Permalänk

Riktigt snyggt cleant, gillart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vad är det för typ av switch 1,2,3 som du har, växlar den mellan monitorer och tv?
Berätta!

Det är en kontrollenhet till Benq skärmen som gör att man kan byta mellan 3 olika profiler beroende på vad man ska göra (den kommer pre-confad med 3 olika profiler men har ändrat och ställt in så jag har en profil optimerad för FPS gaming och en för vanligt websurf). Den har också en scrollbutton (den röda som syns) som man använder för att navigera i menyerna på skärmen.

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Sitter inte skärmarna lite högt? Jag får nästan nackspärr av att titta på bilderna..

Hela hörnan är optimerad för min längd och hur jag sitter och efter mycket testande (+ en felplacering med spackling och målning som följd) ledde fram till detta resultat. För mig funkar det kanon men jag kan hålla med, ser lite ut som de sitter för högt

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fairshihtzu:

Riktigt snyggt cleant, gillart!

Tack för feedback!

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem

Cleant. Men tycker en man cave ska vara nördigare och fylld med coola saker.
Som denna

http://www.youtube.com/watch?v=r0WXqEl846k&feature=player_emb...

Permalänk

riktigt fint! nu är de bara att lägga lika mycket energi på datorns insida?

Visa signatur

PC1: AMD RYZEN 7 5800X | MSI MEG B550 Unify-x | Corsair 3600mhz 32gb | Asus 1080ti STRIX | Samsung 960 evo 500gb m2| corsair TX750w | EK custom loop på cpu med 360rad | F-D:R5 | Benq XR3501 35" @144Hz |
PC2: AMD RYZEN 5 1600X@3,9ghz | Noctua NHD15 | asus crosshair VI | G-Skill 2400mhz 16gb | RX5600XT |
F-D:R4 |
Router: Amd Semphron 145, 2gb ram.. (in progress)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kostfibrer:

riktigt fint! nu är de bara att lägga lika mycket energi på datorns insida?

Tack, jo, det är väl så att lite energi måste läggas på insidan för att göra datorn värdig att stå i nördgrottan. Mitt problem just nu är att få till stånd den budget som måste till för att realisera detta. Planerna är dock i full gång

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem

Vad använder du för väggfäste för benq skärmen? snyggt annars 5/5

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Vad använder du för väggfäste för benq skärmen? snyggt annars 5/5

Tackar!

Jag använder följande väggfäste till primära skärmen. Var ute efter ett som inte byggde för mycket på djupet samt att det skulle vara möjligt att tilta upp/ner.

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Inaktiv

Snyggt! Enda stället som ser förjävligt ut är ditt skrivbord^^

Personligen anser jag att det enda som får finnas där är en tom papperkorg....

Nice mancave!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostshades:

Snyggt! Enda stället som ser förjävligt ut är ditt skrivbord^^

Personligen anser jag att det enda som får finnas där är en tom papperkorg....

Nice mancave!

Hej, tack! Jag håller med. Skrivbordet är numera rensat och det enda som är kvar är skrivaren. Den skall bort till förmån för en trådlös som jag kan gömma någonstans där jag slipper se den. Jag funderar dock på att ställa en minikyl där (letar efter en stilren, helst med glasdörr). Får se om jag hittar någon som funkar:)

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Skrivet av JAFFE:

Hej, tack! Jag håller med. Skrivbordet är numera rensat och det enda som är kvar är skrivaren. Den skall bort till förmån för en trådlös som jag kan gömma någonstans där jag slipper se den. Jag funderar dock på att ställa en minikyl där (letar efter en stilren, helst med glasdörr). Får se om jag hittar någon som funkar:)

Tror han menar skrivbordet på datorn
Men riktigt mysigt har du fått det. Hur är det att spela med djupet på bordet. Det ser lite trångt ut?
Jag har varit sugen på att göra något liknande, men har blivit alldeles för bortskämd med mitt 80cm djup Galantbord.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dougremer:

Tror han menar skrivbordet på datorn
Men riktigt mysigt har du fått det. Hur är det att spela med djupet på bordet. Det ser lite trångt ut?
Jag har varit sugen på att göra något liknande, men har blivit alldeles för bortskämd med mitt 80cm djup Galantbord.

Oj, nu känner jag mig lite dum, klart han gjorde det

Vad gäller djupet så prövade jag mig fram och med skärmen på väggen så funkar det OK med 50 cm djup för mig. Det är ju högst individuellt beroende på hur man sitter, hur mycket stöd man vill ha under armarna, hur mycket plats man behöver för benen under osv osv.

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JAFFE:

Hej, tack! Jag håller med. Skrivbordet är numera rensat och det enda som är kvar är skrivaren. Den skall bort till förmån för en trådlös som jag kan gömma någonstans där jag slipper se den. Jag funderar dock på att ställa en minikyl där (letar efter en stilren, helst med glasdörr). Får se om jag hittar någon som funkar:)

Skrivet av JAFFE:

Oj, nu känner jag mig lite dum, klart han gjorde det

Vad gäller djupet så prövade jag mig fram och med skärmen på väggen så funkar det OK med 50 cm djup för mig. Det är ju högst individuellt beroende på hur man sitter, hur mycket stöd man vill ha under armarna, hur mycket plats man behöver för benen under osv osv.

Japp, menade ju skrivbordet på datorn

Iden med kyl är ju grym! Vore ju sjukt coolt om du hittade en "hotellkyl" med glasdörr! Helst fyllt med de gulliga små miniölen / färdiga drinkarna som man fick på flyget förr, typ 20 cl

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostshades:

Japp, menade ju skrivbordet på datorn

Iden med kyl är ju grym! Vore ju sjukt coolt om du hittade en "hotellkyl" med glasdörr! Helst fyllt med de gulliga små miniölen / färdiga drinkarna som man fick på flyget förr, typ 20 cl

Kollat runt lite och mindre hotellkyl med glasdörr kostar typ 10 lax

Denna skulle kunna funka om den var svart > http://www.amazon.com/Portable-Capacity-Temperature-Adjustabl...

En svart sådan med led inuti och sedan fylla med lite roliga flaskor/burkar

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JAFFE:

Kollat runt lite och mindre hotellkyl med glasdörr kostar typ 10 lax

Denna skulle kunna funka om den var svart > http://www.amazon.com/Portable-Capacity-Temperature-Adjustabl...

En svart sådan med led inuti och sedan fylla med lite roliga flaskor/burkar

Oj det var lite i överkant kanske....denna är stilren och svart http://www.minicoolers.co.uk/products/caldura/ec35g.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostshades:

Oj det var lite i överkant kanske....denna är stilren och svart http://www.minicoolers.co.uk/products/caldura/ec35g.htm

Denna var riktigt bra, blir nog en beställning! Tack!

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem

Hah, jag är avundsjuk ^^ Det är riktigt snygg! Måste vara skönt med ett eget litet kryp-in?
Tycker om att du har dragit alla kablar så dom knappt syns, det get en bättre helhet

Oj, glömde nästan säga det 5p från mig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JAFFE:

Denna var riktigt bra, blir nog en beställning! Tack!

Cool^^

Permalänk
Medlem

Vilka färger?

Skrivet av Goffen:

Det finns liknande led lister på IKEA som man kan skifta mellan 7 färger som också kostar 300kr

De funkar jättebra, köpte dem typ igår

Vilka färger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuktarn:

Vilka färger?

Dem har regnbågens alla färger..
Alltså alla de vanliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Hah, jag är avundsjuk ^^ Det är riktigt snygg! Måste vara skönt med ett eget litet kryp-in?
Tycker om att du har dragit alla kablar så dom knappt syns, det get en bättre helhet

Oj, glömde nästan säga det 5p från mig!

Tackar!

Det är otroligt skönt att kunna smyga upp på vinden, dra på sig headset och bara försvinna in i något spel. Som tvåbarnsförälder så blir det dock inte så ofta men när det väl sker så är det ren njutning

Har lagt mycket energi på att få undan kablar, jag blir stressad av synliga kablar, gör ont i hela mig

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem

The beast .... trevlig maskin det där.
Ska bara retas lite...
Har 2 Singer pumor och en Dual-Beast dubbel matad som man kan sy kork matta med. Mycket trevligt sätt att göra pulkor av men har man en Tapetserarverkstad hemma så har man

Va använde du när du tog dina bilder för kamera? stativ lång slutar tid?

Riktigt bra bilder i det ljuset och trevligt bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilse.se:

The beast .... trevlig maskin det där.
Ska bara retas lite...
Har 2 Singer pumor och en Dual-Beast dubbel matad som man kan sy kork matta med. Mycket trevligt sätt att göra pulkor av men har man en Tapetserarverkstad hemma så har man

Va använde du när du tog dina bilder för kamera? stativ lång slutar tid?

Riktigt bra bilder i det ljuset och trevligt bygge.

Hej, tackar Oj, verkar som du har lite utrustning som sambon skulle bli avis på!

Ska sanningen fram så är det en Samsung Galaxy S3 som jag tagit de flesta bilderna med där jag lekt lite med ISO nivåer, inget mer avancerat än så. Suktar efter en systemkamera men ekonomin (skuggbudget) tillåter in det just nu då jag varit tvungen att köpa en del prylar till båten.

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem

vad heter gadgeten du använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zytexx:

vad heter gadgeten du använder?

Den heter Open Hardware Monitor, du hittar den här.

I själva programmet så får man gå in i view menyn och välja "show gadget" och sedan är det bara att högerklicka och välja "show in gadget" på det man vill skall visas.

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem

För jävla skön hörna..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av laddle555:

För jävla skön hörna..!

Tack!

Visa signatur

JAFFE | Galleri > JAFFES mancave på vinden

Permalänk
Medlem

Riktigt trvlig hörna, kmr ihåg att jag såg denna för länge sen men glömt den, åter igen snyggt!!
4,5/5 hörna

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1