Permalänk
Medlem

Kan alla fläktar köras i 7 Volt?

undrar om alla fläktar kan köras i 7-12 volt med tex en fancontroller, vanliga fläktar menar jag då inte sånna som är temperatyrstyrda eller nått.
jag har beställt 3 st Titan Aluminium fläktar - kul lagrade, det står på sidan specifikationer. står bland annat Tolerance +-10%. menar dom att den bara ska ha +-10% volt då? för mina 3 fläktar som följde med lian li chassit brummar och låter konstigt om jag kör dom under 12 volt, vill gärna inte ha sånna fläktar igen.

Permalänk
Medlem

Om du har råd med lian-li har du råd med fläktar som är tysta i 12v typ papst.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Avstängd

Ja du kan köra dom på 7v

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda som kan hända är att de vägrar snurra på en för låg spänning, men oftast ligger den gränsen långt under 7 volt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

mina titanfläktar går just nu på 5v... det går bara bra...

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Mina gamla titanfläktar fungerar hur fint som helst på 5V vad jag vill minnas.

Permalänk
Medlem

Tolerance +-10% menas med att dom tolelrerar spännings skillnad på +-10% alltså den kontinenterliga (stavas det så) spänningen får inte skifta merän 10% sen att du ändrar spänning gör inte så mycket sålänge det inte överstiger 12volt.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Finns det tråkigt lagrade fläktar också? Visste inte jag

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?