Black Ops 2 Digital Deluxe 199 :- stämmer priset?

Permalänk
Avstängd

Black Ops 2 Digital Deluxe 199 :- stämmer priset?

Tjena! Tror ni det här är legit: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/164974-call_of_duty-bl... ??? Verkar för billigt! Läste recensioner på Amazon och då sa många att det tog lång tid att joina servarna så till slut blev dom kickade, är det steam/black ops 2 servar som gör att det blir så? Eller är det nå pirate servrar?

Säg till om tråden inte ligger på rätt ställe!

Rubrik
Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande BO2 och har aldrig haft några problem att spela. Visst ibland kan det vara någon dålig host som gör att spelet hackar men oftast fungerar det bra. PC-version är även en av de bäst gjorda i CoD. Flyter på som smör och ser rätt bra ut.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Tjena! Tror ni det här är legit: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/164974-call_of_duty-bl... ??? Verkar för billigt! Läste recensioner på Amazon och då sa många att det tog lång tid att joina servarna så till slut blev dom kickade, är det steam/black ops 2 servar som gör att det blir så? Eller är det nå pirate servrar?

Säg till om tråden inte ligger på rätt ställe!

varför skulle ett seriöst företag som webhallen inte vara "legita" tycker det verkar ganska dyrt för ett spel som kom ut 2012

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Webbhallen är pålitligt så ja det lär vara legit.
Att det tar lång tid att joina och att man kan bli kickad har väl ändå inte med detta att göra eller?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ett 1 år gammalt spel får väl ändå lov att ligga i kategorin "prissänkt med 50%"?

Permalänk

Helt legit, vill du ha det så köp det, ett av dom bästa CoD som gjorts då det är, tror det eller ej, välpolerat och har varken stabilitets eller server problem på min ADSL lina.

Som sagt ibland kommer där en dålig host men det är inte ofta. spelar det dock inte längre men när jag gjorde det senast så var där gott om folk och det var nog en eller två månadersen!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Enligt mig det bästa CoD som gjorts till PC om man beaktar hur bra grafiken är, hur bra optimerat det är och hur buggfritt det är.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jesusbarnet:

varför skulle ett seriöst företag som webhallen inte vara "legita" tycker det verkar ganska dyrt för ett spel som kom ut 2012

Men de kostar ju som sagt 59 euro på Steam så

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Ja, jag tvivlar ju starkt på att Webhallen skulle börja sälja piratkopior helt plötsligt...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

Ja, jag tvivlar ju starkt på att Webhallen skulle börja sälja piratkopior helt plötsligt...

Men för fan, blir bara fundersam när det kostar 500-600 spänn på steam och att vissa har haft problem med skiten men visst, jag köper väl skräp möget.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Men för fan, blir bara fundersam när det kostar 500-600 spänn på steam och att vissa har haft problem med skiten men visst, jag köper väl skräp möget.

Vem har sagt att Steam är billigt? Personligen tycker jag steam är överskattat.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wizty:

Men för fan, blir bara fundersam när det kostar 500-600 spänn på steam och att vissa har haft problem med skiten men visst, jag köper väl skräp möget.

Det går bra att läsa omdömen på www.prisjakt.nu om du skulle vara fundersam över någon mer butik. Webhallen är däremot ett helt legitimt företag.

Skrivet av simon253:

Vem har sagt att Steam är billigt? Personligen tycker jag steam är överskattat.

Håller med på detta, enda gången jag tittar in i Steam affären är under deras super reor och goda erbjudanden.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Snuskigt billigt faktiskt! Kollat massa andra sidor som typ G2Play och cdkeyhouse, men ingen har så här bra pris..

Detta är ändå Digital Delux Edition.

Digital Deluxe Edition:
• SKU will be a STEAM token/s for the following content:
• Call of Duty: Black Ops II PC game
• Nuketown 2025 bonus map
• Nuketown Zombies bonus map
• 2 Multiplayer Player Card Backgrounds
• Weapon Camo
• Official Call of Duty: Black Ops II Soundtrack Featuring Reznor Theme
• Call of Duty: World at War PC game

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

CoD är dyrt på Steam. Inte ens när det är rea brukar det vara billigt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Snuskigt billigt faktiskt! Kollat massa andra sidor som typ G2Play och cdkeyhouse, men ingen har så här bra pris..

Detta är ändå Digital Delux Edition.

Digital Deluxe Edition:
• SKU will be a STEAM token/s for the following content:
• Call of Duty: Black Ops II PC game
• Nuketown 2025 bonus map
• Nuketown Zombies bonus map
• 2 Multiplayer Player Card Backgrounds
• Weapon Camo
• Official Call of Duty: Black Ops II Soundtrack Featuring Reznor Theme
• Call of Duty: World at War PC game

Du kan inte ha kollat G2play särskilt bra då spelet kostar 129kr där. Giftat och klart på Steam.
http://www.g2play.net/category/3131/call-of-duty-black-ops-ii...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Du kan inte ha kollat G2play särskilt bra då spelet kostar 129kr där. Giftat och klart på Steam.
http://www.g2play.net/category/3131/call-of-duty-black-ops-ii...

En gåva är en gåva, kolla under activation details, så förstår du.
Stor skillnad på "retail" och en "gift".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

En gåva är en gåva, kolla under activation details, så förstår du.
Stor skillnad på "retail" och en "gift".

Fast att köpa "Retail"-nycklar är ju inte heller helt säkert då de inte är en officiell återförsäljare. Eller? Tänker t.ex. på de som köpte (stulna) nycklar till Sniper Elite 3 på olika sidor och fick deras spel låsta. En snabb googling visar ett antal personer som fått stulna nycklar från G2play.

Om det nu är en key som gör det "bättre" så säger jag väl g2a istället där spelet finns för 15.68€.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

En gåva är en gåva, kolla under activation details, så förstår du.
Stor skillnad på "retail" och en "gift".

Men vadå? Kan man inte köpa en gift till sig själv?
Eller kan jag inte aktivera spelet på steam sen?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Fast att köpa "Retail"-nycklar är ju inte heller helt säkert då de inte är en officiell återförsäljare. Eller? Tänker t.ex. på de som köpte (stulna) nycklar till Sniper Elite 3 på olika sidor och fick deras spel låsta. En snabb googling visar ett antal personer som fått stulna nycklar från G2play.

Om det nu är en key som gör det "bättre" så säger jag väl g2a istället där spelet finns för 15.68€.

Om sidan t.om varnar för "gift keys" så skulle ju inte jag våga använda en sådan och riskera att få allt bannat.
Har man bara några spel i sitt bibliotek så visst, kanske.

Skrivet av Joakimbeijer:

Men vadå? Kan man inte köpa en gift till sig själv?
Eller kan jag inte aktivera spelet på steam sen?

Jo du kan "gifta" till dig själv. Läs och förstå varningen först bara.

Permalänk
Skrivet av Wizty:

Men de kostar ju som sagt 59 euro på Steam så

Är för du precis missat rean.

Call of Duty®: Black Ops II Digital Deluxe Edition
Historical Lowest Price: 17,49€ at Steam on Sat Nov 29 2014

Info från enhanced steam.