Problem när jag ska stänga av min nyaste skärm.

Permalänk
Medlem

Problem när jag ska stänga av min nyaste skärm.

Hej!

Skaffade en Eizo Foris FG2421 och kör nu med 3 skärmar. Jag kör mina 2 gamla med dvi och Foris med Displayport på ett AMD 280x kort med catalyst version 14.9. Nu till problemet. När jag stänger av foris skärmen på knappen så den släcks så tas skärmen bort ifrån AMDs kontrollpanel så att hela mitt skrivbords ändras alla ikoner försvinner från den skärmen samma med alla fönster jag hade öppna. Sen så resettas min fläkt kontroller inställningar i msi afterburner när jag gör det så att den hamnar på 50% fan speed. Kan även ej se skärmen ej finns inkopplad till datorn. Jag undrar om någon vet vad felet är och om jag kan fixa detta irriterande problem?

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter lite likt det problem jag fick efter att ha installerat win7. Har skärm(primär) via DVI och TV(utökat skrivbord) via HDMI. Bägge skärmar igång, inga problem men så fort jag stängde av TV så försvann skrivbordet från DVI-skärmen och visade bara tom skrivbordsbakgrund. Tydligen sattes HDMI som primär utgång så fort jag stängde av den!? Löste det genom att ha bägge skärmar igång, öppna windows kontrollpanel för bildskärmar, dra det fönstret till TV, stänga av TV. Då syntes kontrollpanelens fönster på den DVI-kopplade skärmen och jag kunde ställa in den som primär. Det kanske funkar för dig också. Har tyvärr inget tips om MSI Afterburner.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videfix:

Det låter lite likt det problem jag fick efter att ha installerat win7. Har skärm(primär) via DVI och TV(utökat skrivbord) via HDMI. Bägge skärmar igång, inga problem men så fort jag stängde av TV så försvann skrivbordet från DVI-skärmen och visade bara tom skrivbordsbakgrund. Tydligen sattes HDMI som primär utgång så fort jag stängde av den!? Löste det genom att ha bägge skärmar igång, öppna windows kontrollpanel för bildskärmar, dra det fönstret till TV, stänga av TV. Då syntes kontrollpanelens fönster på den DVI-kopplade skärmen och jag kunde ställa in den som primär. Det kanske funkar för dig också. Har tyvärr inget tips om MSI Afterburner.

Just nu så stänger jag av mina 2 andra skärmar sen så ändrar jag läge på skärmen från display till typ dvi eller hdmi för då är skärmen nästan hel svart fast lyser svart om du förstår. Vet inte vad annat jag kan göra . Men det kan väl inte vara bra för skärmen : S?