Permalänk
Medlem

Jag och flera kompisar satt i discord klockan 00 inatt och väntade in dissconnection.. Men den kom aldrig! - Jag satte igång att questa direkt i stormhiem, med 80ms. Var lite små lagg, och quest-objekt som inte var helt responsivt. Men det varade bara någon halvtimma, några polare blev dc innan klockan 12, men satt bara i kö 1 timma, och vi spelar på silvermoon.

Jag är iaf mycket nöjd med denna launchen, blizzard VET att dom inte kan fucka upp som dom gjorde i WoD. Tror detta spelet kommer bli hur sköj som helst!

Ps. Vaknade upp till 50k i mailen, efter jag disenchantade massa grön/blått gear och sålde det på AH innan jag la mig. Feels good!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

oj, 6 levlar på ca 8timmar då? har du nött i grupp eller lirat mest själv? Skulle vara kul att veta hur mycket tid/hardcore man ska spela

Lirat i en grupp på 4 pers, börjar bli lite trött nu då jag är uppe på 36timmar.. Cant stop wont stop, måste ju dra 110 innan iaf!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd

Är det någon som kör wow längre ens?

Ni som spelar vad tror ni om exp är det skit som vanligt eller något som blivit bättre?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ante_ante:

Nu var det ett tag sen jag lira men tänkte köpa expansionen idag i alla fall, men hur är det får man med en månads speltid vid köp?

Inte vid expansionsköp, tyvärr.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Är det någon som kör wow längre ens?

Ni som spelar vad tror ni om exp är det skit som vanligt eller något som blivit bättre?

Då vi inte har en aning om vad du tycker är dåligt så säger jag äppelmos

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Är det någon som kör wow längre ens?

Ni som spelar vad tror ni om exp är det skit som vanligt eller något som blivit bättre?

Wow har tappat mycket, framförallt blir det mindre spelare när det är ett tag sedan senaste expansionen och det drar ihop sig mot en ny. Sen kommer nya expansionen och så fylls det på igen.

Men med det sagt förstår jag inte mentaliteten "jag spelar inte längre så förmodligen spelar ingen annan heller" som du verkar köra på. Klart folk spelar. Bara inte 12M som de haft som mest. Men fortfarande miljontals.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Denna expansion är hur grym som helst, det är som ett helt annat spel.
Tog precis 110 efter 15½ timmes slit som firemage där jag var tvungen att äta mellan de flesta fighterna.
Inte alls någon speedrun eller så, utan lite snabbare än casual bara.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Wow har tappat mycket, framförallt blir det mindre spelare när det är ett tag sedan senaste expansionen och det drar ihop sig mot en ny. Sen kommer nya expansionen och så fylls det på igen.

Men med det sagt förstår jag inte mentaliteten "jag spelar inte längre så förmodligen spelar ingen annan heller" som du verkar köra på. Klart folk spelar. Bara inte 12M som de haft som mest. Men fortfarande miljontals.

Skickades från m.sweclockers.com

Det rasade från 12M ner till 5M men fallet löste man genom att sluta mäta. Kommer nog testa o spela lite när jag slutat jobba o se om de är kul ett litet tag i början då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Det rasade från 12M ner till 5M men fallet löste man genom att sluta mäta. Kommer nog testa o spela lite när jag slutat jobba o se om de är kul ett litet tag i början då.

Tycker jag helt klart du ska göra :-). Kommer själv skaffa det faktiskt. Blir första gången sedan wotlk jag lirar wow. Ska bli spännande att se vad som hänt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Tycker Legion känns trevligt så här långt.

Permalänk
Medlem

Hur många flight paths har ni på kartan i nya Broken Isles? Jag har bara flight paths precis där jag har varit hittills, så som det brukar funka, medan min tjejs karaktär direkt kunde flyga till alla punkter på hela kontinenten. Vet inte om det är min eller hennes gubbe det är "fel" på. Hennes karaktär är boostad, kanske är det?

(Ber om ursäkt om detta har diskuterats tidigare i tråden.)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Frux:

Hur många flight paths har ni på kartan i nya Broken Isles? Jag har bara flight paths precis där jag har varit hittills, så som det brukar funka, medan min tjejs karaktär direkt kunde flyga till alla punkter på hela kontinenten. Vet inte om det är min eller hennes gubbe det är "fel" på. Hennes karaktär är boostad, kanske är det?

(Ber om ursäkt om detta har diskuterats tidigare i tråden.)

Det kan antingen vara för att karaktären är boostad eller kanske om det är en Demon Hunter? Fullt möjligt att det är en glitch också. Förvisso så borde väl varken Demon Hunter eller en boostad karaktär få samtliga FP:s på nya kontinenten.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Nog det roligaste jag har haft med questing i någon expansion, dingade 109 inatt och är på min sista zon som i detta fallet blev Highmountain.
Dom syns och känns som att dom verkligen lagt manken till när det gäller story. Cutscenes och voice acting för de flesta konversationer är 10/10.

Ligger resten av expansionen på samma nivå så kommer den nog bli en av de bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Det kan antingen vara för att karaktären är boostad eller kanske om det är en Demon Hunter? Fullt möjligt att det är en glitch också. Förvisso så borde väl varken Demon Hunter eller en boostad karaktär få samtliga FP:s på nya kontinenten.

Jag kör en boostad mage och jag har bara FPs där jag har varit på nya kontinenten.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

asså, hur gör man en spoiler ruta? har saker jag vill skriva men som alla kanske inte vill se än

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Lego Master

@issue:

Såhär?

Taggarna [ spoiler ] samt [/ spoiler ] utan mellanslag.
EDIT: stavade fel på spoiler... >_<

Dold text
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Entusiast
Skrivet av issue:

asså, hur gör man en spoiler ruta? har saker jag vill skriva men som alla kanske inte vill se än

Du bäddar in texten såhär(utan citattecken):

["spoiler]text[/spoiler"]

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: Tackar!

Jag tycker att väldigt många viktiga karaktärer dör, nu senast Ysera.. WTF??!!
Får känslan av att de tänker mörda Warcraft och då döda alla gubbar..

Va tycker ni om detta? jag approvar inte!

Samma sak med Voljin "back in Pandaria, grattis du är nu warchief"... sen helt tyst om Voljin i hela WoD.. sen det första som händer i Legion är att han dör.. fyfan vilken besvikelse..
Damen spelar Troll och tar detta med lore ganska så seriöst, hon var fan nästan på väg att lägga ner WoW när Voljin dog.

Hennes DK fick en identitetskris, bytte spec till unholy, bytte hårfärg osv osv... Henns gumma har alltid varit frost.. nu gick hon dock tillbaka till frost igen när hon samlat sig lite.

Dold text
Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Tycker jag helt klart du ska göra :-). Kommer själv skaffa det faktiskt. Blir första gången sedan wotlk jag lirar wow. Ska bli spännande att se vad som hänt!

Skickades från m.sweclockers.com

Bered dig på att bli besviken. WoW har fortsatt i precis samma riktning som det tog efter TBC.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Nån annan som inte Dungeon Finder fungerar för?
Enda gångerna jag har lyckats hitta en grupp är när jag har haft en dungeon-quest, annars köar jag i timmar innan jag ger upp eller försöker igen.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Bered dig på att bli besviken. WoW har fortsatt i precis samma riktning som det tog efter TBC.

Det går inte längre att jämföra vanilla med nuvarande expansion, det är typ ett helt annat spel vid detta laget.
Känner du dig tvingad att införa negativitet i varje konversation när det gäller WoW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

Det går inte längre att jämföra vanilla med nuvarande expansion, det är typ ett helt annat spel vid detta laget.
Känner du dig tvingad att införa negativitet i varje konversation när det gäller WoW?

Har kanske kommenterat WoW två till tre gånger under hela min vistelse här på Sweclockers så du har nog blandat ihop mig med någon annan.

Visst är det ett annat spel. Förr i tiden dog man efter ett par sekunders vistelse i bossars AOE, nuförtiden står tanken och andra konstant i det och spammar. Säger det mesta om utvecklingen av spelet.

Sedan visste jag inte att trådar om WoW bara handlar om positiva upplevelser. Jag trodde i min enfaldighet att det var ett ganska fritt diskussionsforum där man får uttrycka sin åsikt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Expansionen är fantastisk men sjukt vad segt det går att levla SH priest, de gör låg skada om man inte är Vortex buffad på biffigare mobs, samt att rotationen är lite seg. Funderar på att dungeonlevla vilket man inte vill eftersom questandet är så himla roligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n
Det känns inte riktigt som du har spelat på länge, men raids (mythic) är svårare än någonsin.
Jämfört med typ Sunwell så är HFC Mythic många gånger svårare.

Det stämmer att du har rätt till din åsikt men jag undrar om den är berättigad eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Expansionen är fantastisk men sjukt vad segt det går att levla SH priest, de gör låg skada om man inte är Vortex buffad på biffigare mobs, samt att rotationen är lite seg. Funderar på att dungeonlevla vilket man inte vill eftersom questandet är så himla roligt.

grymt, inte bara jag som är kass då!! råkar jag få några mobs på mig så dör jag i regel då mobsen dör för långsamt.. en av anledningarna för mig kan eventuellt vara att jag inte lagt en enda artifact power i vapnet då jag är healer i raids och slänger all AP i healing vapen.. men ändå, slött som fan som shadow

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

grymt, inte bara jag som är kass då!! råkar jag få några mobs på mig så dör jag i regel då mobsen dör för långsamt.. en av anledningarna för mig kan eventuellt vara att jag inte lagt en enda artifact power i vapnet då jag är healer i raids och slänger all AP i healing vapen.. men ändå, slött som fan som shadow

Haha skönt att se en likasinnad
Jag har heller inte lagt någon artifact power på vapnet men vill inte eftersom jag ändå bara ska heala end-game. Tror du det gör såpass stor skillnad? Har tyvärr läst att dungeonlevla inte är effektivt eftersom man inte får så mycket XP. Får se hur jag gör

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Haha skönt att se en likasinnad
Jag har heller inte lagt någon artifact power på vapnet men vill inte eftersom jag ändå bara ska heala end-game. Tror du det gör såpass stor skillnad? Har tyvärr läst att dungeonlevla inte är effektivt eftersom man inte får så mycket XP. Får se hur jag gör

hur mycket har du spelat?
jag är på lvl 108½ nu.. spelade i tisdags förmiddag och kväll.. onsdags morgon och kväll.. samt kanske 1½ timme imorse.. har gjort kanske 5 dungeons, samt så gör jag de bonus objectivs jag ramlar över. så jag tycker ändå att själva farten är helt ok, bara det att mobs dör långsamt och jag ofta dör om jag råkar pulla för mycket

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

grymt, inte bara jag som är kass då!! råkar jag få några mobs på mig så dör jag i regel då mobsen dör för långsamt.. en av anledningarna för mig kan eventuellt vara att jag inte lagt en enda artifact power i vapnet då jag är healer i raids och slänger all AP i healing vapen.. men ändå, slött som fan som shadow

Till skillnad från Warlock då. Jag måste dra på mig 10-15 mobs för att ens se livet gå ner. Dotta, dotta, doootta!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

hur mycket har du spelat?
jag är på lvl 108½ nu.. spelade i tisdags förmiddag och kväll.. onsdags morgon och kväll.. samt kanske 1½ timme imorse.. har gjort kanske 5 dungeons, samt så gör jag de bonus objectivs jag ramlar över. så jag tycker ändå att själva farten är helt ok, bara det att mobs dör långsamt och jag ofta dör om jag råkar pulla för mycket

Har iofs lirat varje kväll men även ställt in UI, kollat lite guider osv samt plockat upp alla tre artifact vapen. Är nästan 104 nu Kört två dungeons (båda var svåra men roliga) varav en fick jag dungeon quest avklarat men vet inte hur jag fixar liknande för Val'blabla som jag är i just nu Hur tycker du AoEn är? Sägs att man ska dotta allt så Insanity blir 70 och då kör man en Vortex som gör AoE skada. AoE Mind spellen gör tydligen inte så ont.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Efter en tveksam inledning (jaha, questa i gamla zoner igen och Dalaran, IGEN?) så tycker jag att Legion växer i mina ögon. Det är en hel del intressanta förändringar när man skrapar lite på ytan.

De har klämt in mycket content och det är mycket jobb med miljödetaljer och natur i varje område. Inte bara en heightmap med lite träd på som det kunde vara förr i WoW.

Spelar enhancement Shaman och än så länge känns det inte som man kan dö med den här klassen om man har lite koll. Fienderna överlag är lite segare än vad man är van vid men det är bara att bränna av cooldowns för att plöja sönder även stora pulls.