Permalänk
Medlem

Skärmen startar ej efter viloläge

Hej!

Jag formaterade om datorn igår (Windows 10), körde alla uppdateringar samt att jag installerade alla drivrutiner. Testade att köra lite H1Z1 och allt fungerade perfekt. Gick ifrån datorn en stund sen när jag kom tillbaka så hade datorn lagt sig i viloläge, inget konstigt med det.. tryckte enbart ner en tangent och allt startade upp som vanligt men skärmen startade inte. Testade att starta om skärmen och byte även till en annan skärm för att se ifall det var något som hade med skärmen att göra, men så var inte fallet. (Startade självklart om och testade cirka fem gånger)

Är det någon som har haft liknande problem eller hört något angående detta?

Jag körde tidigare Windows 10 och allt fungerade som det skulle, har inte bytt någon komponent eller gjort något speciellt med datorn.

Tacksam för hjälp!

/Oliver

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

En kamrat till mig hade vid tillfälle problem med att grafikkortet inte startade ordentligt pga DP kabler. Tydligen någon inkorrekt koppling i skärmen eller kabeln som gör att grafikkortet får ström när det är av och inte stängs av ordentligt.

Oavsett: Har du display port inkopplat?

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server