The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NordhNet:

1.03 gjorde underverk för mig (gtx770). Fps gick upp något men framförallt löstes gamma-problemet och jag kunde öka lite inställningar.
Kul. Dock kvarstår det faktum at Geralts hår rör sig i vinden inomhus samt att jg inte gillar vindanimationerna på träden

Husen var otäta på 1200-talet. Live with it.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Mjo 1.0.3 gjorde så alla mina irriterande krascher försvann, har spelat sedan 16.00- tills nu haha. Hoppas på bättre drivrutiner nu bara från Nvidia, kör på 1920x1200p High/ultra sätt att fpsen åker ner under 60 när man springer runt i träsken etc, clockat 780ti 1230Mhz. Men spelat är äckligt bra, är dock bara lvl 10 kör mycket side quest / "witcher quest"

Fick mig ett fint svärd av ett av questen Första jag har hittat som är silversvärd!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Hedersmedlem

Fantastiskt detaljerad och levande Novigrad. Trots bara lvl 5 (men 16 timmar ändå) så valde jag att leta upp min gamla käresta Triss istället för spionen som var tidigare huvudspåret. Många saker går att lösa på flera olika sätt.

Mycket välskrivna dialoger och röster på absolut topp gör att man direkt får kontakt och känslor för alla man träffar. Mer än något annat spel faktiskt, så redan här lägger de ribban mycket högt för konkurrenterna och kommande spel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är jag förvirrad eller har ps4an en bugg när man tar ett quest och det står "Press R3 to track" och jag trycker ned vänstra joysticken men inte fan trackas questet ändå?

Sen verkar gamma slidern inte fungera då jag inte ser logon förutom i typ en halv sec när bilden laddas.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

[...] Dock kvarstår det faktum at Geralts hår rör sig i vinden inomhus samt [...]

Hyddor (som är allra vanligast) har oftast inte tak hela vägen upp och är därför drag "inomhus". Det är inte det du har reagerat på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blaze101:

Är jag förvirrad eller har ps4an en bugg när man tar ett quest och det står "Press R3 to track" och jag trycker ned vänstra joysticken men inte fan trackas questet ändå?

Sen verkar gamma slidern inte fungera då jag inte ser logon förutom i typ en halv sec när bilden laddas.

R3 (Right 3) innebär alltså att det är höger joystick som ska tryckas in. Borde fungera då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

R3 (Right 3) innebär alltså att det är höger joystick som ska tryckas in. Borde fungera då.

*mummel*

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Sweets589: när jag la mörke till det stod vi i en källare utan ljus. Där kan finnas förklaringar i form av extrema kallras eller liknande men nej, känns inte rätt

(Gäller bara cutscenes)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NordhNet:

@Sweets589: när jag la mörke till det stod vi i en källare utan ljus. Där kan finnas förklaringar i form av extrema kallras eller liknande men nej, känns inte rätt

(Gäller bara cutscenes)

Alla hus värmdes väl med eldar på den tiden? Alltså finns det skorstenar med kallras överallt och de brukar byggas nerifrån och upp, ända från källaren. ( )

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Snabb fråga:
Jag har spelet men har inte hunnit spela på grund av studier inför tentorna. Är det någon som spelat spelet med en kontroller? Sitter på en xbox 360 kontroller men eftersom jag har så lite tid att spela orkar jag bara sätta mig in i antingen tangentbord + mus eller kontroller. Vad föredrar ni? Vet att det finns typ ett armborst man har på armen, aimet på detta är väl det enda som lider av att man kör kontroller istället för mus.

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tetratrio:

Snabb fråga:
Jag har spelet men har inte hunnit spela på grund av studier inför tentorna. Är det någon som spelat spelet med en kontroller? Sitter på en xbox 360 kontroller men eftersom jag har så lite tid att spela orkar jag bara sätta mig in i antingen tangentbord + mus eller kontroller. Vad föredrar ni? Vet att det finns typ ett armborst man har på armen, aimet på detta är väl det enda som lider av att man kör kontroller istället för mus.

Jag kör enbart med en Xbox One controller, funkar kalas.
I min värld ska third person spel spelas med controller, känns så fel med tangentbord och mus

Spelet anpassar sig on the fly med vilken input du använder. Så du kanske kör med tbord+mus ena stunden, sen nästa switchar du över direkt till controllern. Utan att ändra inställningar och sånt crap.
Smidigt faktiskt.

Permalänk
Avstängd

@Tetratrio: Jag gör Xbone kontroller till PC och tycker det är 100 gånger bättre. Men är också van konsollspelare. Inte testat crossbow än, men ska finnas lite autoaim som jag förstått. Är ett typiskt kontrollerspel tycker jag, mycket enklare att slåss effektivt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Mäter FPS med mha HWinfo64 men det står bara "0" någon som vet varför? Den andra infon som cpu-/gputemps, utnyttjandegrad etc funkar men inte just fps-mätningen... Kan tlläggas också att spelet flyter riktigt bra så det beror inte på att jag faktiskt har 0 i fps.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Mäter FPS med mha HWinfo64 men det står bara "0" någon som vet varför? Den andra infon som cpu-/gputemps, utnyttjandegrad etc funkar men inte just fps-mätningen... Kan tlläggas också att spelet flyter riktigt bra så det beror inte på att jag faktiskt har 0 i fps.

Du har ju nVidia, använd Shadowplay Gör jag, funkar klockrent.

Permalänk

@Billy Joe Bob:
@Lagerlöf:

Okej då blir det nog kontroller! Kör GTA V med både kontroller och mus + tangentbord (för aimet när man skjuter så klart) och det fungerar riktigt bra att switcha mellan dessa. Det enda problemet var att jag var tvungen att lära mig alla olika knappar på båda sätten (vilket jag gärna skippar nu när jag inte har så mycket tid). Om jag var tvungen att välja mellan enbart mus + tangentbord eller kontroller skulle jag nog valt det första men detta enbart för att GTA är en shooter.

Skrivet av wounds:

Mäter FPS med mha HWinfo64 men det står bara "0" någon som vet varför? Den andra infon som cpu-/gputemps, utnyttjandegrad etc funkar men inte just fps-mätningen... Kan tlläggas också att spelet flyter riktigt bra så det beror inte på att jag faktiskt har 0 i fps.

Jag använder mig av steams fps-mätare. Den är mycket minimalistisk och liten, helt perfekt för mig som inte har geforce experience. Aktiveras i settings->in-game->fps counter/overlay

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Medlem

Ingen som kör på Xbone ? Jag upplever stutters i mellansekvenser även säckig fps när man spelar. Antar man får leva med det in-game ?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Ohso: CDPR Har skickat iväg en patch gör certifiering som ska råda bot på detta(?).
Går allt som det ska kan den släppas nästa vecka

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MultiMan:

Alla hus värmdes väl med eldar på den tiden? Alltså finns det skorstenar med kallras överallt och de brukar byggas nerifrån och upp, ända från källaren. ( )

Jag antar att bonden Geralt pratade med då gapade på så in i bomben att frillan fick lida

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tetratrio:

Snabb fråga:
Jag har spelet men har inte hunnit spela på grund av studier inför tentorna. Är det någon som spelat spelet med en kontroller? Sitter på en xbox 360 kontroller men eftersom jag har så lite tid att spela orkar jag bara sätta mig in i antingen tangentbord + mus eller kontroller. Vad föredrar ni? Vet att det finns typ ett armborst man har på armen, aimet på detta är väl det enda som lider av att man kör kontroller istället för mus.

Får inte samma känsla i striderna med xboxkontrollen som tangentbord och mus, är något speciellt att vifta med svärd, blocka slag osv. Däremot är det ju lite knasigt att sidesteppa i fighterna med "alt".

Det här spelet blir bättre och bättre ju mer jag spelar, grafiken är underbar och världen känns så levande. Inga dryga sidequest med samla 10bär och gå hit utan allt är så genomarbetat.

Och förbannat snyggt ibland, som första mötet med en stor svartbjörn i skogen eller den där döda bruden vid brunnen i skogen, imponerad rent grafiskt i hur hon fadar in och ut och hur allting blåser och fladdrar.

Fantastiskt! Även ljudet är i toppklass.

Det här tidigare gnället om grafiken från 2013 kan vi bara glömma och spela vidare.
KÖP!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon4992:

Får inte samma känsla i striderna med xboxkontrollen som tangentbord och mus, är något speciellt att vifta med svärd, blocka slag osv. Däremot är det ju lite knasigt att sidesteppa i fighterna med "alt".

Det här spelet blir bättre och bättre ju mer jag spelar, grafiken är underbar och världen känns så levande. Inga dryga sidequest med samla 10bär och gå hit utan allt är så genomarbetat.

Och förbannat snyggt ibland, som första mötet med en stor svartbjörn i skogen eller den där döda bruden vid brunnen i skogen, imponerad rent grafiskt i hur hon fadar in och ut och hur allting blåser och fladdrar.

Fantastiskt! Även ljudet är i toppklass.

Det här tidigare gnället om grafiken från 2013 kan vi bara glömma och spela vidare.
KÖP!

hatade också ALT knappen men sen så såg jag en tråd med tips på reddit som tipsade om att man kunde dubbelklicka på wasd(eller hur du har bindat) Extremt mycket skönare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1
Mycket bra tips. Det ska testas. Jag kommer inte åt alt-knappen på ett smidigt sätt när jag spelar. Tummen räcker inte till och lillfingret går inte heller. Det här kan vara lösningen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Får inte samma känsla i striderna med xboxkontrollen som tangentbord och mus, är något speciellt att vifta med svärd, blocka slag osv. Däremot är det ju lite knasigt att sidesteppa i fighterna med "alt".

Det här spelet blir bättre och bättre ju mer jag spelar, grafiken är underbar och världen känns så levande. Inga dryga sidequest med samla 10bär och gå hit utan allt är så genomarbetat.

Och förbannat snyggt ibland, som första mötet med en stor svartbjörn i skogen eller den där döda bruden vid brunnen i skogen, imponerad rent grafiskt i hur hon fadar in och ut och hur allting blåser och fladdrar.

Fantastiskt! Även ljudet är i toppklass.

Det här tidigare gnället om grafiken från 2013 kan vi bara glömma och spela vidare.
KÖP!

Vad är det som diffar mellan tangentbord/mus och handkontroll? Segare med handkontroll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Mjo 1.0.3 gjorde så alla mina irriterande krascher försvann, har spelat sedan 16.00- tills nu haha. Hoppas på bättre drivrutiner nu bara från Nvidia, kör på 1920x1200p High/ultra sätt att fpsen åker ner under 60 när man springer runt i träsken etc, clockat 780ti 1230Mhz. Men spelat är äckligt bra, är dock bara lvl 10 kör mycket side quest / "witcher quest"

Fick mig ett fint svärd av ett av questen Första jag har hittat som är silversvärd!
http://i.imgur.com/z4gaRmY.png

sweeet, vilken quest var det du fick den av? har gjort några witcher quests, vilken stad? eller område?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Har ca 5 timmar speltid och även jag måste säga att detta är ett förbannat bra spel. Side questen är minst lika roliga och intressanta som main questet så har gjort alla quests som finns än så länge. Den här karamellen ska jag suga på en jävla stund!

Permalänk
Medlem

Kör 360-kontroller och Tbord+mus.
Rider, simmar strövar runt med kontrollern i städer, men vill ha musens precision i fighter och för armborstsiktet. Tack och lov funkar det att switcha "on the fly"..
Kör jag med T-bordet, stängs även rumble av i handkontrollen. -Något som andra spelutvecklare missar, och man skiter på sig när något rasslar runt på bordet.. =P

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk

Förutom när man dör, dör, dör och dör konstant och glömmer spara. Var inne i grottan nu Heart of darkness och lamp questen? Var sugen att bita av min handled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

hatade också ALT knappen men sen så såg jag en tråd med tips på reddit som tipsade om att man kunde dubbelklicka på wasd(eller hur du har bindat) Extremt mycket skönare

Skickades från m.sweclockers.com

Lysande!

Så snyggt i spelet när man sidesteppar runt en björn likt en Reddick och crittar från sidan. Känner man sig extra feg passar ett gammal Jeditrick också *this is not the witcher you are looking for"

Gillar att fienderna faktiskt kräver lite eftertanke och inte bara buttonmashing. Fiender kan visst vara lätta, men då pga mina skills, inte pga att allt är likadant hela tiden.

Skrivet av HenricE:

Vad är det som diffar mellan tangentbord/mus och handkontroll? Segare med handkontroll?

Kan inte sätta fingret på det riktigt men just svärdviftandet är speciellt med musklick och själva handrörelsen och kameran som följer. Inbillar mig att musen ger lite mer percision i striderna. Sitter jag med handkontroll blir det mer statiskt bashande

I GTA V eller Ass Creed har ju en handkontroll ett givet värde för mig, men hör inte riktigt hemma i Witcher 3 anser jag. Min personliga känsla såklart, inget annat

Handkontrollen ligger helt klart skönare i handen, och vibrationerna gör ju sitt. Ridandet blir också "bättre". Men nja..inte riktigt min tekopp.

Permalänk
Medlem

FPS droppar ju tydligt på PS4, wtf:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vet du hur många FPS det tar från början att köra Hairwörks "All"?

I 1.02 tog Hairworks kring 25fps för mig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Lysande!

Så snyggt i spelet när man sidesteppar runt en björn likt en Reddick och crittar från sidan. Känner man sig extra feg passar ett gammal Jeditrick också *this is not the witcher you are looking for"

Gillar att fienderna faktiskt kräver lite eftertanke och inte bara buttonmashing. Fiender kan visst vara lätta, men då pga mina skills, inte pga att allt är likadant hela tiden.

Kan inte sätta fingret på det riktigt men just svärdviftandet är speciellt med musklick och själva handrörelsen och kameran som följer. Inbillar mig att musen ger lite mer percision i striderna. Sitter jag med handkontroll blir det mer statiskt bashande

I GTA V eller Ass Creed har ju en handkontroll ett givet värde för mig, men hör inte riktigt hemma i Witcher 3 anser jag. Min personliga känsla såklart, inget annat

Handkontrollen ligger helt klart skönare i handen, och vibrationerna gör ju sitt. Ridandet blir också "bättre". Men nja..inte riktigt min tekopp.

Tack! Jag får helt enkelt prova båda när jag väl slagit till!