Permalänk

Problem med FPS Drop

Hej alla!

Nu skulle jag behöva lite hjälp med min dator.

Problemet

Nu på det sistonde så har jag börjat få ganska mycket FPS drop då och då och det inträffar väl mest i spelet World of Warcraft i t.ex raids med 10+ spelare eller bara helt plötsligt även utanför raid.

Det jag har gjort är att jag har blåst igenom datorn för ev. damm och liknande om då värmen kunde vara ett problem men problemet kvarstår.

Jag har uppdaterat alla drivrutiner till de senaste, komponenterna ser ni nedan och med de borde jag väl kunna köra Ultra settings utan problem? Jag gör inte det nu men spelar på high typ.

Jag kör spelet i Windowed mode(full) men har även testat i fullscreen läge utan resultat.

Hoppas att ni medlemmar här på SweClockers kanske kan försöka hjälpa mig att lösa ev. problem!

Kan även vara intressant och veta om det hade vart något att byta ut komponenter och isåfall till vilka.

Här kommer mitt system:

Operativsystem: Microsoft Windows 10 och senaste uppdateringarna.
Processor: Intel Core i5 3570k
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: IPMMB-FM (Formosa) (hps egna skitmoderkort eller något, från datorn h9-1330eo)
Minne: 8 gb ram
Grafikkort: nVidia GeForce GTX 680
Hårddisk1: 16gb SSD Cache
Hårddisk2: 2 TB Någon mekanisk på 7200rpm
Nätaggregat: HPs egna, 650watt i alla fall.

Jag hoppas att ni kan hjälpa mig, komma med ideer eller tips.

Värt att nämna,

Datorn är en H9-1330eo men jag bytte chassi efter att det har börjat fpsdroppa mycket och det har hjälpt men det är fortfarande inte helt bra.

De nya chassit har mycket mer och bättre luftflöde,

1 stor fläkt i toppen och 1 bak vid I/o plåten typ, samt 3 st i fronten så luft kommer in frammifrån och ut bak/uppifrån.

Spelen jag spelar:

WoW, CS typ..

Permalänk
Medlem

WoW, vilket många MMO:er är, ganska mycket CPU-bundna och jaghar för mig att spelet utnyttjar bara en processortråd. I och med att makinen är en märkesdator går processorna inte att överklocka annars är överklockning av processorna som skulle hjälpa om i inte alla fps drops så i alla fall förbättra situationen.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

WOW är ju väldigt CPU tungt och det finns CPUer som är mkt värre än din som har problem med WOW. du säger att du kör på HIGH, min fråga är vad du har ställt in shadows på? vad jag kommer ihåg så drog dom väldigt mkt i WOW så att dra ner dom kanske kan hjälpa dig lite?

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

WOW är ju väldigt CPU tungt och det finns CPUer som är mkt värre än din som har problem med WOW. du säger att du kör på HIGH, min fråga är vad du har ställt in shadows på? vad jag kommer ihåg så drog dom väldigt mkt i WOW så att dra ner dom kanske kan hjälpa dig lite?

MVH

Jag har dragit ner på all shadow då det inte är något som spelar roll för mig om man ser lite skuggor eller inte!

Skickades från m.sweclockers.com