PS3 problem med uppspelning BD-re

Permalänk
Medlem

PS3 problem med uppspelning BD-re

Lägger ibland över inspelat material på en BD-re för att slippa slösa en BD-r skiva om det inte ska sparas permanent. Nu har PS3 börjat strula med dessa skivor, hittar BD-re skivan, men den hittar inget innehåll på skivorna. Vanliga BD-r skivor inga problem. Försök googla detta utan att hitta något. Har ni någon aning om vad som kan fela?

Permalänk
Medlem

Har absolut ingen aning hur BD fungerar.
Hur har du skrivit filerna till BD-re:n? Har du bara kopierat över filer som PS3:et kanske inte kan läsa? Vad är det för filtyper etc

Permalänk
Skrivet av Espo:

Lägger ibland över inspelat material på en BD-re för att slippa slösa en BD-r skiva om det inte ska sparas permanent. Nu har PS3 börjat strula med dessa skivor, hittar BD-re skivan, men den hittar inget innehåll på skivorna. Vanliga BD-r skivor inga problem. Försök googla detta utan att hitta något. Har ni någon aning om vad som kan fela?

En Re skiva kan vara skrivas om ett ex antal gånger innan den börjar krångla lite. Plus att det är mer jobbigt för lasern att läsa sådana skivor än tryckta "köpta skivor" så det kan vara ett tecken på att din laser i ps3an sakta men säkert börjar bli sämre och sämre.

mvh

Permalänk

Testat en annan BD-re skiva?
Om du bara har en så kanske den börjat fungera sämre pga väldigt många återskrivningar eller så.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har absolut ingen aning hur BD fungerar.
Hur har du skrivit filerna till BD-re:n? Har du bara kopierat över filer som PS3:et kanske inte kan läsa? Vad är det för filtyper etc

MP4 filer från videokamera har jag hållit på med nu. Eftersom den läser vanliga Blu-ray filmer, så prova jag att göra en back-up på en av mina filmer, men inte heller detta fungerade. Då dök skivan upp och så står det "BDMV" i PS3an, men trycker man på play, så gör den knappt försök att läsa den som det låter.

Dock fungerar både filmklippen och backupen på vanliga BD-r skivor.

Skrivet av dontmakeme:

En Re skiva kan vara skrivas om ett ex antal gånger innan den börjar krångla lite. Plus att det är mer jobbigt för lasern att läsa sådana skivor än tryckta "köpta skivor" så det kan vara ett tecken på att din laser i ps3an sakta men säkert börjar bli sämre och sämre.

mvh

Har 10st nya TDK BD-RE och en äldre MediaRange BD-RE. Är nästan helt säker på att den kunnat läsa i alla fall MediaRange skiva tidigare. TDK skivorna är som sagt nya. Saken är att det låter knappt som den försöker läsa skivorna så fort det rör sig om BD-re...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Espo:

MP4 filer från videokamera har jag hållit på med nu.

Men om du anvender MP4 så kan du väl lägga dom på ett USB/hårddisk (i FAT32) och läsa dom på det viset i mediaspelaren i ps3? så slipper du att bränna BD skivor hela tiden

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.