Permalänk

Vissa sidor laddas inte

Har problem med internet, startade ganska plötsligt. Emellanåt kan jag inte öppna vissa sidor, sidorna fungerar inte i någon av mina webläsare Firefox/IE/Chrome.

Sen helt plötsligt kan det börja fungera i en av dom men inte resten, några sekunder senare fungerar sidan korrekt på alla tre sidorna, värt att notera att andra sidor som google o.s.v fungerar så det är inte mitt internet som krabbar.

Och det är inte sidorna som ligger nere heller. Får inget felmeddelande att man inte kunde nå servern. Man kan inte ens se att webläsaren jobbar, den tror liksom den laddat färdigt sidan fast den är helt blank bara.

Har sökt på google efter hjälp men enda jag läst mig till att prova är:

Rensa internetcatchen, det är gjort utan att det hjälpte.
Sökt efter malware/virus, hittade inget.

Någon som har nån idé sjukt skumt ju?

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk

Har samma problem, överdrivet långa laddtider hela dagen (mestadels Youtube som drabbats).

Sitter på en fiberuppkoppling från Telia.

Permalänk

Upptäckte en skum sak när jag gick och la mig i sängen, slösurfade några minuter via min Ipad. Samma fenomen som i datorn, fast i Ipad ser det ut som den försöker ladda. När en sida laddas i Ipad ser man först den blå "baren" gå från vänster till höger i samma fält som man skrikver adressen. Men sen ser man en symbol jämte WiFi symbolen som står och tuggar precis som de inte laddat färdigt iaf.

Någon som vet vad det är den symbolen visar? Certifikat?

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Samma strul här på båda mina datorer som är i mitt hemnätverk. Någon om vet vad det beror på?

Jag har internet från en lokalleverantör, oktv.

Permalänk

Idag har allting fungerat bättre, skumt! Fungerar det för dig med SwedeHog?

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Permalänk

Hej, ny här på forumet. Jag har ett problem likt detta. Vissa sidor går inte att läsa in i min webbläsare, Chrome. Jag har även provat annan webbläsare samt med min mobil, men resultatet blir detsamma. Jag har exempelvis med www.di.se, nu senast www.sl.se
Jag har pingat dessa adresser men det fungerat inte. Har även provat att pinga fungerande adress, där fungerar det.
Någon som har tips?

Permalänk
Medlem

Uppar tråden lite med liknande problem. Jag vet att det inte sitter hos mig utan antingen hos min internetleverantör eller däromkring då både jag och en vän har samma internetleverantör och upplever samma problem.
Det är så att internet är "nere", i.a.f. till stor del, men vi kan besöka sidor som t.ex. Sweclockers och Google. Men andra sidor som t.ex. dn, feber, tradera, blocket m.m. fungerar inte.
Däremot så laddas inte annonserna på Swec.

Spotify snurrar på som vanligt, mailklient laddar in nya mail.

Detta är andra gången jag upplevt på ganska kort tid och lite störande men allt kom senast igång inom en timme.
Tänkte dock att jag skulle dela med denna upplevelse och höra om någon annan har haft eller har samma problem?
Jag har Riksnet som leverantör och bor i Skellefteå.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Samma problem, bara idag, vissa sidor såsom facebook, gyazo och en del helt randomsidor också..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W