Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror den blir ganska klumpig att placera/montera och om du löser det och har plats för det så kanske du ändå har plats för riktiga högtalare som kan ge betydligt bättre ljud för samma kostnad.

Dryga 90 cm var snäppet mer än vad jag tänkte mig. Att montera ovanpå skärmen går ju bort då, men att sätta upp limpan ovanför skärmen på väggen skulle funka. Om subben nu är förhållandevis duglig borde ju inte ljud per krona bli så dåligt. Iofs är 3k lite mer än vad jag har siktat på ändå..

Edit: Att spara skrivbordsyta är inte en dålig bonus. Att nästan slippa kablar är också en fin bonus men svårt att prissätta.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Olegh:

Dryga 90 cm var snäppet mer än vad jag tänkte mig. Att montera ovanpå skärmen går ju bort då, men att sätta upp limpan ovanför skärmen på väggen skulle funka. Om subben nu är förhållandevis duglig borde ju inte ljud per krona bli så dåligt. Iofs är 3k lite mer än vad jag har siktat på ändå..

Edit: Att spara skrivbordsyta är inte en dålig bonus. Att nästan slippa kablar är också en fin bonus men svårt att prissätta.

Ja du vet ju själv bäst om prylarna får plats, ljudmässigt går det få bättre saker för pengarna och det finns väggstativ och vägghögtalare också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av bjasih:

Nu är 3600+1400 5000 och inte 4900

Nu förstår jag inte...

Du skriver att Z97-A + GTX 970 för 4980:- är ett fyndpris.

Skrivet av bjasih:

Billiga paket med Mobo+Grafikkort hos Inet:
http://www.inet.se/kampanj/2075/asus-prisvarda-paket-pa-moder...
Bl.a. Asus Z97-A och Asus 970 Strix för 4890kr
Brukar kosta ~5200-5600kr

Dold text

Jag menar att köper du samma saker ifrån t.ex. CDON så kostar Z97-A (1390:-) + GTX970 (3590:-) totalt 4980:-, vilket är exakt samma pengar som de du menar är ett fyndpris! Det blir ju inte billigare för att de ha bundlat ihop det, det är ju bara ett sätt att lura folk att tro det är ett bättre pris.

Jag tycker helt enkelt inte det här hemma i tråden.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Nu förstår jag inte...

Du skriver att Z97-A + GTX 970 för 4980:- är ett fyndpris.

Dold text

Jag menar att köper du samma saker ifrån t.ex. CDON så kostar Z97-A (1390:-) + GTX970 (3590:-) totalt 4980:-, vilket är exakt samma pengar som de du menar är ett fyndpris! Det blir ju inte billigare för att de ha bundlat ihop det, det är ju bara ett sätt att lura folk att tro det är ett bättre pris.

Jag tycker helt enkelt inte det här hemma i tråden.

Det bundlade priset var ju dock 4890? Alltså 90kr billigare.

Inte för att jag skulle anse att en prissänkning på 1,8~% är ett fynd men det var åtminstone ett marginellt lägre pris.

Edit: Såg att dem har sänkt till 4790 nu, så en prissänkning med 3,8~%. Vilket inte heller är mycket att hänga i granen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeris:

Det bundlade priset var ju dock 4890? Alltså 90kr billigare.

Inte för att jag skulle anse att en prissänkning på 1,85~% är ett fynd men det var åtminstone ett marginellt lägre pris.

OK, så du menar vi ska byta namn till "litebilligaretråden" eller "Marginelltbilligaretråden"

Jag menar att detta ska vara FYND-tips. Och som det står i första inlägget "När man hittar ett erbjudande som man anser vara billigt och som avser något datorrelaterat kan man väl skriva i denna tråd?", nuförtiden är det en jäkla massa stereohörlurar och stereoförstärkare som egentligen inte är datorrelaterat mera än Jolt eller Pizza.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stormense:

Nej, min speldator låter inte för jävligt men ville testa att byta till en kylare man kunde skruva fast i chassit utan tejp och buntband (har en corsair H80i) men ångrade mig. Vågade fasiken inte plocka ur Corsair-kylaren om jag inte fick fast den igen om den nyinköpta inte skulle duga för mig. Drog då i den i min HTPC som dock redan var tyst.

Men tyvärr lät Enermax Liqmax 120S TAA för 299 kr för jäkligt tills jag provade att switcha strömkontakterna och sätta fläkten på cpu-fan på mitt moderkort. Blev bättre men pumpen hördes litegrann. Drog då ner varvtalet med moderkortets fläktstyrning och nu är min HTPC lika tyst som med luftkylning. Japp, onödigt arbete = samma temperaturer som med luftkylning med den fläktkurvan men det kan man aldrig veta innan man provat så tar det med en klackspark.

Dold text

Ska bli kul att få veta hur just din pump låter. Skicka PM när du skrivit ett inlägg. Undra om inte Corsair har bland marknadens tystaste pumpar. Enermax Liqmax 120S TAA pumpen låter inte mycket men den hörs. Fläkten däremot är ett monster när den går för fullt. Till och med låter mer än Corsairs SP-fläktar. Kanske byter ut den mot en av de två jag har liggande. Två får tyvärr inte plats. Yttersta fläkten kommer hamna på slangarna om jag inte lyfter kylaren och vänder slangarna utåt men kom ihåg att jag hade en anledning att vrida kylaren på det sättet den är på nu.
http://s26.postimg.org/iul3jmcp5/2_flakten_hamnar_for_nara_pu...

Efter att ha ställt om hastigheter och spänning till fläkt och pump så är jag nöjd. Det som låter mest i burken är grafikkortet under belastning. Vid vanlig surf och dylikt är det väldigt tyst. Då har jag burken inbyggd i ett väl ventilerat skåp.

Permalänk
Skrivet av Xeris:

Det bundlade priset var ju dock 4890? Alltså 90kr billigare.

Inte för att jag skulle anse att en prissänkning på 1,8~% är ett fynd men det var åtminstone ett marginellt lägre pris.

Edit: Såg att dem har sänkt till 4790 nu, så en prissänkning med 3,8~%. Vilket inte heller är mycket att hänga i granen.

Aha, jag mixade två siffor där... My bad!

Men kontentan är väl fortfarande att tråden ska användas till att hitta bra priser bortom de färdigbundlade produkterna som, uppenbarligen, knappt ger någon rabatt över huvud taget. Det är ingen risk att jag missar dem, för dom promotas ganska hårt så fort jag går in på Inets startsida t.ex.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av moddelkaj:

CDON, Dustin och NetonNet säljer samma prylar, utan nåt rabattpaket för samma pengar, 4980:-, så jag tycker inte det är något fynd direkt. Snarare tvärtom, då de ha högre priser och försöker lura folk till att det är ett rabatterat pris.

Asus Z97-A
Asus GTX 970

Skrivet av bjasih:

Nu är 3600+1400 5000 och inte 4900

Skrivet av moddelkaj:

Nu förstår jag inte...

Du skriver att Z97-A + GTX 970 för 4980:- är ett fyndpris.

Dold text

Jag menar att köper du samma saker ifrån t.ex. CDON så kostar Z97-A (1390:-) + GTX970 (3590:-) totalt 4980:-, vilket är exakt samma pengar som de du menar är ett fyndpris! Det blir ju inte billigare för att de ha bundlat ihop det, det är ju bara ett sätt att lura folk att tro det är ett bättre pris.

Jag tycker helt enkelt inte det här hemma i tråden.

Skrivet av Xeris:

Det bundlade priset var ju dock 4890? Alltså 90kr billigare.

Inte för att jag skulle anse att en prissänkning på 1,8~% är ett fynd men det var åtminstone ett marginellt lägre pris.

Edit: Såg att dem har sänkt till 4790 nu, så en prissänkning med 3,8~%. Vilket inte heller är mycket att hänga i granen.

Skrivet av Dunde:

OK, så du menar vi ska byta namn till "litebilligaretråden" eller "Marginelltbilligaretråden"

Jag menar att detta ska vara FYND-tips. Och som det står i första inlägget "När man hittar ett erbjudande som man anser vara billigt och som avser något datorrelaterat kan man väl skriva i denna tråd?", nuförtiden är det en jäkla massa stereohörlurar och stereoförstärkare som egentligen inte är datorrelaterat mera än Jolt eller Pizza.

Skrivet av moddelkaj:

Aha, jag mixade två siffor där... My bad!

Men kontentan är väl fortfarande att tråden ska användas till att hitta bra priser bortom de färdigbundlade produkterna som, uppenbarligen, knappt ger någon rabatt över huvud taget. Det är ingen risk att jag missar dem, för dom promotas ganska hårt så fort jag går in på Inets startsida t.ex.

Dold text

Ja var gränsen bör gå finns det många åsikter kring, oftast betydligt hårdare än de vi rättar oss efter, men ett sådant avdrag kan i sammahanget ~5000 :- inte klassas som ett fynd. Inlägget raderat.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av j.nyberg:

och allt det besväret är värt 250kr tycker du

Skärp dig! 250kr är mycket pengar.

Permalänk
Avstängd

Ett paket kvar

Kollade i NetOnNet Rea-back i Borås och hittade detta fynd:

Moderkort Gigabyte G1.Sniper Z87 299 kr. Troligen den batch med Coilwine men för 300 kr kan nog någon stå ut.
Endast ett exemplar kvar därför i diskussionstråden.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

I Umeå har dom nästan aldrig ngt kul i fyndlådorna. 10% i nedsättning i pris för ngt som ngn annan inte velat ha, 15% om den har en repa på skärmen...

Permalänk
Medlem

Såg precis att NetonNet har sänkt priset på Crucial MX100 256GB till 899 kronor. 150 kronor billigare än
närmsta på prisjakt 1049 kronor. Inget direkt jättefynd men rätt trevligt.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset ang Crucial disken!.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Avstängd

Var på NetOnNet igår för att byta vattenkylning och moderkortet fanns kvar: #15271036

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

någon som hört något om 9 kr chassi fläktarna än?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

9 kr....Too much???? :-)

Skrivet av pompa_kumla:

någon som hört något om 9 kr chassi fläktarna än?

Status: Bekräftad order email (two in fact for same order)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

någon som hört något om 9 kr chassi fläktarna än?

Fick också 2 bekräftelse mail men efter det så har det stått stilla, dom kliar sig nog i huvudet.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Samma här, står att det är bekräftat de är allt. 9kr fläktar!

Btw: såg precis i dagens fynd ett Nintendo DS lr vad de nu var. Är ett fynd verkligen att spara 172 kr? Känns lite löjligt tkr ja.. Fortfarande 2000kr.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dekkan:

Samma här, står att det är bekräftat de är allt. 9kr fläktar!

Btw: såg precis i dagens fynd ett Nintendo DS lr vad de nu var. Är ett fynd verkligen att spara 172 kr? Känns lite löjligt tkr ja.. Fortfarande 2000kr.

Produkten är nyss lanserad på vår marknad. De flesta fynd i tråden går bort om man ska vara så snäv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Produkten är nyss lanserad på vår marknad. De flesta fynd i tråden går bort om man ska vara så snäv.

De flesta sånna har gått bort. Scrolla upp i den här tråden

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Det är bättre med ett FYND om dagen än 50 rabatter.

Permalänk
Medlem

Nån som har provat den där billiga ratten från cdon? Beställde en men måste säga att det vetkar märkligt att ha en ratt löst i handen.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Nån som har provat den där billiga ratten från cdon? Beställde en men måste säga att det vetkar märkligt att ha en ratt löst i handen.

Köpte en förra gången den kostade 69kr, vilket den gjort 2 eller 3 gånger tidigare nu. I alla fall, när man kommit över att den inte sitter fast i något och att man ska gasa och bromsa med fingrarna så fungerar den förvånansvärt bra och den var bra mycket mer precis än vad jag trodde den skulle vara.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Nån som har provat den där billiga ratten från cdon? Beställde en men måste säga att det vetkar märkligt att ha en ratt löst i handen.

Har använt ratten i kanske 20 timmar totalt men den fungerar väldigt bra och det känns som ett bra bygge. Enda nackdelen är att man blir lite trött i armarna när man suttit och kört ett bra tag men ser man det som "gratis" träning så är det inte illa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zablot:

Har använt ratten i kanske 20 timmar totalt men den fungerar väldigt bra och det känns som ett bra bygge. Enda nackdelen är att man blir lite trött i armarna när man suttit och kört ett bra tag men ser man det som "gratis" träning så är det inte illa

Skickades från m.sweclockers.com

säker på att det inte blir "gratis" musarm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zablot:

Har använt ratten i kanske 20 timmar totalt men den fungerar väldigt bra och det känns som ett bra bygge. Enda nackdelen är att man blir lite trött i armarna när man suttit och kört ett bra tag men ser man det som "gratis" träning så är det inte illa

Fungerar ratten med konsoller typ Xbox One eller PS3 också? Eller är det bara till PC?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Status skickad på ginzas 9 kr fläktar

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Status skickad på ginzas 9 kr fläktar

Slutsåld och redo för leverans på mina

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som inte ser 1990 priset för galaxy taben? 2990 på elgiganten

Permalänk
Medlem

Priser var 1990 imorse när jag tittade men det stod också att det var ett helg erbjudande som gällde tills den 8/3