Electronic Arts: Nytt Star Wars-spel varje år – Battlefront 2 släpps 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte var denna information kommer infrån?

Hittar ingen källa alls? Är det vanligt för sweclockers att inte skriva källa?

"EA bekräftar att de har ett flertal Star Wars-spel på gång"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Japp. Håller med! För the Death Star plans trilla bara in i Leia's händer...

Ointressant kanske jag skulle ha skrivit istället. Utifrån det jag sett från trailern verkar filmen vara 100% mjölkningsmaterial.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Sowwy. 7. XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

"EA bekräftar att de har ett flertal Star Wars-spel på gång"

Okej? Och var gör dom det? Till Sweclockers eller? Tvek på den. Vet du ens vad en källa är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Japp. Håller med! För the Death Star plans trilla bara in i Leia's händer...

Nej den sista av 4 delar skickades till hennes skepp från Kyle Katarn som stal den sista delen av planerna.

Kan du spela i Star Wars: Dark Forces.

Permalänk
Medlem

Skitgött med många olika star wars-spel! Själv hoppas jag på Kotor 3, nytt Jedi Knight och kanske en uppföljare till Republic Commando?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Strukt:

Dom skal spamma marknaden med spel altså. Här är det snabb profit som är målet till EA. Inte så överraskande egentligen.

Har de sen början av detta årtusende gjort nåt annorlunda??

EA är mjölkarna nr.1!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Det skulle vara trevligt om det kommer ett Star Wars spel som faktiskt är bra.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem

Så länge ett av de spelen inte är en uppföljare till Jedi Knight bryr jag mig inte alls faktiskt. Har inte spelat något SW sen jag spelade Kotor

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Saknar bara 2 saker först och främst i nuvarande Battlefront. Att man ska kunna välja vilken karta man vill till vilken mode man vill, samt att man ska kunna köra MINST 4-spelare Co-op. Men helst att man ska kunna starta ett eget game genom att välja en karta, plocka AI hur man vill och låta vänner gå med fritt. Hur svårt kan det vara? Vad gäller story kampanj skiter jag fullständigt i det men verkar som att många inte håller med på den biten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Okej? Och var gör dom det? Till Sweclockers eller? Tvek på den. Vet du ens vad en källa är?

Säkerligen via pressmeddelande, det är vanligen så företag kommunicerar via media till allmänheten.
Finns det någon anledning att ifrågasätta artikeln?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Har de sen början av detta årtusende gjort nåt annorlunda??

EA är mjölkarna nr.1!

Jag anser det, ex:
Crysis och Masseffect ser jag som ganska gedigna titlar
Battlefield har i vissa releaser varit mer än lite skins och banor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeno88:

Nytt spel med 3 kartor att spla på, fullpris så klart!

Tack EA!

Generös: 5 kartor xd

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att dom vill producera fler då Battlefront sålde 50 15 miljoner exemplar, men hoppas fan att Dice lärt sig av sina misstag, fast det kanske blir nån annan studio som får massproducera.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Inte så konstigt att dom vill producera fler då Battlefront sålde 50 miljoner exemplar, men hoppas fan att Dice lärt sig av sina misstag, fast det kanske blir nån annan studio som får massproducera.

Från artikeln: "Det första Battlefront släpptes i december förra året och har sålt över Electronic Arts förväntan, med över 14 miljoner sålda exemplar."

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Skrivet av Saodie:

Från artikeln: "Det första Battlefront släpptes i december förra året och har sålt över Electronic Arts förväntan, med över 14 miljoner sålda exemplar."

Det klirrar bra i EA:s kassa då som vanligt, jag vill också vara investerare och tjäna pengar, titel efter titel.

Tråkigt att allt ska baseras på denna konsumtion...

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem

Är väl bara att dom gör som dom gör med NHL, FIFA osv, döp dom till, Star Wars 2015, 2016 osv, sen lägger dom till allt nytt som tillkommit senaste året i galaxen långt där borta.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Jag struntar fullständigt i om de pumpar ut spel varje år, varje Star Wars spel måste inte vara bra för mig, jag hoppas bara på att vi iallafall får se minst ett riktigt bra Star Wars RPG till, och även ett bra RTS eller strategispel.

Som sagt, om fler spel betyder större chans att vi får några bra spel ser jag detta som positivt. Det jag hoppas på dock, är att de inte kommer ha oetiska eller immersion-brytande marknadsmodeller. Jag vill kunna betala och njuta av ett spel, aldrig bli avbruten på grund av Origin eller DLC försäljning.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nej den sista av 4 delar skickades till hennes skepp från Kyle Katarn som stal den sista delen av planerna.

Kan du spela i Star Wars: Dark Forces.

Tyvärr inte canon längre.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Mycket bra! Battlefront var en mycket rolig upplevelse, även om något kortvarig. Så vacker grafik också. Kan bara bli bättre här framöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Från artikeln: "Det första Battlefront släpptes i december förra året och har sålt över Electronic Arts förväntan, med över 14 miljoner sålda exemplar."

Oj, förväxlade 15 som jag hade hört med 50. Får ändra det.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av enbom:

Står ju i artikeln att det blir olika genres.

"Förutom en uppföljare till Battlefront är ett av dessa ett actionspel utvecklat av Dead Space-utvecklaren Visceral och ett äventyrsspel från Respawn Entertainment, kända för Titanfall."

Sen kan man väl se actionspel ungefär som Battlefront kanske? Men det verkar ju ska komma ett äventyrsspel också.

Både "action" och "äventyr" är ju idag så urvattnade att de inte säger mig någonting utan lite mer information. Man kan ju rätt ofta till och med slåss om vilken genre ett spel tillhör för att de är mer gränsöverskridande än vad filmer oftast var.
Själv tänkte jag mer på genrer som FPS, RTS och RPG mfl när jag skrev inlägget för att de beskriver spelmekaniken lite mer.

Permalänk
Medlem

Ordentliga DLC's hade väl vart betydligt trevligare men Battlefront betan lockade inte till köp så jag bryr mig inte nämnvärt egentligen.

Permalänk
Medlem

...köp mera, spendera, så mycket som vi kan, för kung och fosterland.

Permalänk
Medlem

Problemet är alla de som betalar för skiten. Klar de kommer fortsätta sälja mög när där så många som vill betala för det.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jaha nu ska EA mjölka battlefront och star wars så mycket det går.

"och har sålt över Electronic Arts förväntan, med över 14 miljoner sålda exemplar"

Berätta istället för marknaden hur många av dom 14 miljonerna som lagt spelet på hyllan för gott 3 månader efter release.

Jag var själv imponerad av grafiken och ljudet, men det var allt.

Hade dom satsat stort på en story hade kanske det rent av blivit ett episkt spel.

Om dom släpper ett senare äventyrs spel i samma anda med likvärdig grafik och ljud så är det helt klart intressant.

Permalänk
Inaktiv

battlefront suger fett enligt mej bara spela multiplayer inte story jag hoppas nya battlefront har story mode ock sen nya force unleashed 3

Permalänk
Inaktiv

star wars spel har def stor potential. men battlefront var väldigt tråkigt spel. ingen recoil control eller dynamik i spelet. dom får komma på något nytt om detta ska leda till något bra

ljudet och det visuella har dom lyckeats med ganska bra iaf

Permalänk
Medlem

Aaahah haha hah! Det här var ju verkligen hur kul som helst. Ska de släppa ett nytt Star Wars Battlefront per år nu, minsann? Hur länge är deras plan på att det kommer pågå: ska de släppa två titlar totalt? Tre? Jag kan svära på att det inte bli fyra (sammanhängande anuella) titlar. Eller finns det någon ännu mörkare plan från Disney om att släppa en ny StarWars-film per år? Då blir det säkert ett barn-märke som lever några år i serie. Men det här känns precis sådär ogenomtänkt som endast EA klarar av att inte tänka. Jag kommer att gråta en tår för varje sålt Battle Front. När ska det äntligen 0å bli dags för EA att bara fasta där på stranden, som en val, och sakta bara dö ut? End them, please.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Lösningen är så simpel. Förboka det inte och köp det aldrig, never ever...
Köp=bra spel för EA...

Köpte det nya battlefront -liret och ångrar det bittert. Några mer köp kommer det aldrig bli så länge EA har licensen...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC