Defekt moderkortsskruv till chassit

Permalänk
Medlem

Defekt moderkortsskruv till chassit

Hej, köpte ett fractal design define r5 chassi och tänkte bygga under påsk men till min fasa upptäcker jag nu att en av distansskruvarna till moderkortet som följde med chassit saknar gäng så går inte att skruva i den sista skruven (gängen som man skruvar fast i chassit).
Söker nu en bra idé hur man kan lösa det? Går det att få tag i en sån skruv snabbt och lätt? I princip alla affärer är ju stängda över påsken.
Vore trist att behöva skjuta upp byggandet.

Med Vänlig Hälsning

Ladan

Permalänk

Är det bara en så ska det klara sig ändå. Men kolla med din vänkrets om nån har en liggande, sånt brukar kunna finnas löst.

Många butiker har öppet idag. Bor du nära en Inet butik finns detta paket.
https://www.inet.se/produkt/6901003/skruvkit-for-montering-av...

Finns liknande paket hos Kjell och Webhallen.

Går ju även slänga iväg ett mail till Fractal, säga vad som skett och fråga om de kan skicka ut en ny. Sånt som kan göras av ren goodwill.

http://www.fractal-design.com/home/contact-us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladan:

Hej, köpte ett fractal design define r5 chassi och tänkte bygga under påsk men till min fasa upptäcker jag nu att en av distansskruvarna till moderkortet som följde med chassit saknar gäng så går inte att skruva i den sista skruven (gängen som man skruvar fast i chassit).
Söker nu en bra idé hur man kan lösa det? Går det att få tag i en sån skruv snabbt och lätt? I princip alla affärer är ju stängda över påsken.
Vore trist att behöva skjuta upp byggandet.

Med Vänlig Hälsning

Ladan

Att hoppa över en skruv är inga problem tills du fått tag på en annan.
Akta bara så du inte böjer, skadar moderkortet när du bygger.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladan:

Hej, köpte ett fractal design define r5 chassi och tänkte bygga under påsk men till min fasa upptäcker jag nu att en av distansskruvarna till moderkortet som följde med chassit saknar gäng så går inte att skruva i den sista skruven (gängen som man skruvar fast i chassit).
Söker nu en bra idé hur man kan lösa det? Går det att få tag i en sån skruv snabbt och lätt? I princip alla affärer är ju stängda över påsken.
Vore trist att behöva skjuta upp byggandet.

Med Vänlig Hälsning

Ladan

bor du i stockholm så får du gärna komma förbi när du vill och hämta en skruv från mig

Permalänk

Finns här med i Skåne . Bara att höra av dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladan:

Hej, köpte ett fractal design define r5 chassi och tänkte bygga under påsk men till min fasa upptäcker jag nu att en av distansskruvarna till moderkortet som följde med chassit saknar gäng så går inte att skruva i den sista skruven (gängen som man skruvar fast i chassit).
Söker nu en bra idé hur man kan lösa det? Går det att få tag i en sån skruv snabbt och lätt? I princip alla affärer är ju stängda över påsken.
Vore trist att behöva skjuta upp byggandet.

Med Vänlig Hälsning

Ladan

Om jag förstår dig rätt så är det chassi som har gängtorsk? Du kan prova att böja in gänghålet från baksidan av chassit så det trycks ihop för att sedan kunna försiktigt sätta dit distansen. Vart bor du?

Med vänlig hälsning xSWEDEx

Permalänk
Medlem

Finns dessvärre ingen inet butik i närheten.
Är lite långt att komma till er i södra Sverige, bor uppe i Luleå
Provade skicka ett mail till kundservice fast lär nog inte få svar förrän nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladan:

Finns dessvärre ingen inet butik i närheten.
Är lite långt att komma till er i södra Sverige, bor uppe i Luleå
Provade skicka ett mail till kundservice fast lär nog inte få svar förrän nästa vecka.

Kan skicka den om du vill då så du bygger klart datorn.
Hör av dig med adress så kan jag skicka den mot en swec annons