Uppgradera asus ee pc från w7 till w8

Permalänk
Medlem

Uppgradera asus ee pc från w7 till w8

Tjena, har en egentligen inte så jobbig fråga, jag försöker få brorsans dator att inte vara en snigel och det är från första början en ganska så slö dator med inte atom och w7, funderade hur pass smidigt det är att uppdatera det operativsystemet till w8 och hur man gör med drivrutiner osv, har aldrig uppdaterat en laptop så tänkte att det var bäst att jag kolla med lite proffs först.

I min värld borde det typ bara vara o köra, den har ju ingen cdläsare så kan inte få in drivers via den utan måste gå via usb.

Tar en till, datorn är extremt slö, jag provade att "formatera" om den via den inbyggda partitionen som finns i datorn men den är så fruktansvärt långsam så jag vet inte om den kanske har gått sönder på något vis för vad man än ska göra, öppna internet tar säkert en minut innan fönstret öppnas.

What to do?

// Peace

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Avstängd

slå två flugor i en smäll och kör in åttan då, åttan är lite bättre på äldre/sämre hårdvara än sjuan.
Drivrutiner bör inte vara ett problem heller. Ta det via USB, det är enklast. Har du en ISO idag så använd Microsofts egna ISO till USB program.

Permalänk
Medlem

Du bör ju förstås köra Windows 8.1 Uppgraderingsassistenten för att få reda på om Microsoft känner till några kompatibilitetsproblem (kan ju finnas okända också): http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-assistan...

Även bra att kolla på datortillverkarens webbsidor för datorn om där finns några upplysningar, t ex att du behöver en nyare BIOS-version för att det ska fungera.

Permalänk
Medlem

Guld! tack för hjälpen, ska kolla in dessa grejjer och se om det kan funka, för i dagsläget är det omöjligt att använda den utan att få ett kraftigt psykbryt

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står