Playstation TV - Köpa innan det tar slut?

Permalänk
Medlem

Playstation TV - Köpa innan det tar slut?

Har funderat ett bra tag på om jag ska köpa en playstation tv för att kunna remoteplaya i sovrummet när frugan tagit tvn.

Vet att den inte var speciellt bra på wifi men med trådad ska remote play fungera bra vad jag kan förstå.

Såg nu att de har slutat tillverka enheten så klart så frågan är om man ska slänga en 500ing på en enhet nu eller om man ska vänta på eventuell utförsäljning?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tänk på att du behöver skaffa minneskort till den med, samt har du tänkt att skaffa spel eller ladda ner till den T.ex. det du får med PS+ så behöver du ett hyfsat stort. Minimum 8GB i alla fall, dock med tanken på att jag fyllt ett 64GB kort så är det inte svårt

Samt att du behöver kontroller till den, går att synka både PS3/PS4 men ska du spela mestadels remote play så rekommenderas en PS4 kontroller.

Med allt det sagt, kabel är mer eller mindre ett krav för all form av Remote play oavsett platform, du kan ha tur och bo i ett område utan mycket Wifi störningar, men jag har aldrig upplevt det själv. Med tanken på hur låg latency som krävs för att detta ska funka så räcker små hickups för att få saker och ting att stanna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Måste man ha minneskort för remoteplay? Och har trådat hela vägen så ska nog gå

Skrivet av MugiMugi:

Tänk på att du behöver skaffa minneskort till den med, samt har du tänkt att skaffa spel eller ladda ner till den T.ex. det du får med PS+ så behöver du ett hyfsat stort. Minimum 8GB i alla fall, dock med tanken på att jag fyllt ett 64GB kort så är det inte svårt

Samt att du behöver kontroller till den, går att synka både PS3/PS4 men ska du spela mestadels remote play så rekommenderas en PS4 kontroller.

Med allt det sagt, kabel är mer eller mindre ett krav för all form av Remote play oavsett platform, du kan ha tur och bo i ett område utan mycket Wifi störningar, men jag har aldrig upplevt det själv. Med tanken på hur låg latency som krävs för att detta ska funka så räcker små hickups för att få saker och ting att stanna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Fungerar det att spela med Playstation TV utan att det hackar om man kör trådat? Tänkte i såna fall köpa en till Hemmabion så jag slipper bära ut PS4 dit varje gång jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJE:

Fungerar det att spela med Playstation TV utan att det hackar om man kör trådat? Tänkte i såna fall köpa en till Hemmabion så jag slipper bära ut PS4 dit varje gång jag spelar

Är det inte bättre att bara köra med laptoppen/datorn i stället nu?
http://www.sweclockers.com/nyhet/21962-sony-lagger-till-offic...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Är det inte bättre att bara köra med laptoppen/datorn i stället nu?
http://www.sweclockers.com/nyhet/21962-sony-lagger-till-offic...

Tack för tipset, men det verkar vara begränsat till 720 p, tänkte köra med projektorn så ju högre upplösning desto bättre

Permalänk
Medlem

Frågan är, jag är själv lite sugen på att testa playstation tv.
Men om de funkar lika dåligt som de gjorde fårn ps4 till datorn så är de inte värt de.
Jag upplevde en liten fördröjning. Och kvaliten va inte speciellt bra.
Jag är intresserad av Playstation TV, om de är samma upplevelse som att sitta direkt vid ps4an.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Frågan är, jag är själv lite sugen på att testa playstation tv.
Men om de funkar lika dåligt som de gjorde fårn ps4 till datorn så är de inte värt de.
Jag upplevde en liten fördröjning. Och kvaliten va inte speciellt bra.
Jag är intresserad av Playstation TV, om de är samma upplevelse som att sitta direkt vid ps4an.

Det är begränsat till 720p men den kör i 60FPS i senare versioner av firmwaren. Har inte testat själv så kan inte uttala mig om upplevelsen men det jag hört är att sladd är ett måste hela vägen för en bra upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Det är begränsat till 720p men den kör i 60FPS i senare versioner av firmwaren. Har inte testat själv så kan inte uttala mig om upplevelsen men det jag hört är att sladd är ett måste hela vägen för en bra upplevelse.

Ja jag testade ju på datorn som sagt. Testade både sladd och wifi. Och de blev bättre med sladd. Men fortfarande en fördröjning jag störde mig på tyvärr. Spelar NHL och då ska de vara finkänsla i skillstick. ;P
Sen står de på remote play's krav att man helst ska ha ett snabbt internet. Jag sitter på 8mbit. Men tycker de är korkat att den inte kör via hemmanätverket isf som är 1gbit.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Ja jag testade ju på datorn som sagt. Testade både sladd och wifi. Och de blev bättre med sladd. Men fortfarande en fördröjning jag störde mig på tyvärr. Spelar NHL och då ska de vara finkänsla i skillstick. ;P
Sen står de på remote play's krav att man helst ska ha ett snabbt internet. Jag sitter på 8mbit. Men tycker de är korkat att den inte kör via hemmanätverket isf som är 1gbit.

Internet används bara när du kör över nätet, d.v.s. när du accessar din PS4 som står hemma hos dig medan du själv är borta hemifrån, det utgår jag iallafall ifrån. Själv har jag bara kört äldre versioner av remote play (innan 60FPS) och detta helt över LAN (utan internetaccess till någon av maskinerna, dock krävs internet för att länka ihop maskinerna första gången men sen går det bra att använda det offline).

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tänk på att du behöver skaffa minneskort till den med, samt har du tänkt att skaffa spel eller ladda ner till den T.ex. det du får med PS+ så behöver du ett hyfsat stort. Minimum 8GB i alla fall, dock med tanken på att jag fyllt ett 64GB kort så är det inte svårt

Samt att du behöver kontroller till den, går att synka både PS3/PS4 men ska du spela mestadels remote play så rekommenderas en PS4 kontroller.

Med allt det sagt, kabel är mer eller mindre ett krav för all form av Remote play oavsett platform, du kan ha tur och bo i ett område utan mycket Wifi störningar, men jag har aldrig upplevt det själv. Med tanken på hur låg latency som krävs för att detta ska funka så räcker små hickups för att få saker och ting att stanna.

Man behöver inget minneskort för att köra remote play det inbyggda minnet räcker!!

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Ja jag testade ju på datorn som sagt. Testade både sladd och wifi. Och de blev bättre med sladd. Men fortfarande en fördröjning jag störde mig på tyvärr. Spelar NHL och då ska de vara finkänsla i skillstick. ;P
Sen står de på remote play's krav att man helst ska ha ett snabbt internet. Jag sitter på 8mbit. Men tycker de är korkat att den inte kör via hemmanätverket isf som är 1gbit.

Den går att köra via nätverket men du ska ansluta direkt till ps4an gå in i ps4ans menyer och slå på delat nätverk så ansluter den direkt till ps4 för remote play

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duckface21:

Den går att köra via nätverket men du ska ansluta direkt till ps4an gå in i ps4ans menyer och slå på delat nätverk så ansluter den direkt till ps4 för remote play

När jag anslöt datorn till ps4an, så valde jag att ansluta manuellt och knappade in den 8 siffriga koden.
Kunde dessutom inte hitta "delat nätverk" i menyerna.
Har även kikat via youtube, där nämner dom också "en liten fördröjning som man inte stör sig på". Men de är nog upp till varochen att avgöra.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

@TaunyTiger: i ps4ans meny gå till (Inställningar---->inställningar för för anslutning till fjärrspel---->aktivera anslut direkt med PS VITA/PSTV)
Då kommer alla fjärrspel gå direkt via PS4ans egna wifi direkt och lagande minskar tips är också att du ansluter ps4an med lan för då blir wifi på PS4 dedikerad Remote Play... sen ansluter du wifi på PC till PS4ans egna wifi.. (du kommer ej ha internet på PC då du är ansluten till PS4an bara en strypt nätverks förbindelse mellan PC och PS4 för Remote Play

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duckface21:

@TaunyTiger: i ps4ans meny gå till (Inställningar---->inställningar för för anslutning till fjärrspel---->aktivera anslut direkt med PS VITA/PSTV)
Då kommer alla fjärrspel gå direkt via PS4ans egna wifi direkt och lagande minskar tips är också att du ansluter ps4an med lan för då blir wifi på PS4 dedikerad Remote Play... sen ansluter du wifi på PC till PS4ans egna wifi.. (du kommer ej ha internet på PC då du är ansluten till PS4an bara en strypt nätverks förbindelse mellan PC och PS4 för Remote Play

Jag ska testa bocka i den rutan. Har däremot inte wifi på pcn. Och ska pluggar i kablen till ps4an. Vill ha så lite latens som möjligt.
Jobbar kväll nu så de får bli vid ett tillfälle när jag hinner. Tack!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2