Apples presskonferens: Iphone 6 och Iwatch

Permalänk
Medlem

OMG iWatch är så ful!!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

http://slashat.se/live/ flyter på rätt fint för mig

Permalänk
Medlem

Intressant input-lösning. Men inget jag kan ha, jag är en av de få som alltid har klockan på höger Det blir bara klumpigt med iWatch

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Oj vad ful den var

Oj vad du tillför.

"Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag." Citerar dig själv fail som låter booom

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

En seriöst ställd fråga: Vad är syftet med den här klockan när man har en iPhone?

Istället för att röra armen i en nedåtriktad rörelse och ta upp telefonen kan du istället röra armen lite uppåt framför dig för att se samma information. Spara hela 0.23 sekunder.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

iWatch var gräsligt ful!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Det var då fan vad vissa gnäller. Det är väl inte hela världen att deras event inte går att se för alla på internet. Det är inte precis så att nyheten försvinner bara för att ni inte tar del av den omedelbart. Jag hade också gärna följt detta om det gick, men nu verkar det vara svårt. Vi får garanterat veta allting senare.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Klockan som helt skulle omdefiniera produktkategorin visade sig vara en kopia av samsungs första försök.
Snacka om antiklimax! Låååååångt fall från förväntningen: http://www.sweclockers.com/image/red/2014/04/10/Iwatch.jpg?t=...

Skillnaden verkar ju vara, förutom designen (som påminner mer om Sony), själva integrationen med eco systemet samt själva gränssnittet som verkar många ggr bättre än någon samsung klocka jag har testat.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Oj vad du tillför.

"Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag." Citerar dig själv fail som låter booom

Jag säger vad jag tycker om klockan, är väl lite det kommentatorsfältet är till för.

Jag avskyr verkligen inte Apple. Har både en Macbook och iPad jag är helnöjd med. Är dock skeptisk till de nya telefonerna och anser klockan är skitful.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Batteriet känns oroväckande litet av filmen att döma...

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Varför vill man dela sina hjärtslag med den man gillar? ... O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag var skeptisk... men f-n I stand erected! Det fungerade Inser nu att det vickade pga den inte kom ända in.

Tack för tipset!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Jag säger vad jag tycker om klockan, är väl lite det kommentatorsfältet är till för.

Jag avskyr verkligen inte Apple. Har både en Macbook och iPad jag är helnöjd med. Är dock skeptisk till de nya telefonerna och anser klockan är skitful.

Moto 360, där har du en fin smartwatch.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Avstängd

Ska vi sammanfatta då:

* Mediokra telefoner med "nyheter" som varit standard hos resten av marknaden i flera år.
* Fortfarande 720p i den "lilla"
* Bara 1080p video
* 1 ful klocka
* Oförmåga att ordna sin egna stream.

Nuff said

Permalänk
Skrivet av KTL:

Batteriet känns oroväckande litet av filmen att döma...

Är väl största problemet med dessa smartklockor. Moto 360 verkar ju knappt klara en dag.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Denna rösten skulle jag behöva när jag inte kan sova....

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Varför vill man dela sina hjärtslag med den man gillar? ... O_o

Träning har blivit något av en livsstil de senaste åren om du nu har lyckats missa det. Runt 20-25% av mitt facebook flöde upptas en del dagar av människor träningsresultat.

Permalänk
Medlem

Bara jag som INTE tycker klockan ser ut som "skit"..?

Kan inte tänka mig något annat hos en klocka när det kommer till den fysiska designen.. Dock det som jag kan tycka är att uret ser lite tjockt ut. Dock så har man ju inte pillat på den ännu.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av addy1995:

Moto 360, där har du en fin smartwatch.

Ja, den är fin. LG's klocka verkar också riktigt trevlig.

Skrivet av trollhattan:

Ska vi sammanfatta då:

* Mediokra telefoner med "nyheter" som varit standard hos resten av marknaden i flera år.
* Fortfarande 720p i den "lilla"
* Bara 1080p video
* 1 ful klocka
* Oförmåga att ordna sin egna stream.

Nuff said

Om vi ska nämna något positivt verkar batteritiden vara brutalt bra, speciellt på den stora, om nu Apples siffror stämmer.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Ska vi sammanfatta då:

* Mediokra telefoner med "nyheter" som varit standard hos resten av marknaden i flera år.
* Fortfarande 720p i den "lilla"
* Bara 1080p video
* 1 ful klocka
* Oförmåga att ordna sin egna stream.

Nuff said

Indeed! +1

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk

Lite specs för apple watch:
Den har en så kallad Digital Crown. Ett hjul och knapp som gör det "enkelt" att navigera klockan.
Klockan går max går 0.05 sekunder före eller efter den riktiga tiden
Den har saphire glas,
En pulsätare finns på "baksidan"
Den laddas via en magnetisk laddare som sätts fast på baksidan

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Träning har blivit något av en livsstil de senaste åren om du nu har lyckats missat det. Runt 20-25% av mitt facebook flöde upptas en del dagar av människor träningsresultat.

Man sitter alltså och kollar andras träningsresultat? Vad blir det härnäst ska vi se när någon varit på toa också? Skrämmande så uppkopplat allting är och hur beroende många är av totalt onödig information rent ut sagt..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Det ska vi vara tacksamma för.

Varför då?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Är väl största problemet med dessa smartklockor. Moto 360 verkar ju knappt klara en dag.

Jag vet. Vi har inte fått höra dem nämna någon beräknad batteritid på denna. Men är den i nivå med resten (förutom pebble som pallar 5-7 dygn vad jag läst) så är det underkänt faktiskt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Man sitter alltså och kollar andras träningsresultat? Vad blir det härnäst ska vi se när någon varit på toa också? Skrämmande så uppkopplat allting är och hur beroende många är av totalt onödig information rent ut sagt..

Måste vara skitsvårt att låta bli att titta...... Jag menar det måste var jätte svårt.

Permalänk

Man behöver alltså en iPhone för att ha en Watch?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Sämsta eventet någonsin.

* Livestreamen fungerar knappt, när det väl fungerar får man en kinesisk kvinna som dubbar allt som sägs...?
* iPhone 6 bara större, ingen annan skillnad, kommer vara exakt likadan att använda som en 5s, förutom skärmstorlek.
* Ingen 32GB modell, har kvar 16GB för att folk ska bli tvugna att köpa dyrare.
* Snackar om att de har bra säkerhet precis efter att iCloud blivit hackat.
* Har en tjänst som bokstavligt talat heter APPLE PAY?! Typ GIVE US YOUR MONEY!!!
* iPhone 6 Plus för $1149?!
* APPLE watch (inte iWatch) ser ut som skit. De har bara tagit en gammal iPod nano och satt på ett armband, som redan fanns? Varför fyrkantig och inte cirkulär? Varför måste man ha en iPhone för att kunna ha en Apple Watch? Plus att den kommer övervaka dina hjärtslag.

Summering: Ha dina pengar, dina fingeravtryck, din position, dina hjärtslag, dina meddelanden, dina foton hos Apple. Som utan tvekan delar vidare allt till NSA.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Youtube livestream suger. Missade priset för iWatch, kostar den 599US?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Skillnaden verkar ju vara, förutom designen (som påminner mer om Sony), själva integrationen med eco systemet samt själva gränssnittet som verkar många ggr bättre än någon samsung klocka jag har testat.

Den är ruggigt lik Sonys. Knappen/ratten har gått från centrerad till övre tredjedelen.

Den har ju inget nytt att komma med varken designmässigt eller tekniskt.
Den kommer såklart säja som fan ändå eftersom alla som är inom deras ekosystem kommer köpa en.
Men jag är besviken. Jag hoppades att de dröjt så länge för att de utvecklade något som riktigt skulle skaka om oss, istället för å bara ta rygg på konkurensen.

Permalänk
Medlem

Och folk står redan och köar efter nya telefoner. Apple har verkligen lyckats med trollspöt Om ändå andra företag lyckats med samma bedrift..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850