Rackmonterad AI CUDA-burk

Permalänk
Medlem

Rackmonterad AI CUDA-burk

Tja!
Har inte byggt datorer på ett tag så man är lite rostig och dessutom inte byggt från grunden med rack-chassin.
Men jag tänkte sätta ihop en server för lite AI-beräkningar på GPU, närmare bestämt CUDA. Men man har ju blivit ganska van vid att beställa servrar från Dell och då får man ju med alla nödvändigheter som IPMI/ILO funktionalitet men det borde man väl kunna bygga in själv?

Någon som har tips på bra chassin och moderkort (med IPMI eller motsvarande)? Helst max 2U, där jag antar att man måste ha en riser card för att montera ett grafikkort typ Geforce 1080?

Tänkte något i stil med:
i7 eventuellt 2x xeon beroende på vad för moderkort som lämpar sig bäst.
Geforce 1080 / Titan?
Moderkort med IPMI stöd så man kan ändra i bios mm över fjärr. ECC-RAM.
Riktigt bra stöd i Linux utan massa specialkrångel.

Jag har sneglat lite på moderkort som tex ASUS Z10PE-D16 WS men då måste man köra Xeon E5-2600 v3. Men det verkar vara den typen av kort som har IPMI. Hade varit bra med singel i7 variant av det kortet.

Några förslag?

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Behöver du 2011v3? Annars är 2011 proppar superbilliga, DDR3 också.

Här är ett ganska bra packet om du inte är ljudkänslig Fast behöver lp-kort isf...

http://www.tradera.com/item/1210/262421272/supermicro-sc825-2...

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

@moron:
Jo jag har funderat lite på att köpa begagnat eller ta en äldre server, men får man plats med ett 1080-kort i dem? De brukar inte riktigt vara designade för det om man inte tänkt på det vid inköp.
Men ska kolla lite mer på begagnat en sväng.

Visa signatur

...excellent