Permalänk

Design tips/kritik

Jag och ett par polare har precis byggt klart grunden till en hemsida och nu
skulle vi vilja be er på sweclockers om feedback på just designen.

- Första intryck?
- Är den tilltalande nog
- Något störande?

Vi vill att sidan ska vara så snygg som möjlig så kolla gärna i olika upplösningar och eventuellt på mobilen

http://kikshake.com/

Permalänk
Medlem

Mobilsidan känns lite rörig och svår att få en överblick av. Bara det att texten "Click on add to..." existerar, visar på att knappen Add är otydlig. Centrerad text bör dessutom undvikas i en höger-/vänsterjusterad layout.

För att komma igång med grafisk design kan jag rekommendera denna boken:
http://www.adlibris.com/se/bok/the-non-designers-design-book-9780133966152

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Skrivet av skummtomten:

Jag och ett par polare har precis byggt klart grunden till en hemsida och nu
skulle vi vilja be er på sweclockers om feedback på just designen.

- Första intryck?
- Är den tilltalande nog
- Något störande?

Vi vill att sidan ska vara så snygg som möjlig så kolla gärna i olika upplösningar och eventuellt på mobilen

http://kikshake.com/

Ta bort border från bilderna uppe till vänster och höger. Fixa till dropdown listan och Sökknappen så att det inte är originalutseendet, man kan få rullister att se riktigt bra ut gentemot den tråkiga originaldesignen i HTML. Prev och Next-knapparna längst ner har fel margin. En lite roligare bakgrund skulle vara att rekommendera, vit är stilrent men man behöver någonting att bryta av det med. Jag skulle dessutom välja ett mer intressant typsnitt. Sätt en radbrytning på länkarna till höger om bilden, som du ser så blir det en scroll som inte ser allt för bra ut. Footern ser också ut att vara lite off, skulle vara en idé att sätta in några länkar där tex Kontakta oss, Om sidan osv.

Good luck

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att greppa redan från första överblicken vad sidan egentligen ska vara till för. Du bör jobba på att skriva någon introduktions- eller presentationstext som förklarar vad Kikshake egentligen är för något och varför man ska använda det. Eller är det bara jag som är omodern och kanske missar något centralt Kik-begrepp? (Använder inte appen själv, nämligen)

Tycker också att sidan skulle kunna må bra av lite whitespace. Du har 65 pixlar i varje profilruta att leka med (som egentligen bara tar upp onödig plats). Ge det ett försök.

Försök också att leta upp något bättre typsnitt för logotypen och Add-knappen.

Permalänk

Efter en 2 veckors semester så har vi förhoppningsvis ändrat det viktigaste som ni har nämnt här, ytterligare feedbak skulle vara ett pluss.

Permalänk
Medlem

Inramningen av alla personer känns tråkiga, saknas struktur, massa stora tomma områden mm.
Testa att köra border bara på left och top, då sparar du flera pixlar på bredden också, samt så blir inte linjen så tjock på mittenrutorna.
listorna/form stilen, runda och tråkiga.
Knapparna känns stela och tråkiga, sitter tight in mot underkanten av sidan. Gör dom lite större? Kan även vara bra med "prev/next" längst upp på sidan också, då slipper man scrolla.

Jag tycker det skär sig lite att knappar och listor har rundade kanter, men profilrutorna är fyrkantiga, med en rund profilbild. Specifikt den runda profilbilden gör att den tappar mycket struktur i mitten. Ögat letar generellt efter linjer att följa.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti