VARNING för STEAM hackers..

Permalänk
SpelClockers

VARNING för STEAM hackers..

Hej på er... (ligger den fel, så flytta den.. )

Jag vill bara varna er lite, fick ett mail att någon hade försökt att logga in på mitt steam konto ifrån en ny dator.
Så kolla er mail som ni har erat steam konto till. Och passa på och byt lösenord.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Lägg till Steam Guard / 2-step verification så är detta problem ett minne blott.

Jag som har en HEL DEL spel på Steam -konto och det är högt värderat, har 2-step som en självklarhet..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

oj då, får sånna till min Gmail och outlook(live mail) dock står det att det spammas fel lösenord försök som dom typ försöker bruteforcea kontot xD goodlock though när man har 2 vägs auth

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

Eller så kör man mobilautentisering (2-vägs-autentisering) så kräver det att man öppnar mobilappen och anger en kod vid varje inloggning eller trade på Steams marknad.

Har man vett och etikett på internet så ser man till att byta sitt lösenord regelbundet och inte har samma lösenord över flertalet hemsidor.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av andreas_dock:

http://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/mobile/setupfaq/banner_phones.jpg

Lägg till Steam Guard / 2-step verification så är detta problem ett minne blott.

Jag som har en HEL DEL spel på Steam och är högt värderat, har 2-step som en självklarhet..

Tack, den hade jag inte... Bara att man ska få via mailen...

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av kristallkrona:

Tack, den hade jag inte... Bara att man ska få via mailen...

Så lite så!, kul att kunna hjälpa till

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Har folk som skriver in rätt lösen på mitt Steam då och då (har bytt lösen flera gånger och har skannat burken med MBAM och F-secure flera gånger). Tur att de inte kommer åt mailen.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Kod till mobil. Bra att jag har en windowsmobil. Varför finns det inte till dem för?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Kod till mobil. Bra att jag har en windowsmobil. Varför finns det inte till dem för?

Det finns!! 😀
Kom för en eller två veckor sedan, från valve till och med.
https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh4x7gm
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Beginner:

Kod till mobil. Bra att jag har en windowsmobil. Varför finns det inte till dem för?

Finns. Laddade precis ner Steam-appen till min Lumia 950, aktiverade Mobile Authenticator på ingen tid alls.
https://www.microsoft.com/en-us/store/p/steam/9nblggh4x7gm

EDIT:
Pucktvåa. Damnit!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Det finns!! 😀
Kom för en eller två veckor sedan, från valve till och med.
https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh4x7gm
Skickades från m.sweclockers.com

Puss på dig! Edit: Puss till dig med @shudnaws

Ska kicka igång när jag har spelburken igång, urdragen sedan tre dagar tillbaks. *åsknojig*

Skippar den mail och "bara" kör kod i smsform för inloggning sen? Varje gång man loggar in eller som med mailen, emellanåt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Lego Master

@Beginner:
Fungerar som Blizzards Authenticator, om du har den. Den genererar en slumpmässig kod utifrån en tidsstämpel och en unik nyckel för ditt konto, och slumpar fram en ny kod var 30e sekund ungefär. Så när du ska logga in och den frågar om koden skriver du in den som visas just då, som gäller bara just under de 30 sekunderna. Inga SMS eller mail eller nånting, bara en app i mobilen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Där ser man. Tack för upplysningen! Ska börja byta lösen oftare då.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K, 32 GB DDR4 RAM, Asus GeForce GTX 1080 OC Strix, Samsung 950 Pro M.2 NVMe 512 GB, LG 65" C8 Oled TV