Spela upp musik med mono Bluetooth headset? (iPhone)

Permalänk
Medlem

Spela upp musik med mono Bluetooth headset? (iPhone)

Mors!
Jag jobbar som servicetekniker och åker omkring ute hos olika företag där jag lagar lite maskiner och dyligt. Jobbar ensam och oftast rätt långa reparationer så blir lätt tradigt.

Skaffade mig ett mono blåtandsheadset modell skitbilligt då jag tänkte att jag kunde spela lite podcasts i ena örat för att få jobbet att bli lite roligare samt att det ser lite proffsigare ut än att man skulle slänga på sig ett par musik lurar

Döm min förvåning när jag endast kan ringa med min handsfree? Efter lite googling så har jag kommit fram till att bluetooth profilen inte stöder stereo och då inte heller musik/podcasts utan endast samtal??
Hittade nånting om att ett bättre headset som stöder A2DP kanske skulle fixa biffen.
Nån som har koll på detta?

Har redan ett par bluetooth träningslurar som funkar fint men de kan jag som sagt inte ha i öronen hos kund, måste vara ett mono headset så jag hör ifall kund vill mig nånting osv.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Här finns ett gäng mono-Bluetooth-headsets som stödjer A2DP, vilket är den Bluetooth-profil som krävs för att kunna spela upp musik: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2026#rparams=m=s215443...

Använder inget headset själv, så jag kan inte rekommendera något.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Här finns ett gäng mono-Bluetooth-headsets som stödjer A2DP, vilket är den Bluetooth-profil som krävs för att kunna spela upp musik: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2026#rparams=m=s215443...

Använder inget headset själv, så jag kan inte rekommendera något.

Men det ska funka med a2dp profilen även fast det är mono headsets?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Men det ska funka med a2dp profilen även fast det är mono headsets?

Skickades från m.sweclockers.com

A2DP klarar upp till två kanaler, d.v.s. en kanal stöds också. I praktiken så skickas båda kanalerna (antar jag), och så är det upp till headsetet att göra så att ljudet spelas upp. Så ett monoheadset bör spela upp båda kanalerna i den hörlur som finns, det vore konstigt om den bara spelade upp ena kanalen tycker jag.
Vill du vara säker på att det fungerar kan du ju försöka hitta en butik som säljer headsets i närheten och fråga om du kan få prova det innan du köper det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Men det ska funka med a2dp profilen även fast det är mono headsets?

Skickades från m.sweclockers.com

se mitt PM ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Rekordmedlem

Profilen bestämmer vad som "kommunicerar" och det finns inga hinder att köra mono via a2dp om man vill det och det har förhoppningsvis headsettillverkaren löst i så fall om de kör a2dp, däremot låter det ju inte så roligt så varför inte skaffa ett stereoheadset eller kanske hörselskydd med blåtamndsheadset inbyggt, hörselskydd är personlig skyddsutrustning så de kan du troligen få betalda av företaget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag servar kontorsmaskiner dvs att jag oftast står bredvid folks arbetsplatser och liknande och jag behöver kunna höra om någon vill mig nåt och inte se ut som nån dryg jävel med ett par musiklurar i.

Och hörselskydd skulle se lite märkligt ut när man står och skruvar i en skrivare

Ne men mono headset får det bli. Kommer som sagt inte lyssna på musik utan lite podcasts och ta samtal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av blaze101:

Jag servar kontorsmaskiner dvs att jag oftast står bredvid folks arbetsplatser och liknande och jag behöver kunna höra om någon vill mig nåt och inte se ut som nån dryg jävel med ett par musiklurar i.

Och hörselskydd skulle se lite märkligt ut när man står och skruvar i en skrivare

Ne men mono headset får det bli. Kommer som sagt inte lyssna på musik utan lite podcasts och ta samtal.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju inga problem att höra omgivningen med ett stereoheadset, men är det på ett kontor är kanske hörselskydd onödiga, men inte alltid, det kan innebära förbättringar även där även om man oftast inte riskerar bestående skador av ljudnivån.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är ju inga problem att höra omgivningen med ett stereoheadset, men är det på ett kontor är kanske hörselskydd onödiga, men inte alltid, det kan innebära förbättringar även där även om man oftast inte riskerar bestående skador av ljudnivån.

Tycker att det skulle upplevas rätt oförskämt att dra på sig ett par stereolurar eller ett par rejäla kåpor.

Nej jag köpte ett litet plantronics mono headset på lunchen och det funkar fint.
Har faktiskt ett par blåtands bluebuds som jag lyssnar på musik oså i.

Detta ska jag bara ha när jag är ute på jobb

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av blaze101:

Tycker att det skulle upplevas rätt oförskämt att dra på sig ett par stereolurar eller ett par rejäla kåpor.

Nej jag köpte ett litet plantronics mono headset på lunchen och det funkar fint.
Har faktiskt ett par blåtands bluebuds som jag lyssnar på musik oså i.

Detta ska jag bara ha när jag är ute på jobb

Jag menar ju ett normalt inearheadset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.