Cities Skyline, fråga om vägar

Permalänk
Medlem

Cities Skyline, fråga om vägar

Precis som rubriken lyder har jag en fundering kring vägar när man bygger dem.

Frågan är;

Har hittat en del trevliga cirkulationsplatser, avfarter med mera, en del är lite felaktigt gjorda, dvs motorvägen har 2 enkelriktade vägar, dvs i samma riktning.
Tanken är ju att ena av min 3fils väg ska gå åt en håll och den andra åt andra hållet givetvis... Måste man verkligen riva vägen och dra den enkelriktade vägen åt det håll man vill, eller finns det något lätt sätt ispelet att vända på det ?
Ja, en rörig fråga, men ni kanske förstår...

Annars får jag grejja en screenshoot på det hela så ni förstår vad jag menar !

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredolf:

Precis som rubriken lyder har jag en fundering kring vägar när man bygger dem.

Frågan är;

Har hittat en del trevliga cirkulationsplatser, avfarter med mera, en del är lite felaktigt gjorda, dvs motorvägen har 2 enkelriktade vägar, dvs i samma riktning.
Tanken är ju att ena av min 3fils väg ska gå åt en håll och den andra åt andra hållet givetvis... Måste man verkligen riva vägen och dra den enkelriktade vägen åt det håll man vill, eller finns det något lätt sätt ispelet att vända på det ?
Ja, en rörig fråga, men ni kanske förstår...

Annars får jag grejja en screenshoot på det hela så ni förstår vad jag menar !

Det går absolut! Använd uppgraderingsverktyget och högerklicka på den väg du vill vända så ska den byta riktning.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe94:

Det går absolut! Använd uppgraderingsverktyget och högerklicka på den väg du vill vända så ska den byta riktning.

Det behövs väl en mod för det? Eller har de implementerat det i spelet nu?
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4082092...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar.

Men jaaa, äntligen! Tack så mycket!!

Känns som man lär sig något nytt hela tiden, har inte kört så många timmar. Det enda jag kan säga att det är sjukt beroende framkallande, verkligen vad Sim City borde ha varit från första början ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Det behövs väl en mod för det? Eller har de implementerat det i spelet nu?
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4082092...

Testade precis, fungerade utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Det behövs väl en mod för det? Eller har de implementerat det i spelet nu?
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4082092...

Behövs ingen mod. Den möjligheten kom från den första patchen.

Citat:

road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads – Patch 1.0.6b

Permalänk
Medlem

När jag ändå är i farten, finns det något bra sätt att bulldosra över ett stort område, såg att de fanns någon mod, men den vill icke fungera... ?

Värdelöst och ta kaka för kaka ...

Permalänk
Skrivet av fredolf:

När jag ändå är i farten, finns det något bra sätt att bulldosra över ett stort område, såg att de fanns någon mod, men den vill icke fungera... ?

Värdelöst och ta kaka för kaka ...

Finns ett mod på Steam Workshop som heter Better Bulldozer, det är nog det du letar efter!

Vill även påpeka att jag inte brukar använda cirkulationsplatser i områden där det rör sig mycket folk, trafiken brukar få stanna väldigt mycket när någon ska över vägen, och då är det nästan bättre/lättare/smidigare att bara ha en vanlig korsning!

//FabulousFabbe

Visa signatur

GamingLaptopen (MSI GE70 2PE Apache Pro): i7-4710HQ @ 2.5GHz (3.7 Turbo) - GTX860M 2GB - 128GB SSD - 1TB HDD - 16GB DDR3

Övrigt: Razer Naga 2014 - CM Storm TK QuickFire (MX Blue) - Steelseries Siberia V2 - Logitech G27 - Galaxy Note III

Finns även på Garaget.org som VolvoFabbe98!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabulousFabbe:

Finns ett mod på Steam Workshop som heter Better Bulldozer, det är nog det du letar efter!

Vill även påpeka att jag inte brukar använda cirkulationsplatser i områden där det rör sig mycket folk, trafiken brukar få stanna väldigt mycket när någon ska över vägen, och då är det nästan bättre/lättare/smidigare att bara ha en vanlig korsning!

//FabulousFabbe

Gångbroar över cirkulationsplatserna som leder till samma områden som vägarna från cirkulationsplatsen fixar det problemet.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Har installerat better bulldozer, men går iaf inte ? Gör jag något fel? Av skärmdumparna att att tolka så ska jag få upp möjligheten att kunna välja hur stort område den ska ta bort. Läste någonstans att man måste ha 'Game mode switcher' också ... men att det sistnämnda buggar ur ibland ..