Permalänk
Medlem

Ny TV, LCD med LED?

Hejsan!

Jag ska köpa en ny tv nu under jul ifall jag hittar en i mitt tycke och prisklass.
Den jag kollade lite på nu precis är:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE58H5204XXE/sa...
Och det står ju klart och tydligt LED TV medans i specifikationerna står det LCD med LED???

Jag föredrar ju LED pga dioder och inte lysrör (bättre svärta)
Är "LCD med LED" en uppgraderad variant för att få ner priserna?

Länka gärna tips.
Det jag önskar är 100hz (eller teknik som motsvarar 100hz, även över 100 är ok), 3 HDMI, Smart, 50-60"
Pris kan diskuteras då kraven spelar stor roll, men helst inte över 10 000kr.

MVH
Johan

Permalänk
Hedersmedlem

Panelen är alltid LCD. Det är backlighten som numera är LED istället för lysrör.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videfix:

Panelen är alltid LCD. Det är backlighten som numera är LED istället för lysrör.

Så alltså är det inte dåligt att köpa en LCD med LED, tackar
Om tvn har 50hz och en mjukvara/teknik gör att det blir 100.. Kan man då säga att det är "samma sak" ?
Och om en tv har 100hz (i teknik) och en annan har 400 (i teknik) bör jag satsa på den med 400?

Vet att man ska kolla i affären och få sin uppfattning där, men vill ändå veta så mycket grundläggande som möjligt.

Permalänk

altså i sverige eventuellt europa osäker på exakt fakta.

tar tv´n imot signal på 50 eller 60hz och allt som säger över det är bara fusk uppdateringsfrekvens dvs den visar oftast bara varje bildruta flera gånger för att få mjukare övergångar mellan bilder vissa gillar det andra hatar det är väldigt personligt men du kommer inte hitta nån tv som kommer visa mer än 50 eller 60 riktiga hz även om displayen klarar 100+hz så stirra dig inte blind på det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows