Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Well, routern är 4 år gammal till att börja med
http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3212...
En lite daterad men ytterst pålitlig recension som fortfarande är relevant om man bortser ifrån "Closing Thoughts", men absoluta maxhastigheten som uppmätts där är 150.8 Mb/s.

Rekommenderar, som så många andra, NETGEAR R7000.

Shit också.. Trodde verkligen inte den var så gammal.. Sjukt att något så gammalt fortfarande kostar ganska mycket dock..

150 Mb/s för trådlöst är ganska bra, eller? Det är väl inte många mobiler/laptops/TV:n som kan nå så höga hastigheter trådlöst, eller? Så länge det går att få 250 Mb/s till min stationär, så är jag nöjd..

Finns det ingen annan isåfall du kan rekommendera som kostar max 700 kr? Eller är alla de som är bra 1200+ kr..

Permalänk
Medlem

Köpte Linksys E6200 på mellandagsrean för 349:-, fruktansvärt nöjd! Har 802.11ac stöd och ska enligt uppgifter klara upp till 900Mb/s trådlöst (Inte jag kan bekräfta då jag inte har några enheter som stöder detta protokoll)

I övrigt är den lätt manövrerad och har mycket trevliga funktioner.

Givetvis Gigabit throughput trådat

Permalänk
Medlem
Skrivet av RSX:

Shit också.. Trodde verkligen inte den var så gammal.. Sjukt att något så gammalt fortfarande kostar ganska mycket dock..

150 Mb/s för trådlöst är ganska bra, eller? Det är väl inte många mobiler/laptops/TV:n som kan nå så höga hastigheter trådlöst, eller? Så länge det går att få 250 Mb/s till min stationär, så är jag nöjd..

Finns det ingen annan isåfall du kan rekommendera som kostar max 700 kr? Eller är alla de som är bra 1200+ kr..

649 spänn är inte alls dyrt IMO. Det är fortfarande en bra router.
Nej 150 Mb/s är inte dåligt, men du frågade efter en passande router till en 250 Mb/s-lina.
Har för pushat runt 400 Mb/s med min R7000 och Samsung Galaxy S5 så visst går det att komma upp i de hastigheterna. Hur nödvändigt det är är en helt annan fråga

Men hur som helst, om du vill lägga dig under 1200 kan du lika gärna köpa routern du länkade med tanke på att du inte kräver att du ska kunna maxa linan trådlöst, samt att den är väldigt prisvärd i dagsläget.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_k:

Jag antar att du tänkte köra trådat för att kunna maxa linan? För om du tänker trådlöst genom luften så finns det många andra faktorer (som t.ex. hur många grannar du trängs med) som avgör din hastighet.

För att klara WAN<->LAN hastigheter på 250/100 Mbps så behöver du egentligen ingen kraftfull router. Min gamla Netgear WNDR3700 v1 klarar av att routa > 400 Mbps.
http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3092...

Men det kan ju ändå vara kul att ha en mera kapabel och "framtidssäker" router. Jag skulle alla gånger köpa en dual band router (2.4 GHz och 5 GHz) samt minst N900 (450 Mbps + 450 Mpbs) stöd.

Jag skulle passa mig för att bränna mina pengar på de senaste whiz-bang routers som tillverkarna skryter med (Netgear R8000 och Asus RT-AC87u). De verkar mest kosta skjortan och ha firmwareproblem.

Broken-arrows tips på Netgear R7000 är ett populärt val. Inte svindyr, och gott och väl tillräckligt kraftig. Har en sån själv som jag kör dd-wrt på. Du kan också vilja titta på Asus motsvarande router, RT-AC68u. Den är just nu nedsatt 200 kr på NetonNet, vilket gör den lite extra intressant:
http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/ac-standard/a...

Skillnaden mellan R7000 och AC68u är hårdvarumässigt väldigt liten. Läs gärna testet som broken-arrow länkade. Utmärkt information om dessa routers där.

Stort tack för fin feedback!

Webhallen har just nu en kampanj på R7500 från Netgear, 1490:- prissänkt från 1790:-, skulle denna kunna vara något? R7000 kostar 1690:- på webhallen.

Annars blir det nog ASUS:en från NetOnNet.
Om man jämför mjukvarorna på dessa, finns det några roliga lull-lulls?
Det jag egentligen är ute efter är enkelt sätt att administrera, öppna portar, blockera vissa sidor kanske, enkelt att dela med sig av wi-fi om man får gäster. Gärna via NFC t.ex. "Lägg mobilen här för wi-fi" hade varit fett

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Stort tack för fin feedback!

Webhallen har just nu en kampanj på R7500 från Netgear, 1490:- prissänkt från 1790:-, skulle denna kunna vara något? R7000 kostar 1690:- på webhallen.

Annars blir det nog ASUS:en från NetOnNet.
Om man jämför mjukvarorna på dessa, finns det några roliga lull-lulls?
Det jag egentligen är ute efter är enkelt sätt att administrera, öppna portar, blockera vissa sidor kanske, enkelt att dela med sig av wi-fi om man får gäster. Gärna via NFC t.ex. "Lägg mobilen här för wi-fi" hade varit fett

R7500 är inte lika snabb som R7000, men inte direkt som att det motiverar en prisskillnad på 200 spänn. Vissa säger att den är lite instabil men det är inte många jag har sett som har det problemet.

Jag kan inte ASUS så bra men NETGEAR R7000 och R7500 har alla de där funktionerna utom NFC, vilket jag inte tror att någon router har idag.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Stacks:

Stort tack för fin feedback!

Webhallen har just nu en kampanj på R7500 från Netgear, 1490:- prissänkt från 1790:-, skulle denna kunna vara något? R7000 kostar 1690:- på webhallen.

Annars blir det nog ASUS:en från NetOnNet.
Om man jämför mjukvarorna på dessa, finns det några roliga lull-lulls?
Det jag egentligen är ute efter är enkelt sätt att administrera, öppna portar, blockera vissa sidor kanske, enkelt att dela med sig av wi-fi om man får gäster. Gärna via NFC t.ex. "Lägg mobilen här för wi-fi" hade varit fett

NFC-funktionen är ju enkel att få till med en enkel NFC-klisterlapp. De är programerbara, och man kan lägga in WIFI-anslutningsuppgifter.
Länktips:
NFC-taggar: http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...
Mjukvara: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nxp.nfc.tag...

Bara att programmera en med wifi-uppgifterna och klistra på router.. .eller varför inte i närheten av ytterdörren?
Automatiskt aktivera wifi och ansluta till ens router när man kommer hem, och deaktivera wifi på vägen ut.

Har själv dessa taggar utspridda för att ställa in mobilen för bl.a. wifi, blåtand, ljudprofiler med mera...
Vad man kan göra med dessa NFC-taggar är det bara fantasin som sätter gränsen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Aight - så då vore R7500 något att satsa på med tanke på det nedsatta priset? 1490:- vs 1690:- för R7000.
Har redan löst det där med NFC, lyckades skriva mina wi-fi uppgifter till en NFC tag, har även nu beställt massa tomma design-nfc tags som jag kommer skriva denna kod till.

När man då får besök av diverse polare som använder sig utav Andoird, Windows Phone eller Blackberry och frågar efter Wi-Fi, säger man bara "Lägg telefonen på NFC taggen!" så kopplar den per automatik upp Mycket smidigt!

Edit: Det slutade med en beställning av RT-AC68U Nordic istället efter lite läsning. Gillar även ASUS bättre än NETGEAR.
Så jag tror att det kommer bli bra, även fast R7500 hade säkert uppfyllt mina önskningar

Uppdatering av köpval
Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Aight - så då vore R7500 något att satsa på med tanke på det nedsatta priset? 1490:- vs 1690:- för R7000.
Har redan löst det där med NFC, lyckades skriva mina wi-fi uppgifter till en NFC tag, har även nu beställt massa tomma design-nfc tags som jag kommer skriva denna kod till.

När man då får besök av diverse polare som använder sig utav Andoird, Windows Phone eller Blackberry och frågar efter Wi-Fi, säger man bara "Lägg telefonen på NFC taggen!" så kopplar den per automatik upp Mycket smidigt!

Edit: Det slutade med en beställning av RT-AC68U Nordic istället efter lite läsning. Gillar även ASUS bättre än NETGEAR.
Så jag tror att det kommer bli bra, även fast R7500 hade säkert uppfyllt mina önskningar

Jag tror det var ett klokt val. Både AC68U och R7000 är väldigt populära routers med likartad hårdvara. Man kan med andra ord känna sig rätt säker på att det kommer att finnas bra stöd för alternativ mjukvara som dd-wrt eller Merlins FW.

R7500 verkar ha ganska experimentell hårdvara med Qualcomms "quantenna". Routingprestandan är inte heller bättre än R7000 och AC68U, trots sitt högre pris.
http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3251...
För att citera Tim Higgins i slutet av sin recension: "But if it were my money, I'd still buy neither one. (R7500 and RT-AC87U)"

Jag tycker att Asus interface är trevligare än Netgears, och är du inte nöjd med stock så kan du alltid försöka installera Merlins FW. Den verkar många vara nöjda med. Jag tror nog du blir jättenöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

649 spänn är inte alls dyrt IMO. Det är fortfarande en bra router.
Nej 150 Mb/s är inte dåligt, men du frågade efter en passande router till en 250 Mb/s-lina.
Har för pushat runt 400 Mb/s med min R7000 och Samsung Galaxy S5 så visst går det att komma upp i de hastigheterna. Hur nödvändigt det är är en helt annan fråga

Men hur som helst, om du vill lägga dig under 1200 kan du lika gärna köpa routern du länkade med tanke på att du inte kräver att du ska kunna maxa linan trådlöst, samt att den är väldigt prisvärd i dagsläget.

Har en asus rt-n56u att sälja för 300+frakt. Extremt stabil och välfungerande. Behövde lite mer range till mitt 200kvm hus plus gigantiska trädgård, köpte en ac68u. Har man lägenhet eller mindre hus då duger den gott och väl. Hojta om du vill köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Är riktigt missnöjd med R7000, startar om sig drygt varje dag och just nu ligger den internta hastigheten påm 5mbit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är riktigt missnöjd med R7000, startar om sig drygt varje dag och just nu ligger den internta hastigheten påm 5mbit.

Jag är inte heller imponerad av mitt ex. Slött!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad som händer där. Finns det flera revisioner på hårdvaran?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Förstår inte vad som händer där. Finns det flera revisioner på hårdvaran?

Ja, det verkar som det, läste i en recension av en användare någonstans att det finns två versioner, en med strulande Broadcom-chipset och en med ett som inte strular.

Skulle inte förvåna mig om Netonnet fick ett par containrar med v1 till typ 100 kr styck som de sålde för 990 till bland annat mig.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Ja, det verkar som det, läste i en recension av en användare någonstans att det finns två versioner, en med strulande Broadcom-chipset och en med ett som inte strular.

Skulle inte förvåna mig om Netonnet fick ett par containrar med v1 till typ 100 kr styck som de sålde för 990 till bland annat mig.

Jag själv har ett beta-ex så jag har ju garanterat v1 och jag har aldrig haft några problem med det, tänkte snarare tvärtom att de senare skulle ha problem.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är riktigt missnöjd med R7000, startar om sig drygt varje dag och just nu ligger den internta hastigheten påm 5mbit.

Skrivet av Scalp:

Jag är inte heller imponerad av mitt ex. Slött!

Hade problem med min med, men löste sig med annan freamware, har ni testat någon annan?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Jag själv har ett beta-ex så jag har ju garanterat v1 och jag har aldrig haft några problem med det, tänkte snarare tvärtom att de senare skulle ha problem.

Så kan det givetvis vara också.

Skrivet av Broken-arrow:

Hade problem med min med, men löste sig med annan freamware, har ni testat någon annan?

Har provat de 2 senaste officiella. DD-WRT verkar ha sämre räckvidd. Just nu har jag sämre räckvidd än vad jag hade med min ASUS RT-N56U som för övrigt ska tillbaka till Netonnet i morgon. Försökte använda den som router för en tethrande Android-lur men WLAN-interfacet slutar svara typ 78 gånger per dag och man orkar inte rycka strömmen hela tiden utan att bli galen...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Så kan det givetvis vara också.

Har provat de 2 senaste officiella. DD-WRT verkar ha sämre räckvidd. Just nu har jag sämre räckvidd än vad jag hade med min ASUS RT-N56U som för övrigt ska tillbaka till Netonnet i morgon. Försökte använda den som router för en tethrande Android-lur men WLAN-interfacet slutar svara typ 78 gånger per dag och man orkar inte rycka strömmen hela tiden utan att bli galen...

Hände för mig med, men då var det lan, men koppla upp rätt snabbt igen

Tråden för övrigt
#15166155

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Körde Netgears egna i ca 2 veckor det funkade sådär, fick en reboot varannan vecka och ganska dålig räckvidd på det trådlösa. Har efter det kört olika DD-WRT builds men ingen är stabil. Jag testade några av de första buildsen med den gamla wifi driver (som är mer stabil) men då blev wifi hastigheten katastrofalt dålig. Så jag vet knappt vad jag gör längre, slänger ut den genom fönstret.

Varför är det så svårt att producera fungerade nätverks prylar för hemanvändare? Har haft 4 routrar i mitt liv och alla har haft problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Körde Netgears egna i ca 2 veckor det funkade sådär, fick en reboot varannan vecka och ganska dålig räckvidd på det trådlösa. Har efter det kört olika DD-WRT builds men ingen är stabil. Jag testade några av de första buildsen med den gamla wifi driver (som är mer stabil) men då blev wifi hastigheten katastrofalt dålig. Så jag vet knappt vad jag gör längre, slänger ut den genom fönstret.

Varför är det så svårt att producera fungerade nätverks prylar för hemanvändare? Har haft 4 routrar i mitt liv och alla har haft problem.

Haft själv två stycken utan smärre problem, går som schweiziskt urverk.

Men är ju bristfälliga kontroller och höga volymer. Så risken finns ju alltid att man får det dåliga exet.

Men inte kul om det strular, satt med det själv på R7000 innan det löste sig:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Jag har ett tips: Köp inte skit från Netgear, D-Link, TP-Link och andra skitmärken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Jag har ett tips: Köp inte skit från Netgear, D-Link, TP-Link och andra skitmärken.

OK, vilka ska man köpa skit ifrån då?

Permalänk
Medlem

Älskar min Asus rt87.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

Linksys, Cisco, Asus etc., Man väljer produkter med stabil hårdvara och där mjukvaran kan ersättas med custom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Jag har ett tips: Köp inte skit från Netgear, D-Link, TP-Link och andra skitmärken.

Må så vara att jag hade problem med R7000 i början tills jag hittade stabil freamware (behövde endast backa ett steg). Min förra 3500L funkade riktigt bra (sett till stabilitet), gått i 4 år och fungerar ännu och även fått en freamware minst efter EOL (var inte mycket skillnad, mer än kosmetiska för mig):)

Asus motsvarighet till R7000 är lite svagare och märks att den inte riktigt är lika stabil 1Gbit lina. Sen har ju asus haft sina problem med (speciellt med säkerheten).

Sen har både asus och Negear routern stöd för custom freamware, men många kör stock, jag har inte behovet av något annat än stock t.ex (finns det jag behöver, men så klart har alla olika behov), vill inte heller bricka routern i onödan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Linksys, Cisco, Asus etc., Man väljer produkter med stabil hårdvara och där mjukvaran kan ersättas med custom.

Är ju det vi gjort men men.

Permalänk
Avstängd

Netgear har aldrig producerat någon router som varit stabil

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Netgear har aldrig producerat någon router som varit stabil

Okej? så min 3500Lv2 är instabil också, så jag har alltid haft illusionen att den gått i 4 år dygnet runt med stabil internet, är bara just en illusion.

Knepigt, vad är äkta då?

Off sarkasm

Vilka netgear har du haft som strular? Hört det från flera, men inte råkat ut för detta själv (förutom en freamware bugg, som löstes och går nu stabilt som en klocka, men bara gått i två veckor så får se hur det står sig). Förutom knepig support på netgear är enda minuset.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

har faktiskt en 3500Lv2 den använde jag 4 dagar sedan åkte den ner i skrotkartongen, maken till överreklamerad router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

har faktiskt en 3500Lv2 den använde jag 4 dagar sedan åkte den ner i skrotkartongen, maken till överreklamerad router.

Vad var det för fel på den? Inte så att dom flesta företagen kör en särskilt seriös kontroll av produkterna, speciellt på elektronik. D-links 6xx serie (tror det hette så), vare ju blandning av delar till höger och vänster (var ett antal versioner ute, vissa bättre andra sämre).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Tja, laggigt interface, ibland svarade den inte ens, dålig throughput, dålig hastighet på överföringen via wifi, täckningen var väll inget vidare heller. Sedan klarar den inte ens 5GHz.

Lade in tomato då blev det bättre men inte tillräckligt för att bli nöjd. Sista budgetsmörjan jag köpte, beställde en Asus rt-n66u (som var mycket dyrare då än nu) som rullat utan klagomål sedan dess och den kommer förmodligen uppgraderas till en ac68u.