Permalänk
Medlem

Tips på vinterresmål?

Halloj!

Nu har jag målat in mig i ett hörn, skitit i det blå skåpen, fastnat med skägget i brevlådan.

Det var planerat sedan 3 år, varje år att jag och min flickvän skulle ta oss till brasilien för att hälsa på hennes släkt som har bott där sedan många år. I år skulle det ske, biljetterna skulle bokas men jag fick inte ledigt den veckan som behövdes för jul och nyår.

Så, kärringa min sa att då får jag hitta på något fräckt ställe att åka till. And I am drawing a blank. Hur långt måste man dra sig för att få till en solsemester i Januari? Satt och funderade på Thailand, men på något sätt känns det som Turkiet ca 2006, när gatusäljarna skrek på svenska och det serverades svenska köttbullar. Visserligen har jag aldrig varit där, så ska inte dömma på förhand!

Det är en ren njutnings och avslappningsresa, sol ska njutas, mat ska ätas och alkohol ska drickas helst utan att lyfta ett finger. Kan jag göra allt samtidigt blir både jag och tjejen glad.

Så vad har SweC för tips?

Edit: Kanske ska tilläggas att turistandet ska hållas till minimum, ifall det inte är något man ABSOLUT måste se.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Hade sagt Nya Zeeland, det vackraste landet jag varit i men det är väl mer aktiv semester än att bara slappa vid poolen.

Permalänk
Medlem

Nya Zeeland är fint, men helt ärligt tycker jag nog att man snudd på lika gärna kan åka till Norge istället, inte lika långt och naturen är i princip lika "extrem" som Nya Zeelands södra ö..

Kuba skulle jag rekommendera!

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Nya Zeeland är fint, men helt ärligt tycker jag nog att man snudd på lika gärna kan åka till Norge istället, inte lika långt och naturen är i princip lika "extrem" som Nya Zeelands södra ö..

Kuba skulle jag rekommendera!

Kuba! Så kan man köpa sig en gammal jänkare också och ta med sig hem haha.

Tack för förslagen än så länge. Misstänker att man måste dra sig så pass långt för att få sol i Januari. Har inga problem med att flyga, blir bara väldigt rastlös och tycker det är förbannat tråkigt att sitta still i 7+ timmar.

Edit: Sneglade lite på Bora Bora, men med flyg tid på totalt 72 timmar känns det mindre intressant. Det blir nog Thailand eller Bali efter allt. Några bra tips på var man slipper allt som har med turister att göra i Thailand? Eller bra tips på Bali?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Kuba! Så kan man köpa sig en gammal jänkare också och ta med sig hem haha.

Tack för förslagen än så länge. Misstänker att man måste dra sig så pass långt för att få sol i Januari. Har inga problem med att flyga, blir bara väldigt rastlös och tycker det är förbannat tråkigt att sitta still i 7+ timmar.

Vill du köpa med dig en gammal jänkare får du nog hålla dig till tåls några år till

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Vill du köpa med dig en gammal jänkare får du nog hålla dig till tåls några år till

Ähhh, med Ryska visum i passet och ryska Rubel går allt;)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Kuba! Så kan man köpa sig en gammal jänkare också och ta med sig hem haha.

Tack för förslagen än så länge. Misstänker att man måste dra sig så pass långt för att få sol i Januari. Har inga problem med att flyga, blir bara väldigt rastlös och tycker det är förbannat tråkigt att sitta still i 7+ timmar.

Edit: Sneglade lite på Bora Bora, men med flyg tid på totalt 72 timmar känns det mindre intressant. Det blir nog Thailand eller Bali efter allt. Några bra tips på var man slipper allt som har med turister att göra i Thailand? Eller bra tips på Bali?

Fast du vet inte vad det sitter för motorer i bilarna, många bilar har nog delar som bytts ut mot ryska, är nog rätt många bilar som det sitter ryska motorer i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Fast du vet inte vad det sitter för motorer i bilarna, många bilar har nog delar som bytts ut mot ryska, är nog rätt många bilar som det sitter ryska motorer i.

Eftersom jag bor i Ryssland är det ett smärre problem, sedan var jag inte 100% seriös med det heller. men nog offtopic.

Fick ett bra tips från N. om Florida, och det låter bra intressant!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jag va till Maldiverna med sambon Julen 2012. Utan tvekan det bästa resmålet jag vart på och kan inte ens nästan jämföras med tex Thailand. All inclusive, egen luftkonditionerad bungalow som stod på stranden mer eller mindre.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Föredetting
Skrivet av SiD:

Jag va till Maldiverna med sambon Julen 2012. Utan tvekan det bästa resmålet jag vart på och kan inte ens nästan jämföras med tex Thailand. All inclusive, egen luftkonditionerad bungalow som stod på stranden mer eller mindre.

Men hallå, en svensk måste ju åka på semester och träffa andra svenskar, köpa svensk mat och ha billiga prostituerade, annars är det ju inte semester.

Jag hade även jag undvikit Thailand till varje pris, Vietnam är lite likadant, dessvärre. Florida funkar väl om man vill bli ihjälskjuten och se feta pensionärer så långt ögat når.

Hainan, kanske?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.