Råd angående placering av slutsteg.

Permalänk
Medlem

Råd angående placering av slutsteg.

Systemet jag kör med är ett Alpine CDA-137BTi. Steget skall endast driva de högtalare som finns.
Det blev en Alpine PDR-F50
Bilen är en XC70 '04

Frågan blir istället vart är det lämpligt att placera steget? Helst hade jag velat ha den någonstans kring passagerar stolen fram, dra kabel från + polen i motorrummet. För att slippa så mkt kabel dragning som möjligt.

Tacksam för svar //mvh epyon

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Vila i frid

Vilka prylar som behövs beror helt och hållet på om det är du själv som skall lyssna till ett bra ljud eller om även de övriga passagerarna skall förses med hyffsat ljud - som då blir ett "hopplös fall" eftersom man lär kompromissa, typ "50 shades of grey".

Permalänk

Huvudenheten har ju tidskomp, så det bör gå att göra olika setups beroende på om man spelar själv eller vill få det att låta bra i hela bilen.

Jag har inte så bra koll att jag vill bedöma villet steg du ska köpa. Jag tror att alla steg som lämnar rimlig effekt räcker bra om du inte ska ha en baslåda.

Det är nog viktigare när du väljer högtalare, och dessutom att du monterar dom nya på ett stadigt och bra sätt. Med tanke på att dom får dra bas-lasset själv alltså.

Visa signatur

.:bjorn