Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Exodus: Gods and Kings - 6,5/10
Handlar om Mose och uttåget ur Egypten. Rätt så bra, men kanske lite väl klyschig på sina håll, men vad gäller historia mm så håller den sig ganska bra till "original"-berättelsen ur Bibeln.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Fast and Furious 7 8/10

Kingsmen 9/10

Jönssonligan - Den perfekta stöten (2015) 9/10 - Torkel Petersson som dynamit Harry gör och äger totalt Helt underbar.

Interstellar 9/10 En film man tänker på flera dagar efteråt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Pandorum, bra film även om slutet inte var oväntat, 3,5/5

Permalänk

The DUFF - 8/10
The Dictator - 5/10

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Conherence
"One of the best science fiction movies in years"

För en gång skull så har dom rätt. Var mycket längesen som jag såg en film som denna.
Kan inte annat än älska den. Dock så var jag tvungen att se om den för jag hängde inte riktigt med vissa delar av filmen.

Men klart älskvärd film. Så har ni inte sett den, och ni har en förkärlek till science fiction filmer.
Se den.

10/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Noah 2/10 och då är jag snäll.

Tog mig tre dagar att ta mig genom filmen och kan knappt beskriva den då jag ofta "zonade" ut och tänkte på annat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Dark knight trilogin, upptäckte att jag hade sett film 1 och 3 men inte 2 med heath ledger, såååå fick bli att se allt. Så jäkla bra

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Insidious Chapter 2

Permalänk
Medlem

The Ice Storm (1997)
Det är nått med atmosfären i denna film som får mig att se den om igen.
Många kändisar med, bl.a. Tobey Maguire, Elijah Wood, Sigourney Weaver, Katie Holmes, David Krumholtz och Christina Ricci.

Permalänk
Medlem

Home..

Klart sevärd barnfilm.. Verkligt roliga kommentarer, Och att "Sheldon" gör rösten till Boov'en gör inte saken sämre..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

San Andreas (2012 2).
Jag trodde inte det kunde bli värre än 2012, jag trodde The Rock skulle fixa filmen. Jag hade helt fel.

1/5.

Permalänk
Medlem

Har sett ett del filmer senaste 1½ veckan, blandad kompott verkligen.

Prisoners - 7,5/10 - http://www.imdb.com/title/tt1392214/
Riktigt bra Thriller-drama med Hugh Jackman och Jake Gyllenhaal i huvudrollerna där Hugh's dotter tillsammans med en annan väns familjs dotter mystiskt försvinner när de är ute och leker under en Thanksgiving-middag. Fadern som lovat att alltid ta hand om familjen försöker på egen hand ta reda på vem det egentligen är som rövat bort deras barn parallelt med polisutredningen.

Snowpiercer - 4/10 http://www.imdb.com/title/tt1706620/
Den globala uppvärmningen var på väg att bli ett riktigt stort problem men forskare tror sig funnit lösningen genom en kemikalie som ska skjutas upp och effektivt kyla ner några grader. Det går givetvis på röven och istället blir det en global vinter som slår ut allt levande på jorden. De överlevande befinner sig ombord på ett tåg som går runt hela jorden med ett eget slutet ekosystem.

Längst fram finns de som hade pengar när man klev på, lever i lyx och flärd medans pöbeln som kom med gratis är längst bak och lever i smuts och misär. Hela filmen går ut på att huvudkaraktären ska leda en slags revolt. Tyvärr tycker jag filmen faller rätt platt, huvudkaraktären och de runt omkring honom skildras som väldigt seriösa medans de som styr och har pengar mer framstår som Willy Wonka-karaktärer.

Filmen har svårt att välja om den ska vara seriös eller inte vilket blir varför jag har svårt för den. Avslutet i filmen är också rätt, "jaha?". Så även om den bjuder på en del action och har bra skådespelare så är det för mycket saker som bara blir sjuk ologiska. Stäng av all form av logiskt tänkande om du ska se den här filmen, jag har dock svårt att rekommendera den.

Locke - 3/10 http://www.imdb.com/title/tt2692904/
Ivan Locke går igenom det jobbigaste dygnet i sitt liv där hela hans värld mer eller mindre rasar samman. Trots att hela filmen enbart utspelar sig i hans bil medans han kör mot London lyckas det bli en väldigt spännande drama. Tom Hardy är lysande i rollen men när vi närmar oss slutet på dygnet så slutar bara filmen helt tvärt, vi får egentligen inga frågor besvarade och det känns ungefär som att, jaha, här tog pengarna slut. Det är inte Inception-avslutet utan som om du saknar finalavsnittet på en spännande serie.

Rush - 8,5/10 http://www.imdb.com/title/tt1979320/
En högintensiv actionrulle om 70-talets stora Formel 1-ikoner James Hunt och Niki Lauda, extravagansen och dårenskapen mot finessen, elegansen och intelligensen. Två av världens bästa förare med två helt olika personer. I en tid då sporten var livsfarlig och skördade dödsoffer varje säsong får vi följa med i en slags biografi över dessa ikoner skildrad ur ett väldigt underhållande sätt. Daniel Brühl som Niki Lauda tycker jag är filmens bästa skådespelare även om Hemingworth inte är dålig på något sätt.

Filmen är också bra på att fånga intensiteten under själva loppen och det blir dramatiskt och spännande mot slutet, en film du absolut måste se om du gillar bilar och välregisserad action.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Såg "An Honest Liar". En dokumentär med "The Amazing Randi". James Randi.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

"Mad Max - Fury Road"
https://www.moviezine.se/movies/mad-max-fury-road

En solklar tia av tio möjliga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://i.imgur.com/zMoiKybh.jpg
Conherence
"One of the best science fiction movies in years"

För en gång skull så har dom rätt. Var mycket längesen som jag såg en film som denna.
Kan inte annat än älska den. Dock så var jag tvungen att se om den för jag hängde inte riktigt med vissa delar av filmen.

Men klart älskvärd film. Så har ni inte sett den, och ni har en förkärlek till science fiction filmer.
Se den.

10/10

Jag har sett att den kommit in på Netflix, får väl ta och se den om den är så bra som du säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag har sett att den kommit in på Netflix, får väl ta och se den om den är så bra som du säger

Kan säga så här mycket om filmen. Den är rätt annorlunda och det räcker med att släpper blicken för ett stund så är man borttappad i handlingen. Så gillar du lite udda science fiction filmer, så kan jag verkligen rekommendera "Conherence".

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://i.imgur.com/zMoiKybh.jpg
Conherence
"One of the best science fiction movies in years"

För en gång skull så har dom rätt. Var mycket längesen som jag såg en film som denna.
Kan inte annat än älska den. Dock så var jag tvungen att se om den för jag hängde inte riktigt med vissa delar av filmen.

Men klart älskvärd film. Så har ni inte sett den, och ni har en förkärlek till science fiction filmer.
Se den.

10/10

Gillar Sci-fi och har sett det mesta som finns, men denna filmen var inget vidare, iden var ganska bra, men genomförandet dåligt, men har svårt för filmer där man använder skakig kamera men mycket närbilder och dokumentärliknade, samt extrem lågbudget.

2/10 bara.

Dock en sci-fi film jag såg nyligen som handlar om tidsresor, samt har lite av skakig kamera filmad av en av skådespelarna, dock med mer stabiliserad bild och inte så påtaglig dokumentärstil är Project Almenac, riktigt bra och spännande, och med mer resurser och budget, filmen innehåller en del hål dock.

6/10

En annan riktigt bra tidsresefilm är Predestination, den får en att klia sig ordentligt i huvudet.
Filmen tar detta med vad som kom först hönan eller ägget till en ny nivå.

9/10

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

The Negotiator (1998)

En gisslanförhandlare (Samuel L. Jackson) blir falskeligen anklagad för korruption. För att undvika att bli felaktigt inspärrad, byter han sida och tar själv gisslan.

5/10

Permalänk
Medlem

Vet ni vart man kan köpa Citizenfour, gärna i Blu-ray? Någon som har sett den? Vad tyckte ni?
Jag hittade den bara på Amazon.co.uk och andra utländska sajter där man kan importera den. Hittar den dock inte som Blu-ray.

Permalänk
Medlem

Fight Club

Skitbra film, men inget man bör se med småbarn direkt...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Mad max fury road - Helt otroliga stunts, effekter och tuff värld. Och action är det ju. Tyvärr är storyn ganska tunn egentligen men för lite härligt underhållningsvåld så är denna perfekt. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Fight Club

Skitbra film, men inget man bör se med småbarn direkt...

Permalänk
Avstängd

El Narco från 2010, mexikansk film som är väldigt bra. Våldsam med svart humor, men filmen berättar realistiskt hur det är i många delar av Mexiko idag. Knarkhandeln har tagit över, den tar ingen hänsyn till unga liv, oskyldiga, konstant brutal död, samhället är genomkorrumperat. Filmen är berättad på ett sådant sätt att den aldrig blir tråkig, och blodigheterna frossar dom inte alltför mycket i.

Permalänk
Medlem

Kingsman - Rätt trevlig actionfilm om en gentlemmanaspybyrå. Välgjord och helt okej. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Jurassic World - Trevlig underhållning. Dög att döda 2 timmar med

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Medlem

Tillbaka till Framtiden 2 som gick på SVT1 för några timmar sen.

Permalänk
Medlem

Road to Perdition http://www.imdb.com/title/tt0257044/

En film som har gått helt förbi mig fast den är från 2002,
Välgjord gangsterfilm, med ett otroligt snyggt foto, bra skådespeleri och filmmusik, ett rent mästerverk.
Avnjöt den nyligen på Blu-ray.
10/10

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

The Babadook

En australiensisk skräckis. Typ inga jump-scares, bara ren och skär psych-thriller. Rekommenderas om man inte behöver sova, får 4/5 formgjutna sulor.

Permalänk
Medlem

Mad Max - Fury Road

Klart sevärd! Men inget slår kultiga originalet.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Terminator: Genisys
6/10
http://www.imdb.com/title/tt1340138/

Helt okej rulle, var kanske inte värd att se på BIO dock. En hel del coola actionscener dock ganska dåligt skådespeleri.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb