Permalänk

Ultimata gaming skärmen för FPS-spel

Hej,

Är på jakt efter en ny gaming skärm för counter-strike: global offensive.

Jag har idag en 23,5" 120Hz skärm med 3ms i responstid. Jag är sugen på att gå upp till 27" och har tittat lite på Acers XB270HU. Den har ju fått riktigt bra betyg. Har kommit fram till antingen den modellen eller ASUS ROG SWIFT PG278Q. Acer skärmens IPS panel lockar ju en del, men får lite högre responstid i gengäld. Är dessa 3ms extra i responstid märkbar i CS:GO?

Nästa fråga, i en del forum påstås det att det är fördelaktigtigt att ligga på en sån hög FPS som det bara går. Man menar att det är en fördel att helst ligga min 300FPS i cs:go. Inte för skärmens skull utan någonting med grafikmotorn ska ge fördelar i hög fps. Om det är så i verkligheten vet jag inte. Min dator har inte kapacitet att nå dit, ligger mellan 100-150fps.

Men om jag lär väl så småning uppgradera även den. Hur skulle G-sync fungera med CS:GO om man skaffar sig en PC som ligger på 300fps? Max Hz på monitorn är 144hz.

Mvh

Visa signatur

[ Asus P5N-T Deluxe nForce 780i | Intel Core 2 Duo E8400 | 4GB OCZ PC-6400 | WD Raptor 150GB | 2 x Western Digital Caviar 500GB | Gerforce 7800GT | Corsair Powersupply 750W | Windows Vista Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claesson86:

Hej,

Är på jakt efter en ny gaming skärm för counter-strike: global offensive.

Jag har idag en 23,5" 120Hz skärm med 3ms i responstid. Jag är sugen på att gå upp till 27" och har tittat lite på Acers XB270HU. Den har ju fått riktigt bra betyg. Har kommit fram till antingen den modellen eller ASUS ROG SWIFT PG278Q. Acer skärmens IPS panel lockar ju en del, men får lite högre responstid i gengäld. Är dessa 3ms extra i responstid märkbar i CS:GO?

Nästa fråga, i en del forum påstås det att det är fördelaktigtigt att ligga på en sån hög FPS som det bara går. Man menar att det är en fördel att helst ligga min 300FPS i cs:go. Inte för skärmens skull utan någonting med grafikmotorn ska ge fördelar i hög fps. Om det är så i verkligheten vet jag inte. Min dator har inte kapacitet att nå dit, ligger mellan 100-150fps.

Men om jag lär väl så småning uppgradera även den. Hur skulle G-sync fungera med CS:GO om man skaffar sig en PC som ligger på 300fps? Max Hz på monitorn är 144hz.

Mvh

Acern har faktiskt lägre totalt lagg än asusen pga lägre input lagg i skärmen
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm

Angående fpsen i csgo så påverkar den inte fysik etc (som den gör i tillexempel i cod, q3) dock ger högre fps alltid lägre input lagg så på det sättet är det ju trevligt att ligga på max fps trots att det inte visas på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Acern har faktiskt lägre totalt lagg än asusen pga lägre input lagg i skärmen
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm

Angående fpsen i csgo så påverkar den inte fysik etc (som den gör i tillexempel i cod, q3) dock ger högre fps alltid lägre input lagg så på det sättet är det ju trevligt att ligga på max fps trots att det inte visas på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, men eftersom fps inte påverkar fysik i csgo så borde ju g-sync bli nice i CS?

Då är Acer skärmen att föredra med andra ord

Eller den nya Asus som är på G med 165Hz kanske!

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Hade absolut inte använt g-sync i csgo iaf, typ alla som provat det (notera folk som faktiskt märker av inputlag osv) har kännt tydligt inputlag.

Du låser även framerate vilket inte är någon höjdare i csgo, finns en anledning ingen kör v-sync i spelet och ingen fps limit.
Googla på framerate locks osv i csgo, finns en miljard info hur det påverkar spelet.
CSGO motorn är långt ifrån felfri, så låg fps eller låst vid låg påverkar spelet en hel del.

CSGO med g-sync ex

Spelar man på en average nivå eller helt enkelt inte känner av saker som inputlag så ja, g-sync > v-sync även i csgo såklart.

Men optimalt så är inget av dom att föredra.