Permalänk

Hittar inte min sshd i windows

Jag hittar inte min sshd i windows men däremot i bios. Jag har asus z170 pro gaming. Den hittar inget nätverk heller. Windows har jag på en hyperx fury 240gb ssd

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

@HickeHiskelig:

Använd diskhanteraren så hittar du den säkert. Höger klick på Windows loggan -> Diskhantering

Antar att du kör Windows 10

Permalänk
Medlem

Kolla hur det ser ut i enhetshanteraren och installera drivrutiner till det som saknas där. En skärmdump därifrån samt från diskhanteraren så kan vi hjälpa dig.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Skrivet av OldComputer:

Kolla hur det ser ut i enhetshanteraren och installera drivrutiner till det som saknas där. En skärmdump därifrån samt från diskhanteraren så kan vi hjälpa dig.

Skärmdump? Blir nog lite svårt då den inte kan hitta nätverk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

@HickeHiskelig:

Använd diskhanteraren så hittar du den säkert. Höger klick på Windows loggan -> Diskhantering

Antar att du kör Windows 10

Där var jag nyss och där är den. Det står inte allokerat och att den är online men hittar den inte vid "den här datorn"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Där var jag nyss och där är den. Det står inte allokerat och att den är online men hittar den inte vid "den här datorn"

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste fixa så att disken har partitioner samt ge den en enhetsbeteckning innan du kommer att hitta den i "den här datorn"

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Du måste fixa så att disken har partitioner samt ge den en enhetsbeteckning innan du kommer att hitta den i "den här datorn"

De menar ovanför där man ser alla enheter i en lista typ?
Där finns 4 stycken enheter. Ingen av de är i närheten att ha 2tb. Ssdn heter c och den har 207gb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

SSHDn stod väll som "inte allokerat" du borde kunna högerklicka på denna och skapa en disk av den.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

SSHDn stod väll som "inte allokerat" du borde kunna högerklicka på denna och skapa en disk av den.

Konvertera till dynamisk disk eller mbr disk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Skärmdump? Blir nog lite svårt då den inte kan hitta nätverk?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan spara från en linux-live ISO eller direkt på din telefon/platta också.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Skrivet av OldComputer:

Du kan spara från en linux-live ISO eller direkt på din telefon/platta också.

Nu vill jag få nätverk till skiten. Den hittar inget trådlöst men funkar med sladd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk

Du kan ju ta ett kort med mobilen på skärmen och lägga upp.

Du skriver att den inte hittar trådlöst, har du installerat drivrutinerna? Eller finns de installerade men den hittar inte routern?

Där kan du ladda ned drivrutinerna för det trådlösa nätverket.
https://www.asus.com/se/Motherboards/Z170I-PRO-GAMING/HelpDes...

Gäller ju dock om du har Z170I-PRO-GAMING. Har du Z170-PRO-GAMING så har den inte inbyggt wifi.

Permalänk
Skrivet av Mattias.F:

Du kan ju ta ett kort med mobilen på skärmen och lägga upp.

Du skriver att den inte hittar trådlöst, har du installerat drivrutinerna? Eller finns de installerade men den hittar inte routern?

Där kan du ladda ned drivrutinerna för det trådlösa nätverket.
https://www.asus.com/se/Motherboards/Z170I-PRO-GAMING/HelpDes...

Gäller ju dock om du har Z170I-PRO-GAMING. Har du Z170-PRO-GAMING så har den inte inbyggt wifi.

Inte inbyggt wi-fi? Ah fan då! Haha kanske var därför det inte gick så bra då......

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?