Dator vill inte starta efter update.

Permalänk
Medlem

Dator vill inte starta efter update.

Så jag stängde av datorn igårkväll i vanlig ordning när jag skulle sova. Den installerade nån Windows update innan den stängde av. Och nu när jag startar den idag så fastnar jag på den blåa skärmen med vita punkter som visar att datorn arbetar. Kommer inte längre än så.
Jag har bootat med usbwindows och försökt återställa till flera gamla olika återställningspunkter vilket verkar gå bra men efter reboot så verkar det som att datorn installerar updates ändå och jag fastar återigen på den blåa skärmen med vita prickar. Tips på vad jag kan göra mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kau:

Så jag stängde av datorn igårkväll i vanlig ordning när jag skulle sova. Den installerade nån Windows update innan den stängde av. Och nu när jag startar den idag så fastnar jag på den blåa skärmen med vita punkter som visar att datorn arbetar. Kommer inte längre än så.
Jag har bootat med usbwindows och försökt återställa till flera gamla olika återställningspunkter vilket verkar gå bra men efter reboot så verkar det som att datorn installerar updates ändå och jag fastar återigen på den blåa skärmen med vita prickar. Tips på vad jag kan göra mottages tacksamt.

Vilken version av Windows har du?
Om det är Windows 10 prova att uppdatera drivrutinen till grafikkortet. Kolla i enhetshanteraren under bildskärmskort vilket grafikkort du har och gå sedan till nVIDIA eller AMDs hemsida för hämta uppdateringen. Möjligtvis så kan den ligga i Windows Update men då får du välja bort alla uppdateringarna att installera förutom drivrutinen.

Permalänk
Medlem

@kau:
Om du kör W10 (vilket din beskrivning antyder)
Kör wushowhide.diagcab
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av upr0426:

Vilken version av Windows har du?
Om det är Windows 10 prova att uppdatera drivrutinen till grafikkortet. Kolla i enhetshanteraren under bildskärmskort vilket grafikkort du har och gå sedan till nVIDIA eller AMDs hemsida för hämta uppdateringen. Möjligtvis så kan den ligga i Windows Update men då får du välja bort alla uppdateringarna att installera förutom drivrutinen.

Windows 10 har jag. Jag kommer ju inte in i Windows, lite det som är problemet. Microsoft måste ha skickat ut en pajj update eller nåt. Som sagt, jag skapade en bootbar usbsticka med Windows 10 från Microsofts hemsida. Kan jag med hjälp av den komma in i felsäkert läge?

http://m.imgur.com/F0Znqzx
Fastnar här som ni ser på bilden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gjorde en återställning nu med valet att behålla filer, felet återstår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Råkade hända samma sak med en av mina Win8.1 dator, vet ej om det är relaterat däremot. Hände i torsdags för mig iaf.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Råkade hända samma sak med en av mina Win8.1 dator, vet ej om det är relaterat däremot. Hände i torsdags för mig iaf.

Hur fixade du det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kau:

Hur fixade du det?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr har jag inte gjort det ännu Har varit annat i vägen. Är egentligen bara lite utav en extra dator så den har inte haft så hög prioritet.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@kau:
Du skall först återställa eller installera om windows och sedan använda verktyget för att hindra windows update att installera den uppdatering som får din dator till att krascha

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk

Boota från usbminnet o välj reparera windows?

Permalänk

Sökte lite och fann denna.

http://forums.windowscentral.com/windows-10/370249-my-windows...

Så om du har en USB Wifi adapter testa dra ur den och starta om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uslingen:

@kau:
Du skall först återställa eller installera om windows och sedan använda verktyget för att hindra windows update att installera den uppdatering som får din dator till att krascha

Vilket verktyg menar du då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Boota från usbminnet o välj reparera windows?

Har redan testat det utan framgång

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias.F:

Sökte lite och fann denna.

http://forums.windowscentral.com/windows-10/370249-my-windows...

Så om du har en USB Wifi adapter testa dra ur den och starta om.

Tack för tipset men har ingen sån adapter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kau:
Länken jag postade i tidigare inlägg använder du för att ladda ner verktyget
Misstänker att du inte kommer att kunna reparera din installation så använd verktyget innan uppdateringarna dyker upp efter ominstallation
För mej va det den stora uppdateringen (15.11) Microsoft rullade ut i November som ställde till det men du får själv lista ut vilken det är om det är det som är ditt problem

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |