Permalänk
Medlem

@Xeris: Tilta spaken är samma som att hålla inne t.ex W och klicka på musknappen samtidigt, står du stilla och klickar på musknappen så slår du istället, håller du inne musen så greppar du tag i en person och kan knocka dom, förhöra eller döda. Man vänjer sig ganska snabbt när man väl luskat ut hur det fungerar och jag har inga problem med kontrollerna nu.

Permalänk
Medlem

10h+..dock bara gjort 4% (mest gjort side op):P lite störande kontroller ibland bara, men överlag fungerar det ju bra med tangentbord o mus. dock är det ju inte smidig port dom gjort. drygt med tips om hur du ska göra på en xboxkontroll när man sitter vid en pc.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är kul men inser att jag tyvärr inte kommer spela igenom det då det verkar vara för långt!

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Har inte spelat detta. Vet inte om jag ska. Blev lite off när jag läste eurogamers artikel om karaktären Quiets boob-armour. Då tänkte jag att det här kan ju inte vara ett seriöst spel för vuxna.

Hur är berättandet i detta spel? Känns spelet som att det skulle kunna tilltala en mogen publik eller är det bara exhibitionism á la boob armour som genomsyrar det här spelet?

Man får gärna jämföra med GTA V. Gillade starkt det spelet och dess råa satir.
Också witcher 3. Grymma quests med rörande berättelser som inte slutar som man tänkt trots att man försöker sitt bästa!

Permalänk
Lego Master

Jag fick detta gratis till mitt nya GTX 970 istället för Batman.

Måste erkänna att jag fattar fan ingenting. Det känns som en spelserie där man måste ha lirat de tidigare spelen för att ens ha en suck. Som prologen. Där finns nån jävla elddemon som INGEN verkar förvånad över, ingen förklaring till rödfluffet med gasmask som flyger runt och ställer till oreda och sen försvinner rakt upp och ner. Som helt oinvigd i spelserien känner jag att jag behöver nån slags hint till om sånt där supernatural-skit är normalt, eller inte?

Som ett gratis spel till ett grafikkort tycker jag detta är ett katastrofalt bottennapp. Som en efterlängtad uppföljare (?) till en hyllad spelserie är det säkert asbra, men som introduktion till spelserien är det fanimej det konstigaste jag har varit med om. Orkar jag släpa mig igenom de första episoderna får det ses som något slags bevis på min envetenhet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har inte själv brytt mig om mgs V över huvudtaget.. Spelat en del av de andra.. Vet inte om femman är som de övriga gällande mekaniken och Ai. För alla de övriga känns så hopplöst gammelmodiga. Hur saker funkar...
Ai är totalt hjärndöda...
Den ändlösa arsenalen av vapen...
Skitlånga cutscenes
Ett spel som försöker ge intryck av att stealth är den rätta vägen.. Men resultatet blir de samma om ai:n sover sött eller de har fått en stinger missil i nyllet... Med utgången att kompisen bredvid inget har sett.

Kan hända att Mgs V har åtgärdat en del av dessa problem, kanske alla. Men hur lite de andra har utvecklats jämfört med föregångaren så är jag skeptisk, så känns det personligen som det hör hemma i rea backen.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk

Har kör några timmar av spelet, även om spelet är hyfsat kul så tycker jag är rätt många irritationsmoment.
T.ex vissa uppdrag kan man bara slutföra/göra delmoment en viss tid på dygnet. Det är inget som framgår i briefingen alls utan man fått googla sig fram.
Extremt irriterande att dem inte fixat en vettig lista över kontrollschemat för mus/tb. Really?
En jävla massa splashscreens och typ 6-7"online information" varje gång man startar spelet, går det att få bort?

Och hur fasen modifierar man vapen? Googlade mig fram att man skulle göra ett uppdrag för att "rädda" en legendary gunsmith, vilket jag gjort. Men sen då ? Hittar ingen meny för att modifiera vapen, det enda jag hittar att modifiera är typ basens färger, dekaler mm.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk

Jag älskar att man måste sätta sig in i spelet för att förstå det. Har spelat 10h (klarat 3%) och jag upptäcker hela tiden nya taktiska möjligheter för att klara av uppdragen.

Kan hålla med om att det kräver en del av spelaren, att vissa anpassningar för mus och tangentbord inte är dom bästa och att man inte får allt förklarat för sig, men jävlar vad nöjd man är när man har klarat ett uppdrag perfekt.

Vi ska vara glada att det ens kom till pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

måste man låsa upp nått eller liknande i main story för att få ljuddämparna att hålla? nu ibörjan så efter 10 skott så slutar ju den fungera. hela smyggrejjen går ju åt skogen då...lagom irriterande.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

måste man låsa upp nått eller liknande i main story för att få ljuddämparna att hålla? nu ibörjan så efter 10 skott så slutar ju den fungera. hela smyggrejjen går ju åt skogen då...lagom irriterande.

Kalla in supplies Tror det var via kartan, bläddra upp eller ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kalla in supplies Tror det var via kartan, bläddra upp eller ner.

Skickades från m.sweclockers.com

jo så långt var man med sen tidigare, satt o läste runt lite och detta med att ljuddämparen pajjar börjades med i mgs3 tydligen o ska vara så

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

jo så långt var man med sen tidigare, satt o läste runt lite och detta med att ljuddämparen pajjar börjades med i mgs3 tydligen o ska vara så

Man får bättre ljuddämpare om man utvecklar högre ranker av vapen med ljuddämpare, de går dock ändå sönder. Tror att den aldrig går sönder om man har oändligt med ammo grejen men det låser man upp sent.

Permalänk
Medlem

Tjena gott folk. Tänkte köpa mgs te x360.

Men måste veta, är det någon patch som måste laddas ner för och kunna spela? Har inget internet atm.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Entusiast

Nytt gameplay för MGS:O! Ser ju riktigt bra ut.

Edit: Verkar som det inte kommer ut till PC förräns i Januari, 2016. Flera månader efter konsollerna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Går det att spela Co-op i Phantom Pain eller är det de Metal Gear Online är till för?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oggaaaa:

Går det att spela Co-op i Phantom Pain eller är det de Metal Gear Online är till för?

Om du kollar videon så ser du att det inte är ett co-op läge som gäller.. Det går heller inte att lira det i TPP vilket är synd då det var bland det roligaste att spela i Peace Walker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Varför har ingen butik spelet i lager? verkar ju helt slutsålt hos webhallen, komplet cdon osv vad jag än kollat whats goin on har det sålt så bra eller...?

Permalänk
Medlem

@HazZarD: Kanske har något med att det fanns inget på skivan för utom en steam installer på 9 mb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Varför har ingen butik spelet i lager? verkar ju helt slutsålt hos webhallen, komplet cdon osv vad jag än kollat whats goin on har det sålt så bra eller...?

Köp på Steam.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@HazZarD: nVidia snodde väl alla kopior för att ha något att ge bort i samband med grafikkortsköp i och med Batman debaclet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Kul att det börjats diskutera lite om spelet! Gillar jag starkt

Jag har väl hunnit lira 60-70h totalt, och jag måste säga att jag gillar spelet enormt mycket!
Smyga runt, spana in baser/utposter innan man bestämmer sig för hur man ska ta sig in.

Vissa gånger har man tagit av ljuddämparen, och bara dragit rakt in och plöjt, medans vissa gånger har man funnit alla enemies, sedan smugit sig fram.. Har man tur så kommer en sandstorm passande, då är det bara fram och knocka ut alla man ser! Annars får bedövnings-pickan göra sitt

Det jag gillar starkt är möjligheten att göra som man själv vill! Kunna fylla hela lägret med C4:or oupptäckt sen sätta sig på en kulle och se fyrverkeriet, för att sedan ner och plocka åt sig det man vill ha.
Eller spotta ut fienderna med bra attributer, sätta en Point på dem och skicka iväg dom med ballongen.

Jag drog igenom alla side-ops uppdragen innan jag var ens i närheten av att vara klar med "main" uppdragen jag fått.
Så det finns väldigt mycket trevligt att hitta på, free-roama runt och farma material samt bra folk till basen är ett rätt skönt tidsfördriv! Sen om man hittar några får som man kan dra iväg med ballongen är ju alltid ett plus! ( Har ni ej provat det, gör det! Skrattar lika mycket varje gång )

Sen finns det ju lite negativa sidor som jag tycker.

-Autosparning.. Att ha smygit sig in i en stor bas, tagit ut alla tyst för att sedan med bara ett fåtal kvar se spelet krascha, starta upp det igen och få börja 1timme tillbaka är aldrig kul
-Lång tid för att ta sig emellan plattformarna på basen. Helin hjälper, men personligen tycker jag det är jäkligt segt att piloten ska åka under bron och ha sig istället för att lägga på ett kål, time is Money!!
-Dör man, efter att ha tagit ut t ex enemy-helin innan en auto-save så kommer helin ändå vara vid liv igen på nåt konstigt sätt.
-Ge oss hästen + valfri följeslagare! Gillar jycken starkt, men samtidigt rätt segt att behöva springa lååångt emellan olika outposts/side-ops.
-Lite jobbiga menyer ibland. Känns som det finns mycket de skulle kunna göra där för att optimera

I det stora hela så är det av mig lätt en stark 9/10 ! Grymt roligt spel, dock personligen långt ifrån de tidigare MGS-spelen jag spelat, men det kan jag leva med! Utvecklarna har sett till vad Vi är ute efter och jag tycker dem har gjort ett grymt jobb.

Permalänk
Medlem

@sanarion91: Om du går in i vissa menyer så sparas spelet, du kan gömma dig i en papplåda i jämte helikopterplattan för fast travel mellan plattformarna, samma gäller i free roam läget i baserna glöm inte sätta på en destinationslapp bara.
Men man kan ju alltid lägga till egen musik i helikoptern https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z4qS2...

Permalänk
Medlem

Kan man längre fram göra så att silencer inte nöts ut efter ett par skott bara på assault rifle ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Axor:

@sanarion91: Om du går in i vissa menyer så sparas spelet, du kan gömma dig i en papplåda i jämte helikopterplattan för fast travel mellan plattformarna, samma gäller i free roam läget i baserna glöm inte sätta på en destinationslapp bara.
Men man kan ju alltid lägga till egen musik i helikoptern https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z4qS2...


Obligatorisk:
https://www.youtube.com/watch?v=ULpm5H0DCcA

Finns så mycket extra lull i detta spelet som man inte tänker på, som att leka med vattenpistolen eller att sätta pinuppbilder på sin låda för att förvilla fiender..wtf.
https://www.youtube.com/watch?v=P34xET9v9Ew

Permalänk

@Axor:

Haha fan vad fränt det måste jag prova!! då kan man farma side ops utan att behöva återvända jämt.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är extremt repetivt?

Precis kommit till Afrika. Alla uppdrag har varit desamma, typ, inklusive side ops...

Grymt besviken.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Sjukt kul. Precis klar med Chapter 1... Ska börja med lite FOB uppdragen snart... ska bli sjukt nice.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Klarat igenom spelet nu 2 gånger. Mer än så blir det inte för mig. S-rankat allt och gav mig på FOB men för många fuskare att det inte ens blev kul efter ett tag.

Men ungefär 600h och det är ju ganska godkänt med tid för att hinna tröttna. Helt klart ett bra spel trotts alla brister och fel samt material som saknas. Slutet är ju under all kritik något av det sämsta i ett MGS spel. Men men

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

hur är FOB läget online, är det kul eller? vid vilket mission låser man upp det, är vid 17 nu.

Permalänk
Medlem

@HazZarD:

Runt mission 20-21 har jag för mig. FOB är ganska kul då du får smyga dig på en fiendes bas och sno material samt personal. Beroende på hur mycket pengar och vad för slags personal och taktik dom lagt upp så kan dom försvara sin bas sämre/bättre mot angrepp.

Det jobbiga är när det kommer upp att någon annan gör samma sak mot dig, du joinar för att försvara sen märker du att idioten springer och spottar ut granader i 500 skott/sekunden, springer i 200km/h och snor ALLA resurser medans dina soldater bara nickar och inte gör ett skit. Allt detta för att idioten som gör angrepp på dig fuskar, och i 9 fall av 10 är så fallet. Det gör hela online grejen skit runt utsagt. Och dom verkar inte ha något slags skydd mot detta, inget sätt att rapportera, ingenting.. Så man får helt enkelt bara se glad ut och ta den i kröken. Så, jag tog bort min säkerhet och struntade i det där totalt. Hade över 200,000 i resurser ändå, säkert närmare 380-400,000.

Om dom kan införa anti-cheat osv så hade det varit bra, eller till MGS online ett mer öppet system. Att köra 16 pers för att ta över ett fängelse verkar ju rent utsagt tråkigt. Men men, tiden får avvisa.

Själva MGS V har en hel del material som saknas, det känns som att dom spenderat en sjuhelsikes med tid för manuset första 30 minutrarna, sedan bara gav dom upp typ. Men men finns fler MGS titlar.

Visa signatur

Star Citizen ❤