Asus återkallar MG279Q efter upptäckt i SweClockers testlabb

Permalänk
Melding Plague

Asus återkallar MG279Q efter upptäckt i SweClockers testlabb

I SweClockers testlabb upptäcks att Asus MG279Q inte alls levererar några 144 Hz, vilket får komponentjätten att återkalla den efterlängtade gamingskärmen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan de då fixa freesync felet också?

Permalänk
Medlem

Plus i kanten att man inte låtsas som det regnar.

Permalänk
Avstängd

Får man tillbaks samma skärm eller en ny i utbyte? Vad händer isf med den som är inskickad?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Att de inte bara fixar så man kan uppdatera firmware på skärmar via usb, då hade detta varit mycket enklare och billigare för Asus.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Men vafan, kunde de inte ha fixat det här innan de lanserade. Kan de verkligen ha missat det här när de testade skärmen?
Orkar inte vara utan min skärm men vill ändå ha den åtgärdad, kan man få en skärm från en fixad batch innan man skickar in den?

Måste ni på Sweclockers vara så förbannat professionella och testa produkterna så väl att ni hittar alla flaws

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Haha. Efter detta och 290/290x DCUII kylare tror man det är ett X antal personer hos Asus som är något pårökta.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Sorgligt att ett så stort företag som Asus tydligen helt saknar testavdelning. Det är ju ganska bra och rekommenderat av de flesta att man testar att produkten uppfyller kravspecar och annat innan den släpps till försäljning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Shit! Det var ju inge kul alls! Skumt att de inte har upptäckt det tidigare kan jag tycka. Asus får gå tillbaka till ritbordet med denna skärm.

Fixa 144Hz-problemet samt kanske vänta tills det finns en bättre scaler att använda för dynamiska frekvenser som stödjer ett bredare spann istället för 35-90Hz (men samtidigt ha kvar 100% sRGB).

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Bummer! Den sved nog för ASUS

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Sweclockers och Testare Thomas !
( rätt skall vara rätt )

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Hur svårt är detta att testa INNAN man släpper den för fullskalig produktion? Idioter på Asus som låtit detta ske....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Det är AMD:s fel!

/ironi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hur svårt är detta att testa INNAN man släpper den för fullskalig produktion? Idioter på Asus som låtit detta ske....

Det är nog lite svårt att testa om man saknar testavdelning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

klantigt

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

Asus har det då inte lätt med den här modellen xD Samtidigt blir jag lite orolig för hur Asus skärmar kommer vara i fortsättningen.. Har alltid varit nöjd med min Asus skärm och sett det som det självklara valet att köpa en ny skärm av märket Asus när det blir dags. Men om dom glömmer att kolla att skärmarna faktiskt håller vad som lovats, då blir man lite mer fundersam.. Hoppas på att detta är en engångsförteelse. Bra att dom återkallar iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jahopp. Nu skiter jag i den här skärmen alltså. Detta var min (och antagligen många andras) drömskärm.

Permalänk
Medlem

Hedrande för Sweclockers! Men ännu mer hedrande för Thomas Ytterberg själv. Mycket bra avslöjande. Impressed!

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, ASUS måste verkligen skärpa sig. De har fortfarande gott rykte hos de flesta men en väldigt stor del av deras produkter tycks präglas av diverse problem och barnsjukdomar nu för tiden.

De är som Acer för några år sen. Inte okej.

Permalänk
Avstängd

Dom skulle kunna implementera USB Device Firmware Upgrade (DFU) standarden för att låta sina kunder uppdatera firmware.

Permalänk
Medlem

Den klarar visserligen 144 Hz men utan Freesync. Även ljugit på sin marknadsföring kanske av misstag.

Permalänk
Medlem

Först swift och nu denna.. Grisen i säcken när man köper asus "high end" skärmar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Den klarar visserligen 144 Hz men utan Freesync. Även ljugit på sin marknadsföring kanske av misstag.

Det beror ju på hur man definierar klarar... Om den hoppar över var 6e frame så vet jag inte om jag skulle kalla det klara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Skit jobbat ASUS, detta får bara inte ske.

Å andra sidan skitbra jobbat Sweclockers och Thomas Ytterberg! Känns betryggande att veta att era test är bra genomförda, då de ofta ligger i grund för köpbeslut.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Skrivet av foh668:

Plus i kanten att man inte låtsas som det regnar.

Som med Nvidia GTX3.5

Bra att ASUS inte försöka hålla mask utan rakt ut säger att det går att lämna tillbaka dem.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är nog lite svårt att testa om man saknar testavdelning.

Vaddå? Den har ju precis blivit testad av kundgruppen-vi-skiter-i. Även kallad "early-suckers".

Extra win om de inte orkar skicka tillbaka skärmen för en rättning.

Permalänk
Medlem

Nice jobbat i testlabbet. Kudos!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv

Detta "uppenbara" fel borde upptäckas under test innan release.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av att lämna in saker på garanti? Kommer det gå smidigt? När får man tillbaka den? Sjukt besviken nu..

Kan man fylla i formuläret och skicka in redan nu?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Avstängd

Skönt att höra. Bästa gamingskärmen för dom med amd-kort så det core en ren besvikelse om de skulle skitit i detta som nvidia körde med sin 3.5GB.