu är det ju helt okej temperaturer.

Edit: Om du nu menar att det är 64c medan du bara surfar eller liknande så är det förjävligt och då är kortet dödsdömt oavsett chassi...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av anon244181:

Datorn är urblåst och grafikkortet isärplockat och rengjort, ny kylpasta med. datorn ligger nu utan att jag gör något på 64 grader.
Om någon vet ett väl kylande mATX chassi som är billigt var snäll och posta en länk ni andra tack

Menar du att grafikortet är 64 grader när du inte gör något, eller menar du att det är 64 grader när du spelar utan att du gör nått extra för kyla? xD

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244181:

Datorn är urblåst och grafikkortet isärplockat och rengjort, ny kylpasta med. datorn ligger nu utan att jag gör något på 64 grader.
Om någon vet ett väl kylande mATX chassi som är billigt var snäll och posta en länk ni andra tack

Har du flera skärmar eller? Mitt 580 idlar kring 60 grader också.

Skrivet av Sisyfos:

Trevligt att det blev så bra
Är du säker på att du vill byta chassi om ditt nuvarande ändå är helt? Skiljer sig inte mycket i kylningsförmåga mellan chassin och nu är det ju helt okej temperaturer.

64c idle blir sällan kallat bra

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.