Skänkes socket 939 system, 5450 passivt grafikkort, Seagate 160GB 2.5"

Permalänk

Skänkes socket 939 system, 5450 passivt grafikkort, Seagate 160GB 2.5"

Hej! Jag köpte nyligen ett chassi på forumet som innehöll ett gammalt AMDsystem. Jag tänkte skänka det om det finns någon som kan vara intresserad!

Det är alltså en ASUS A8NE FM/S bräda med socket 939 och okänd processor monterad, bootar dock upp fint. På sitter även 4x512mb DDR 400Mhz.

Ut plockade jag även ett passivt kylt radeon 5450, bra för något mitx mediabygge? samt HDDn i rubriken.

Allt finns att hämta i Årsta/Sthlm

Läs hela annonsen här

Visa signatur

AMD 4850e - 2x2GB Corsair XMS2 5-5-5-18 - Gigabyte GA-MA78G-DS3H - Grafikkort sökes.. idéer?

Permalänk
Medlem

Hej tar gärna grafikkortet och hårddisken mot fraktkostnad, ska gå till ett enklare HTPC bygge åt en vän, hör av dig

Kan även mötas upp centralt i Stockholm om det går

Permalänk
Medlem

åååh coolt, 939, den tiden när AMD piskade intel.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Kom just på hur man gör eller fick möjlighet till det som inte gick senast:
-------------------------------------------------------------------------------------------

Skänkes socket 939 system, 5450 passivt grafikkort, Seagate 160GB 2.5"

Hej!

(Har varit medlem ett par år, sökte en CRT-skärm och upptäckte att de snarare skänktes även de som kostade 3-7000:-, men har inte lagt mig i så många diskussioner så jag får inte svara direkt i "tråden").

Jag vill ha paketet "Skänkes socket 939 system, 5450 passivt grafikkort, Seagate 160GB 2.5" och använda som det är.

Har inte haft någon egen på ett par månader och det var länge sedan jag var någorlunda uppdaterad men f.a. behöver jag en som kan köra äldre spel och program (eg. på W98 men W2K fungerar också). Det är relativt litet/portabelt och jag kanske kan bygga in det i ett par aluminiumblock (fila till flänsar och holka ur).

Men jag ägnar mig inte åt detta var dag och har annat att klara av så det kan dröja någon dag innan jag kollar mail eller kommer underfund om hur dessa meddelanden fungerar... och svarar.

Med vänliga hälsningar
Fredrik