Logitech G502 Proteus Spectrum

Permalänk
Medlem

bästa musen jag har använt på länge!

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Du borde aldrig sänka känsligheten via windows (det är väl det du menar med ett "ett par snäpp"?), för då förlorar du precision. Den ska stå precis i mitten (6/11) och du kan sedan justera känsligheten via musen.

Det är redan utrett, läs tidigare inlägg. Jag lade även med en bild på just 6/11 som du nämner. Skrev lite klantigt i just det du svarade på.

Permalänk
Medlem

Köpte den här rackarn i veckan och har inte hunnit testa den föräns nu. Det första jag märker är att scroll-hjulet är väldigt sladdrigt, så pass att det skramlar så fort jag bara flyttar musen i sidled. Otroligt störande.

Edit! Tyckte jag läst igenom tråden tidigare, men icke... Troligtvis ett måndagsex, jag ska testa att byta den.

Skrivet av ZaInT:

Jag måste ställa mig lite frågande till hur sjutton ni håller musen när ni spelar om scrollhjulet gör att hela musen känns instabil, och att musknapparna går att lyfta är ett existerande problem.

Alltså, jag märker faktiskt av detta med musknapparna som "går att lyfta." Är jag lite fuktig om fingrarna och släpper ett musklick så fastnar musknappen en millisekund på fingret, och jag får ett fjång-ljud när knappen sedan "lossnar" från fingret.

Fjångljud och skrammel... Återkommer när jag fått ett nytt ex

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av candybag:

Köpte den här rackarn i veckan och har inte hunnit testa den föräns nu. Det första jag märker är att scroll-hjulet är väldigt sladdrigt, så pass att det skramlar så fort jag bara flyttar musen i sidled. Otroligt störande.

Edit! Tyckte jag läst igenom tråden tidigare, men icke... Troligtvis ett måndagsex, jag ska testa att byta den.

Alltså, jag märker faktiskt av detta med musknapparna som "går att lyfta." Är jag lite fuktig om fingrarna och släpper ett musklick så fastnar musknappen en millisekund på fingret, och jag får ett fjång-ljud när knappen sedan "lossnar" från fingret.

Fjångljud och skrammel... Återkommer när jag fått ett nytt ex

Hade exakt samma "problem" med scrollhjulet och knapparna på mitt exemplar.

Musknapparna är designade så det viset och kommer med all sannolikhet vara så på den nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

Köpte den här rackarn i veckan och har inte hunnit testa den föräns nu. Det första jag märker är att scroll-hjulet är väldigt sladdrigt, så pass att det skramlar så fort jag bara flyttar musen i sidled. Otroligt störande.

Edit! Tyckte jag läst igenom tråden tidigare, men icke... Troligtvis ett måndagsex, jag ska testa att byta den.

Alltså, jag märker faktiskt av detta med musknapparna som "går att lyfta." Är jag lite fuktig om fingrarna och släpper ett musklick så fastnar musknappen en millisekund på fingret, och jag får ett fjång-ljud när knappen sedan "lossnar" från fingret.

Fjångljud och skrammel... Återkommer när jag fått ett nytt ex

Skrivet av Kenneth:

Hade exakt samma "problem" med scrollhjulet och knapparna på mitt exemplar.

Musknapparna är designade så det viset och kommer med all sannolikhet vara så på den nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Frågan är då om det är måndagsexemplar eller att vi faktiskt hanterar mössen väldigt väldigt olika.
Det enda sätt jag kan få musknapparna att "lyfta" är om jag håller musen med ena handen och fysiskt drar knapparna uppåt.
Scrollhjulet förstår jag som sagt inte heller.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730