Permalänk
Medlem

@abbe99: ubiquiti är toppkvalitet till skillnad från Asus och andra konsumentprodukter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

Är den verkligen bättre än en toppmodell från asus, dlink eller liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Helt annan liga, har även 5 portars router med. Men kräver ju lite mer av användaren.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

@abbe99: ubiquiti är toppkvalitet till skillnad från Asus och andra konsumentprodukter.

Hmm, jag håller mig nog ändå till de mer kända märkena och en kändare återförsäljare, tänkte mig netgear nighthawk 7000/7800/8000 eller asus rt-3200ac/rt-ac87u. Vilken av dessa skulle du rekomendera?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Helt annan liga, har även 5 portars router med. Men kräver ju lite mer av användaren.

Har inte kunskap om sådant här, vill bara ha något som funkar bra och enkelt, har du något tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

Har inte kunskap om sådant här, vill bara ha något som funkar bra och enkelt, har du något tips?

Skickades från m.sweclockers.com

R7000 enligt mig, lite snabbare än asus motsvarande. Dyrare än 1700kr för router får du inte bättre hastighet på konsument prylar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

R7000 enligt mig, lite snabbare än asus motsvarande. Dyrare än 1700kr för router får du inte bättre hastighet på konsument prylar.

Okej tack, vad är då skillnaden mot en dyrare? Måste ju finnas något?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

Okej tack, vad är då skillnaden mot en dyrare? Måste ju finnas något?

Skickades från m.sweclockers.com

Wifi är annorlunda. Skryter om snabbare med i praktiken kan man sällan använda det. Bara för man inte har lika många band som routern oftast.

Det denna fördelen är om du har många trådlösa enheter hemma typ 10 stycken, som även belastar nätet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Wifi är annorlunda. Skryter om snabbare med i praktiken kan man sällan använda det. Bara för man inte har lika många band som routern oftast.

Det denna fördelen är om du har många trådlösa enheter hemma typ 10 stycken, som även belastar nätet.

Okej tack, jag skaffar en netgear 7000 då, en sista fråga bara. Vad måste man göra när man har fått den, behöver man drivrutiner osv eller är det bara koppla in och använda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

Okej tack, jag skaffar en netgear 7000 då, en sista fråga bara. Vad måste man göra när man har fått den, behöver man drivrutiner osv eller är det bara koppla in och använda?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, bara tuta och köra. Det du bör göra är att sätta eget wifi lösenord.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

Hmm, jag håller mig nog ändå till de mer kända märkena och en kändare återförsäljare, tänkte mig netgear nighthawk 7000/7800/8000 eller asus rt-3200ac/rt-ac87u. Vilken av dessa skulle du rekomendera?

Skickades från m.sweclockers.com

Har precis beställt R7000 men inte fått den ännu och de övriga du nämner har jag inte testat. Däremot har jag en trådlös länk från ubiquiti som är hur stabil som helst. Tar tillbaka mitt uttalande "till skillnad mot..." eftersom jag ju mestadels testat billiga routrar. Troligen har alla tillverkare bättre och sämre produkter och ofta får man vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ASUS RT-AC87U. Någon som använder den och kan rekommendera?

Permalänk

Har idag en Asus Rt-AC66u som den senaste månaden börjat strula ordentligt.
Jag har kikat runt i denna tråd och på nätet vad som kan vara en bra router att inhandla som ersättning.
Ett bra alternativ verkar vara en Netgear R7000, speciellt nu när Inet har lite lägre pris på den.

Men det jag skulle vilja veta är om det är någon med en R7000 som kör IP-telefoni genom sin router och isf hur det fungerar ?
Har en Siemens C530IP som fungerat klockrent med min nuvarande router utan att behöva öppna portar eller köra DMZ.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Har idag en Asus Rt-AC66u som den senaste månaden börjat strula ordentligt.
Jag har kikat runt i denna tråd och på nätet vad som kan vara en bra router att inhandla som ersättning.
Ett bra alternativ verkar vara en Netgear R7000, speciellt nu när Inet har lite lägre pris på den.

Men det jag skulle vilja veta är om det är någon med en R7000 som kör IP-telefoni genom sin router och isf hur det fungerar ?
Har en Siemens C530IP som fungerat klockrent med min nuvarande router utan att behöva öppna portar eller köra DMZ.

TV vet jag fungerar i R7000, men bästa är att köra custom WF (som det finns stöd för till denna). För att få rätt möjligheter, IP telefon har jag inte lika koll på och båda dessa två saker beror också vilken leverantör du har av TV/telefon.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Tycker Ubiquitis prylar är helt överlägsna. Enterprise utan att vara ciscokrångligt. Bra priser också.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superboss:

Tycker Ubiquitis prylar är helt överlägsna. Enterprise utan att vara ciscokrångligt. Bra priser också.

Håller nog med där. Bra priser men ändå dyr lösning med router+Wifi mot en ibland hickande konsumentrouter i övre prisklassen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Hej hade behövt lite hjälp i routerdjungeln. Börjat tröttna på technicolor routern från Telia vi använder oss av i kollektivtet där jag bor och tänkte helt enkelt köpa oss en lite bättre som jag eventuellt kan ta med mig till framtida boenden också.

Hela hushållet använder sig uteslutande av Wi-fi. 4 laptops, 4 telefoner, någon platta och en chromecast. Letar alltså efter en router med stark signal och bra hastighet över Wi-Fi. Händer att jag spelat lite ibland men förväntar mig ingen prestanda där då jag kör över WiFit.

Vill helst hålla mig runt tusenlappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nasman:

Hej hade behövt lite hjälp i routerdjungeln. Börjat tröttna på technicolor routern från Telia vi använder oss av i kollektivtet där jag bor och tänkte helt enkelt köpa oss en lite bättre som jag eventuellt kan ta med mig till framtida boenden också.

Hela hushållet använder sig uteslutande av Wi-fi. 4 laptops, 4 telefoner, någon platta och en chromecast. Letar alltså efter en router med stark signal och bra hastighet över Wi-Fi. Händer att jag spelat lite ibland men förväntar mig ingen prestanda där då jag kör över WiFit.

Vill helst hålla mig runt tusenlappen.

Skulle gå upp till R7000, för att få bra router WIFI. Annars AP bra när man kör många enheter för att dela upp belastningen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera en stabil router som inte ger upp när det är några apparater som är uppkopplade på wifi.

Har sammanlagt 11 saker som använder wifi och 2 datorer som kopplade med kabel. Självklart fler när familj eller vänner kopplar upp sig. Vår Asus rt-n12e måste startas om ofta, speciellt när det är många som använder internet samtidigt här hemma.
Har 100/100 men med möjlighet att höjja rejält om jag vill. Bor i ett avlångt hus med routern i ena ändan och ingen granne med wifi.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Ska snart ner till Webhallen för att hämta ASUS AC66U som jag beställde i veckan för 990 kr men börjar fundera på om det verkligen är värt att skaffa denna. Bor i en liten 30 kvadratmeter studentlägenhet och har en 100/100 koppling till ett skitmodem med inbyggd router som endast ger ~50 mbps runtom i lägenheten. Tanken med routern är att koppla ca 8-10 enheter till denna, men jag har hört om att just denna modell haft problem med värme och att signalen droppas p.g.a detta samt att de startas om/stängs av då och då.

Ni som har denna modell, hur fungerar den i dagsläget? Har ASUS fixat till alla problem? Finns det någon annan/bättre modell för samma pris i dagsläget?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ska snart ner till Webhallen för att hämta ASUS AC66U som jag beställde i veckan för 990 kr men börjar fundera på om det verkligen är värt att skaffa denna. Bor i en liten 30 kvadratmeter studentlägenhet och har en 100/100 koppling till ett skitmodem med inbyggd router som endast ger ~50 mbps runtom i lägenheten. Tanken med routern är att koppla ca 8-10 enheter till denna, men jag har hört om att just denna modell haft problem med värme och att signalen droppas p.g.a detta samt att de startas om/stängs av då och då.

Ni som har denna modell, hur fungerar den i dagsläget? Har ASUS fixat till alla problem? Finns det någon annan/bättre modell för samma pris i dagsläget?

Svårt just med att hitta bra routers för ungefär samma pris.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Svårt just med att hitta bra routers för ungefär samma pris.

Håller med, köpte N66U till föräldrarna i julas för ca 400 kr vilket var ett riktigt bra pris just då om man jämför med nu (990 kr??). Denna har och fungerar även nu närmast klanderfritt, vilket fick mig att slå till på AC66U så fort den gick ner i pris. Sedan finns ju AC68U för 600 kr extra eller AC87U för 2000 kr vilket verkar vara en riktigt toppenmodell, men många som har AC66U verkar vara nöjda. Det är just alla problem jag oroar mig över - om ASUS har lyckats fixa det med en revision/firmware update så kommer jag nog att slå till. Annars vet jag faktiskt inte

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Håller med, köpte N66U till föräldrarna i julas för ca 400 kr vilket var ett riktigt bra pris just då om man jämför med nu (990 kr??). Denna har och fungerar även nu närmast klanderfritt, vilket fick mig att slå till på AC66U så fort den gick ner i pris. Sedan finns ju AC68U för 600 kr extra eller AC87U för 2000 kr vilket verkar vara en riktigt toppenmodell, men många som har AC66U verkar vara nöjda. Det är just alla problem jag oroar mig över - om ASUS har lyckats fixa det med en revision/firmware update så kommer jag nog att slå till. Annars vet jag faktiskt inte

När det gäller AC68U finns det konkurrerande produkt som är lika bra/marginalen bättre R7000. Men just 900krs nivån finns det inte så många bra routers.

Är i så fall oftast 5 år gamla routers och nyare är oftast avskalade på något vis, inte bättre än äldre modeller för samma pris.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

När det gäller AC68U finns det konkurrerande produkt som är lika bra/marginalen bättre R7000. Men just 900krs nivån finns det inte så många bra routers.

Är i så fall oftast 5 år gamla routers och nyare är oftast avskalade på något vis, inte bättre än äldre modeller för samma pris.

Jaså? Så om man jämför t.ex. den nyare AC87U mot AC66U så är det mer prisvärt att skaffa en AC66U just p.g.a. att de nyare finesser i AC87U ej överväger den extra kostnaden på 1000 kr, eller tänker jag fel nu?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jaså? Så om man jämför t.ex. den nyare AC87U mot AC66U så är det mer prisvärt att skaffa en AC66U just p.g.a. att de nyare finesser i AC87U ej överväger den extra kostnaden på 1000 kr, eller tänker jag fel nu?

Jo självklart, jag körde på R7000 bara för dom hade i januari rea på den (990kr) Mellan just AC68U och den dyrare AC87U är inte priset motiverat för den dyrare (mer buggar i FW och du får inte mer prestanda).

Var bara tanke jag ha mellan just R7000 och AC68U högre än så är det oftast inte värt att gå (om man inte vill ha mycket WIFI enheter). I denna prisklassen strax under 1500kr så får man det mesta och AC66U är inte dåligt köp heller (förutom just det med överhettning då).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jaså? Så om man jämför t.ex. den nyare AC87U mot AC66U så är det mer prisvärt att skaffa en AC66U just p.g.a. att de nyare finesser i AC87U ej överväger den extra kostnaden på 1000 kr, eller tänker jag fel nu?

Eller så finns AC68U för 1393:- på CDON
http://cdon.se/hemelektronik/höststädning/nätverk_-30/

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo självklart, jag körde på R7000 bara för dom hade i januari rea på den (990kr) Mellan just AC68U och den dyrare AC87U är inte priset motiverat för den dyrare (mer buggar i FW och du får inte mer prestanda).

Var bara tanke jag ha mellan just R7000 och AC68U högre än så är det oftast inte värt att gå (om man inte vill ha mycket WIFI enheter). I denna prisklassen strax under 1500kr så får man det mesta och AC66U är inte dåligt köp heller (förutom just det med överhettning då).

Tack, gick och hämtade den idag! Ska ta och installera den imorgon så får vi se hur den fungerar Hoppas att den inte blir lika varm som rapporterar, annars får jag nog lösa det på något sätt!

Skrivet av joeldeluxe94:

Nja.. 400 kr extra för en lite uppgraderad modell känns lite sådär Smärtgränsen ligger på 1000 kr för en bra router för mig

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Jag fick problem för en dryg vecka sedan med wifi på min välanvända gamla D-Link DIR-600, wifi:t la helt enkelt av utan förvarning, och vid nya försök att ansluta får jag antingen bara inget IP, eller så får jag "autentiseringsproblem" (trots att jag bytt lösenord, etc). Trådade anslutningen funkar fortfarande dock.

Så jag tänkte att jag skulle byta ut den. Köpte en ASUS RT-AC51U igår på Webhallen för en billig slant. Kopplar in, ska sätta igång med configen, men det enda som då meddelas från ASUS-routern är att den inte detekterar mitt modems WAN-port. Detta trots att jag använde exakt samma tp som till gamla routern, och givetvis testade jag även en sprillans ny tp som tyvärr gav samma resultat. Börjar nästan misstänka att jag fått en router med hårdvarufel, för routerns WAN-diod lyser eller blinkar aldrig, oavsett vilken port jag ansluter den till i modemet. Eller kan det vara skit bakom spakarna? Missar jag något?

Efter att ha läst lite mer om just RT-AC51U känner jag att det inte är värt att byta till en ny av samma modell (ifall det nu skulle visa sig vara hårdvarufel). Har sneglat lite på TP-Link Archer C2, då den ligger i ungefär samma prisklass. Är den något att ha?

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?

Permalänk
Medlem

Vilken router skulle ni välja nu när CDON har 30% rabatt?

Asus RT-AC3200 Tri-Band Wireless Gigabit Router
http://cdon.se/hemelektronik/asus-rt-ac3200-tri-band-wireless...
2071kr

eller
Router Asus RT-AC68U Dualb. Wireless Nordic
http://cdon.se/hemelektronik/router-asus-rt-ac68u-dualb-wirel...
1393kr

Eller tycker ni att man ska satsa på något annat?
Idag har jag en Linksys AE4500 som jag är ganska missnöjd med. Tycker att täckningen på WiFi är väldigt dåligt. Bor i en två på 67kvm så de flesta router borde klara av den ytan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Vilken router skulle ni välja nu när CDON har 30% rabatt?

Asus RT-AC3200 Tri-Band Wireless Gigabit Router
http://cdon.se/hemelektronik/asus-rt-ac3200-tri-band-wireless...
2071kr

eller
Router Asus RT-AC68U Dualb. Wireless Nordic
http://cdon.se/hemelektronik/router-asus-rt-ac68u-dualb-wirel...
1393kr

Eller tycker ni att man ska satsa på något annat?
Idag har jag en Linksys AE4500 som jag är ganska missnöjd med. Tycker att täckningen på WiFi är väldigt dåligt. Bor i en två på 67kvm så de flesta router borde klara av den ytan.

Asus AC68U! Bästa router på marknaden, stabil och snabb! För att dra nytta av "Tri-band" så behöver du ha väldigt många AC-enheter vilket i dagsläget inte är såpass vanligt att det är värt de extra pengarna och "krånglet" med enheter du ska separera från 5Ghz. Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Vilken router skulle ni välja nu när CDON har 30% rabatt?

Asus RT-AC3200 Tri-Band Wireless Gigabit Router
http://cdon.se/hemelektronik/asus-rt-ac3200-tri-band-wireless...
2071kr

eller
Router Asus RT-AC68U Dualb. Wireless Nordic
http://cdon.se/hemelektronik/router-asus-rt-ac68u-dualb-wirel...
1393kr

Eller tycker ni att man ska satsa på något annat?
Idag har jag en Linksys AE4500 som jag är ganska missnöjd med. Tycker att täckningen på WiFi är väldigt dåligt. Bor i en två på 67kvm så de flesta router borde klara av den ytan.

Skulle även tittat på denna, riktigt grym router med, minst lika bra som RT-AC68U i vissa tester är den till och med lite bättre.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2281571

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar