Nvidia bundlar The Crew, Far Cry 4 och Assassin’s Creed Unity med Geforce

Permalänk
Medlem

Detta är bara ett bevis på att GXT460-560-680-770 uppföljarna säljs till överpris.
Håller mig till GM110 eller AMDs kommande kort.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

NEJ NEJ NEJ NEJ

köpte just nyss ett 970 =(

Permalänk
Medlem

Vad bra ska ju strax skaffa dator med 2x 970, både FC4 och Unity. The Crew vet jag dock inte riktigt hur bra det är.

Permalänk
Medlem

golfapplåd...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

Ubisoft trycker hårdare och hårdare PR varje gång dem drar något nonsense statement. Synd att dem inte lägger ned dem resurserna på att förbättra sina spel genom att lyssna på kritiken.

Än mer synd är det om människor som fastnat i det som varit.

Skrivet av Orreman:

Vad bra ska ju strax skaffa dator med 2x 970, både FC4 och Unity. The Crew vet jag dock inte riktigt hur bra det är.

Testade betan av The Crew och det verkar riktigt lovande.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

När man köper kortet på release så får man inget!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gummoz:

Perfekt när man köpte ett 970 igår!
Far Cry hade varit fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Nimrood:

Suger att man köpte ett 980 för en vecka sen då... BAH!

Skrivet av TheTarpZ:

ja men de är ju kul att de kommer nu när man precis har köpt 2st 970 :/

Är inte säkert att ni fått med dem i alla fall om ni läser texten.

"Kampanjen gäller fram till årsskiftet, men det är i skrivande stund oklart om alla återförsäljare är inbjudna."

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

945 är också en gammal härlig intel styrkrets med TPD på 45W?(!)

absolut, hade 915 när det begav sig, hade aldrig 945 utan gick efter det till P35

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

HA! HAHAHAHAHA! Jag dör virtuellt!

Själv köpte jag ett 970 för typ 2-3 veckor sen, antar att jag går miste om eventuella spel Men vad jag förstår så gäller det bara spel från Ubisoft och de är ett av de väldigt, väldigt få företag jag bojkottar.

Vad har de gjort som motiverar bojkott?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

Uplay är rena pesten. Nej tack till Ubisoft.

Sedan hade det ju sett bättre ut om Nvidia och AMD kunde bundla äkta PC spel istället för skräpiga konsolportar.

Det är väl det enda sättet att få ut skräpet till PC - ge bort det. Produkter från EA och Ubisoft är helt och hållet bannlyst från min dator, även om det är gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av star-affinity:

Vad har de gjort som motiverar bojkott?

...PC-spel (läs: urusla portningar).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

köpte just nyss ett 970 =(

Japp, köpte ett MSI Gaming GTX 980 för ungefär en vecka sedan
Jag vill ha ett spel jag också!!!!!

(Mera golfapplåder)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Mycket gnäll i tråden om UbiSoft, Uplay osv. Ni har nog missförstått detta.

Spelen följer med utan extra kostnad. Varken Nvidia, UbiSoft eller någon annan kommer att tvinga er att spela dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Någon betalar som du vet. Ubisoft lär ju inte ha gett spelen till Nvidia som goodwill. Men det kanske är reklam för hur bra uplay fungerar och Nvidia kanske vill associera sig med hur duktiga UbiSoft är på att uppdatera sina spel.

Kanske är en win win. Man får ändå tänka på att den storra massan inte sitter här på swec.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Kul, verkligen roligt... plockade precis upp ett 980 i lördags :/

Permalänk
Inaktiv

Bra urval faktiskt. Nu är det oftast Ubisoft-titlar som bundlas med Nvidia så detta var verkligen inget oväntat men att de ger möjlighet att välja är riktigt bra.

Bör definitivt ses som något positivt av de som köper ett Nvidia-kort oavsett vad man tycker om själva utgivaren. Vill ni inte ha spelen? Sälj vouchern bara.

Permalänk
Medlem

Jag som funderade på att skaffa ett till 980 efter jul. Men jaja, hellre ett billigare kort än att stödja ett genomruttet företag som Ubisoft.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk

Men vadå, har man inte fått borderland för alla nVidia köp fram till nu? Tycker mig sett det överallt...

Permalänk
Medlem

Härligt! Jag som fick fast jobb för 3 dagar sedan och tänkt köpa nytt, min gamla 2010 årsmodell börjar gå lite knackligt

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparvone:

Kul, verkligen roligt... plockade precis upp ett 980 i lördags :/

samma fast x 2

köpte dem i onsdags förra veckan, nästan utnyttja ångerrätten och köpa dem igen

Permalänk
Medlem

Om det är så att någon av er som har köpte era kort nu dom senaste dagarna har handlat på ett ställe där dom kommer erbjuda detta, skicka tillbaka korten med hjälp av distansköpslagen och köp ett nytt med bundle, klappat och klart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min åsikt om detta nog inte är så populär på Sweclockers, men jag har sett fram rätt länge mot både AC Unity och Far Cry 4. Denna nyhet lär troligtvis leda till att koder till dessa säljs till trevliga priser på marknaden, vilket hände för t.ex. AC Black Flag och Watch Dogs. Så jag är inte annat än positiv

Sen kan man ju tycka vad man vill om Ubisoft, men tyvärr gillar jag deras spel för mycket för att bojkotta dem.

Permalänk
Skrivet av Nimrood:

Suger att man köpte ett 980 för en vecka sen då... BAH!

Ett tips: Beroende på vart du har köpt det, så kan du ringa eller skicka mail till kundtjänsten och fråga om ett sånt spel. Gjorde själv den en vecka efter jag hade beställt mitt GTX 660 på komplett, och de skickade spelen utan problem!

Sen kan du alltid skicka tillbacks det och sedan beställa det igen om du är så desperat

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Synd man inte fick alla 3...
När jag köpte gtx 780 fick jag 3st spel:P

Permalänk
Medlem

En ganska tung bundle.... Detta är spel jag gillar i alla fall.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

"TXAA for cinema quality" ...

Cinema quality...

Cinema...

/Ubisoft.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Kännde på mig att ja skulle missa nån sån grej nu när ja köpte 970. ja ja..vill inte ha nått av dom spelen ändå som tur är. ubisoft har spårat ur.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Synd att det bara gäller Ubisoft spel.

Ubisoft är ju PC platformens bästa utvecklare

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Så många som är hatiska mot Ubisoft, och samtidigt så många som stör sig på att de inte fick en voucher för Ubisoft-spel för att dom redan köpt sina kort?

Hypocrisy thy name is...

Själv ser jag fram emot FC4 då FC3 är ett av de bättre spelen jag spelat dom senaste åren.
AC5 däremot, meh. Vi får se.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Mycket gnäll i tråden om UbiSoft, Uplay osv. Ni har nog missförstått detta.

Spelen följer med utan extra kostnad. Varken Nvidia, UbiSoft eller någon annan kommer att tvinga er att spela dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Kostar gör det alltid i någon ände. Vi hade kunnat få billigare grafikkort eller andra spel istället. AMD skickar ju i regel med 3 spel dem också (Never Settle) och där får man faktiskt själv välja spel utifrån ett urval av titlar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas_skane:

Kostar gör det alltid i någon ände. Vi hade kunnat få billigare grafikkort eller andra spel istället. AMD skickar ju i regel med 3 spel dem också (Never Settle) och där får man faktiskt själv välja spel utifrån ett urval av titlar.

Grafikkortet kostar lika mycket oavsett det är med eller utan spel, för UbiSoft's del så är det PR under en begränsad tid så det kostar inte dem mer än annan marknadsföring (vilket även är budgeterat), att de bundlas innebär endast ett samarbete i marknadsföringen mellan NVIDIA och UbiSoft, inget som påverkar priset för kunden mer än vanligt, så spelet (spelen) är helt gratis.
Det samma gäller när AMD gör sina paket.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.