Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Garage Project från small batch hyllan. Mörk lager, väldigt spännande.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag drack den här i fredags. Det är en Toppling Goliath SR-71 (BA). Den var fruktansvärt god.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Lego Master

Hendricks gin, lime och Sprite i highball med is. Nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hembryggd APA

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

så dricker man för mycket av APA = Går illa ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

så dricker man för mycket av APA = Går illa ?

Ja fast det ska bli en del då som den ligger på måttliga 4,5%

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Tack för tipset @Herrnilsson Avnjöt en i helgen, mycket god! Tips på liknande med mindre smak av alkohol?

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Tack för tipset @Herrnilsson Avnjöt en i helgen, mycket god! Tips på liknande med mindre smak av alkohol?

Jag gillade den ordentligt. Det har jag säkert, men inte någon jag kan komma på så här bara på rak arm. Jag gillade Edges Pure Decadence också.
http://www.systembolaget.se/dryck/ol/edge-pure-decadence-1138...

Gillade också Snow Cat Coffee Stout
http://www.systembolaget.se/dryck/ol/snow-cat-coffee-stout-15...

Även O/O Baltic Porter
http://www.systembolaget.se/dryck/ol/oo-baltic-porter-3023503

Oh just det, Founders Imperial Stout är riktigt bra.
http://www.systembolaget.se/dryck/ol/founders-imperial-stout-...

Du kanske har druckit dem. Men de är de jag druckit nyligen som jag gillade :).

EDIT: Fast speciellt lika i smakerna tror jag inte de är... Jag har nog en sådan kvar som jag tänkte lagra... Kanske. Måste. Smaka. Igen. DAMN IT!

Permalänk
Medlem

Ett glas Bacardi Melon med Fruktsoda.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Laphroaig 18 år

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Inaktiv

Sänkte precis en "Continental IPA", den var smarrig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Beefeater 24 + Schweppes Lemon. Bästa enkla blandningen(två drycker) jag testat hittills!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Xide Cactus Lime

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Absolut vodka, ren såklart

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Singha och Breezer Watermelon

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Gin och tonic förstås!

Fever tree fläder tonic och en 6:a hendricks gin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Det har bara blivit en vana att inte slösa kalorier på läskeblask. Numera tycker jag nästan att vanlig Coca cola, Pepsi, etc. är för sliskiga. Åtminstone för att dricka rent. Jag minns att jag tyckte att det var kasst att grogga på light-läsk en gång i tiden, men numera så funkar det. Ännu bättre om den inte är avslagen.

Tyvärr är det så att även om diet inte innehåller kalorier så är sötningsmedel minst lika dåliga som vanligt socker. Eller till och med värre i vissa fall. Just aspartam är en av de värre bovarna då den innehåller andra ämnen som är sämre för din kropp än vanligt socker.
Nu vet jag inte varför det är dåligt då jag har ett ganska dåligt minne när et kommer till komplexa detaljer som jag inte är utbildad inom, men jag är säker på att du kan hitta varför själv.

Annars tycker jag som du gör att vanlig cola är för söt!

Sorry för party-pooping. Det är givetvis upp till dig vad du dricker och äter.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Just nu dricker jag inget men jag ska ta mig en Asahi senre i kväll. Måste dock tipsa om Piston-head's flat tire! Om du inte gillar den över-bittra smaken som svensk öl ofta kan ha, eller inte gillar den typiskt blaska smaken vanlig Amerikansk öl kan ha, så är denna helt okej och väldigt fruktig!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Själv har man turen att bo i ett land med civiliserad ölkultur. Det här dricker jag:

Tyvärr inte min egen bild.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Tyvärr är det så att även om diet inte innehåller kalorier så är sötningsmedel minst lika dåliga som vanligt socker. Eller till och med värre i vissa fall. Just aspartam är en av de värre bovarna då den innehåller andra ämnen som är sämre för din kropp än vanligt socker.
Nu vet jag inte varför det är dåligt då jag har ett ganska dåligt minne när et kommer till komplexa detaljer som jag inte är utbildad inom, men jag är säker på att du kan hitta varför själv.

Annars tycker jag som du gör att vanlig cola är för söt!

Sorry för party-pooping. Det är givetvis upp till dig vad du dricker och äter.

Mhmm, jag kan säkert hitta varför en diet enbart bestående av nötter, små tallkottar och insekter är bäst för mig också.

Skämt åsido, du kan inte skriva sådär om du vill bli tagen på allvar.

Permalänk

En liten Macallan får avsluta en bra dag .
Den vanliga 10 åriga.
Len och god.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Karjala III. Finölen sparar jag till melodifestivalfinalen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Blossa Glögg!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@Olegh: Jag tycker att det är bättre att erkänna att man inte har intim kunskap om ett ämne, utan att låtsas att man har gått en 10-årig utbildning och vet precis varför alla ämnen är skadliga och vad som faktiskt händer. Jag är inte stor på att ljuga och om det inte ger dig ett förtroende i faktumet att jag vet att det (sötningsmedel) är skadligt så får det väl vara så. Nåja.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Kalium: Tack för länkarna, intressant läsning. Dock motställs Aspartam mot alla andra typer av socker, som inte heller går att göra då det är en skillnad på Dextros och granulerat rörsocker/sockerbeta tex, eller till och med "corn syrup". Dessutom är det inte svårt att publicera en studie och det finns inte mycket som hindrar någon till att publicera en studie där x är dåligt och y är bra.

Vi har samma problem med statistik (som många studier baseras på) då någon kan jämföra x preparats inblandning i y antal människors hälsoproblem, där y inte behöver vara mer än en person. Genom att använda sig av en liten mängd människor i en studie, och i vissa fall välja särskilda människor för att få studien att mer troligt visa ett (för studien) bra resultat, så kan man öka procenten eller hur troligt x effekt är.

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/healthy-drinks/ar...
Här är ett exempel på när man tar upp flera studier som visar olika saker, det man alltid borde göra för att kunna jämföra.

Dessutom är människor unika och har lättare samt svårare för att ta upp vissa ämnen eller att bearbeta dessa.

Men givetvis är det bra att visa på två eller fler sidor i ett argument.

Sorry, ska givetvis stå "tror" istället för "vet" i mitt tidigare inlägg ang dess skada.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Just nu en Punk IPA, favoriten för övrigt, efter en vanlig Mariestad lager i fredagsbastun.
Äntligen helg!