Moddare bygger dator i Star Wars-chassi

Permalänk
Melding Plague

Moddare bygger dator i Star Wars-chassi

Att datorer kan se ut lite hur som helst bevisas gång på gång av duktiga moddare. Nu kan även en tvättäkta stjärnkryssare adderas till listan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Vill ha!!! Snygg som satan!

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Medlem

Holy crap. Det var fanimej det coolaste datorchassi jag någonsin lagt ögonen på.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Jag är 45 år och dreglar. I want it all and I want it now!

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att pelarna som håller upp skeppet är ihåliga och används som kabelkanaler Riktigt imponerande bygge

Visa signatur
Permalänk

Vill ha-faktorn är ju lika stor som dödsstjärnan.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Hedersmedlem

Det här varenda Star Wars-nördars våta dröm Hade väldigt gärna velat ha den i mitt "pojkrum". Blev tvungen att googla fram lite information om Venator-klassens stjärnkryssare:

http://starwars.wikia.com/wiki/Venator-class_Star_Destroyer

Galaxens ledare säger följande om modifikationen:

Dold text
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Snusfri

Hantverket är verkligen top notch, men resten, nope.

Har aldrig förstått denna "hype" av Star Wars som enligt mig knappt når upp till medelmåttigt på scifi-skalan, och då älskar jag verkligen SciFi.

Jag respekterar folk som älskar filmerna, men de faller mig inte i smaken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@THB: Och jag som Star Wars fan blir väldigt ledsen av såna inlägg då du klankar ner på alla oss som verkligen älskar detta universum. Det är något speciellt med Star Wars som vi tycker är fantastiskt. Och andra som inte gillar det ska hela tiden påminna oss om att dom "aldrig förstår varför".

Jag respekterar din åsikt, men jag håller inte med dig. Och vi kan sitta här och diskutera i flera timmar om något som inte kommer komma en lösning på men det är ingen idé att ta detta vidare då det enda jag har är att säga:

ADJÖ

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!

Permalänk
Medlem

Star Trek > Star Wars

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Snyggt, men hade föredragit den "klassiska" star destroyer designen, gärna i den där gammel-vita färgen också....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Sjukt ball! Hade ju varit en schysst inredningsdetalj den där!

Permalänk
Medlem

Vill ha

Permalänk
Medlem

Fantastiskt coolt! Venator-klassen är imo de snyggaste! Dock är sith-imperiets stjärnkryssare i The Old Republic galet snygga också.. åh, går igång på detta.
Belysningen gör sig verkligen bra i det där läget, jag dreglar här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

TAKE MY MONEY!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

Det där är utan diskussion en av de snyggaste chassin jag har sett!

Undrar vad det skulle kosta i en massproduktion?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

DO WANT!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tar 2!

Det där är vad jag kallar imponerande, hatten av!

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Sjukt grymt bygge!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Det här varenda Star Wars-nördars våta dröm Hade väldigt gärna velat ha den i mitt "pojkrum". Blev tvungen att googla fram lite information om Venator-klassens stjärnkryssare:

http://starwars.wikia.com/wiki/Venator-class_Star_Destroyer

Galaxens ledare säger följande om modifikationen:

Vänta nu...kallar du dig Star Wars nörd och inte vet vad en Venator stjärnkryssare är utan att googla det?! Det är nästan lika illa som att behöva googla på Death Star.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av dubisoft:

@THB: Och jag som Star Wars fan blir väldigt ledsen av såna inlägg då du klankar ner på alla oss som verkligen älskar detta universum. Det är något speciellt med Star Wars som vi tycker är fantastiskt. Och andra som inte gillar det ska hela tiden påminna oss om att dom "aldrig förstår varför".

Jag respekterar din åsikt, men jag håller inte med dig. Och vi kan sitta här och diskutera i flera timmar om något som inte kommer komma en lösning på men det är ingen idé att ta detta vidare då det enda jag har är att säga:

ADJÖ

Du har missuppfattat mig helt nu känns det som.
Hantverket på chassit är top notch, verkligen och som fd cnc-operatör uppskattar jag det.

Det är just Star Wars jag aldrig kommer att uppskatta eller förstå, jag respekterar det fullt ut, som den scifi-nörd jag är.
Men jag kommer aldrig att förstå varför just Star Wars.

Att du och många fler älskar det är bra, då det förhoppningsvis ger mer filmer och tv-serier inom genren.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grymt! Ännu en Star Wars fantast ger sin tumme upp till detta bygge!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Star Wars har aldrig varit min grej men detta måste man vara blind för att inte gilla. Snyggt!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Själva skeppet är verkligen löjligt snyggt, men jag förstår mig inte på konceptet med att bygga in datorer i saker som helt saknar "shape and function" konceptet. Otroligt snyggt men för mig är det mer en cool modell än en dator.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

"jag förstår mig inte på konceptet med att bygga in datorer i saker som helt saknar "shape and function" konceptet"

Du kanske kommer att förstå det med tiden.

Gott nytt år!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Hantverket är verkligen top notch, men resten, nope.

Har aldrig förstått denna "hype" av Star Wars som enligt mig knappt når upp till medelmåttigt på scifi-skalan, och då älskar jag verkligen SciFi.

Jag respekterar folk som älskar filmerna, men de faller mig inte i smaken.

Väldigt off-topic och bidrar inte det minsta till kvaliteten i tråden. Finns ingen poäng med att skriva att du inte gillar Star Wars i den här tråden. Det passar bättre någon annanstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt! Gillar nästan den där designen bättre än Imperie-tidens Star Destroyers.

Och som den riktiga C&C nöten jag är måste jag bara länka till detta bygge: http://www.bit-tech.net/modding/2006/09/18/Temple_of_Nod/1

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841